מירוץ הסיבולת המפורסם '24 השעות של לה מאן' חגג 100 שנים לקיומו, ולכבוד המאורע הציגה טויוטה מכונית תצוגה ייחודית, GR H2 Racing Concept, מכונית מירוץ היברידית המונעת על ידי מימן.

מכוניות מירוץ עם מנועי בעירה פנימית מונעי מימן (להבדיל ממכוניות תא דלק, כמו טויוטה מיראי, שהן למעשה מכוניות חשמליות מונעות מימן) יורשו להתחרות בשנים הקרובות בקטגוריית H2 לצד מכוניות FCEV. ומאחר וטויוטה היא היצרן הדומיננטי בלה מאן בעשור האחרון, עם 5 ניצחונות רצופים בין 2018 ל-2022, היא לא יכולה להרשות לעצמה להיעדר מהתחרות.

GR H2 Racing Concept
צילום: טויוטה

ה-GR H2 כוללm קוקפיט חד-מושבי בסגנון קפסולה ורכיבים אווירודינמיים מתוחכמים, כאשר הפרצוף האגרסיבי מזכיר את טויוטה GR GT3 קונספט מ-2022. אולם כאן העיצוב משולב עם תאורת לד נוספת (לתחרות בשעות הלילה), כונסי אוויר מוגדלים וחורים בפגושים הקדמיים החושפים חלק מצמיגי הסליקס.

מדובר במכונית גדולה מאוד: יותר מחמישה מטרים אורך ושני מטרים רוחב, ולמעשה היא ארוכה ב-20 ס"מ ורחבה ב-5 ס"מ ממכונית לה מאן הנוכחית של החברה, ה-GR010 ההיברידית, המציגה פרופורציות דומות אך מרכב שונה לגמרי. 

GR H2 Racing טויוטה
צילום: טויוטה

טויוטה לא סיפקה פרטים על מערכת ההנעה, מלבד העובדה שהיא משלבת מנוע מימן ומערכת היברידית. זו לא הפעם הראשונה שהחברה מתנסה במירוצים עם מכונית מימן, וה-GR קורולה, שמתחרה בסדרת ה-Super Taikyu מאז 2021, מגיעה עם גרסה מונעת מימן של מנוע ה-1.6 ליטר טורבו.

בינינו, זה נשמע הרבה יותר מפתה ומבטיח ממירוצים על טהרת החשמל בסגנון פורמולה E.
 

ספיישל לה מאן

 - סיקור מירוץ לה מאן 2023 - אוהד אלגוב
 - השיאיםירון תייר
 - האסון הגדול - ירון תייר
 - מסורות וכללים ייחודיים - ירון תייר
 - עלייתה ונפילתה של גרופ C - ירון תייר
 - המסלול - ירון תייר
 - היסטוריית מרוצי הסיבולת - ירון תייר

GR H2 Racing טויוטה קונספט
צילום: טויוטה