לאחר עשרה מרוצים ועם תום הגרנד פרי הבריטי שהתקיים אתמול (ראשון) בסילברסטון, רשמה רד בול הישג חסר תקדים עם עשרה ניצחונות, ועם האחרון ב-2022 קבעה רצף של 11 ניצחונות ושיא בפורמולה 1.

היה זה גם ניצחונו השמיני של מקס וורסטפן, שקבע גם את ההקפה המהירה במרוץ והגדיל בכך משמעותית את יתרונו באליפות ל-99 נקודות, לאחר שחברו לקבוצה, סרג'יו פרז המדורג שני, סיים שישי אחרי עוד מקצה דירוג נוראי.

אבל הפתעת הגרנד פרי הבריטי הייתה ללא ספק קבוצת מקלארן שהפגינה שיפור גדול ביותר, וצמד נהגיה לנדו נוריס ואוסקר פיאסטרי נטלו את המקומות השני והרביעי במרוץ. 

השיפור במקלארן מצא ביטוי איטי במרוצים הקודמים, אבל כבר בזה האחרון שנערך באוסטריה הפגין נוריס כי לקבוצה יש מכונית ברמה גבוהה ביותר. 

גרנד פרי בריטניה
צילום: F1

שני הנהגים של מקלארן סיימו את מקצה הדרוג במקומות השני והשלישי, ונוריס אף גרם לוורספטפן "להתאמץ". 

עם הזינוק למרוץ עצמו פרץ נוריס לפנים והיה ראשון, עד שוורסטפן עקף אותו בהקפה החמישית. מכאן ואילך השליטה הייתה של וורסטפן והצמד של מקלארן בעקבותיו, ובשלב זה היה טוב משמעותית מאלה של פרארי ושל מרצדס. 

מנוע שפקע בהאס של קווין מגנוסן הביא להוצאת מכונית קוצבת, והמרוויח העיקרי היה המילטון שזינק מהמקום השביעי. המילטון ומרצדס תזמנו היטב את העצירה כאשר המכונית הקוצבת נעה על המסלול, ואלוף העבר חזר לטור כשהוא במקום השלישי, לפני פיאסטרי וג'ורג' ראסל (מרצדס) המתוסכל. 

מרוץ גרנד פרי בריטניה
צילום: F1

בהזנקה מחדש ניסה המילטון לעקוף את נוריס, אבל בסופו של קרב מרתק ומרהיב המקלארן החלה להתרחק והמילטון נאלץ להסתפק במקום השלישי. בכל אופן, תוצאה זו הייתה טובה בהרבה ממה שבמרצדס יכלו לקוות לה לאור היכולת הבינונית במקצה הדירוג.

בפרארי הייתה האכזבה גדולה בהרבה, אחרי מקצה דירוג מוצלח יחסית (מקומות רביעי וחמישי) סיימו שני נהגיה במקום התשיעי (שארל לקלר) והעשירי (קרלוס סיינז) בגלל ניהול בינוני של המרוץ בינוני, חוסר מזל ויכולת לא מספיק טובה בתנאי המרוץ. 

במקום השביעי סיים פרננדו אלונסו באסטון מרטין שגם היא לא רשמה הפעם הופעה מוצלחת במיוחד, והקדים בכך את אלכסנדר אלבון בוויליאמס ואת הצמד של פרארי. 

פורמולה 1
צילום: F1

גרנד פרי בריטניה, סילברסטון, 9.7.23 

1. מקס וורסטפן – רד בול
2. לנדו נוריס – מקלארן
3. לואיס המילטון – מרצדס
4. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
5. ג'ורג' ראסל – מרצדס
6. סרג'יו פרז – רד בול
7. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
8. אלכסנדר אלבון – וויליאמס
9. שארל לקלר – פרארי
10. קרלוס סיינז – פרארי

אליפות העולם לנהגים לאחר 10 מרוצים (מ-22)

1. מקס וורסטפן – 255 נק'
2. סרג'יו פרז – 156 נק'
3. פרננדו אלונסו – 137 נק'
4. לואיס המילטון – 121 נק'
5. קרלוס סיינז – 83 נק'

אליפות העולם ליצרנים לאחר 10 מרוצים (מ-22)

1. רד בול – 411 נק'
2. מרצדס – 203 נק'
3. אסטון מרטין – 181 נק'
4. פרארי – 157 נק'
5. אלפין – 59 נק'

מרוץ פורמולה 1 גרנד פרי בריטניה
צילום: F1