באפריל האחרון הציגה חטיבת היוקרה של יונדאי קדימון לגרסת קופה של רכב הפנאי GV80 והבטיחה שהוא ייכנס לייצור לקראת 2024, בצמוד למתיחת הפנים לדגם הרגיל.

ג'נסיס טענה אז שרכב התצוגה "משמש כהצהרת כוונות לעתיד, ומרמז על דגמים יותר אמוציונליים ומוכווני ביצועים".

כעת נחשפת הגרסה הסדרתית, אשר נשארת נאמנה לקונספט מבחינה חיצונית, בעוד תא הנוסעים זוכה למסך חדש בגודל 27 אינץ' שמוצע גם ב-GV80 מתוח הפנים.

ג'נסיס GV80 סביבת נהג
צילום: ג'נסיס

מלפנים, גרסת הקופה כמעט זהה לגרסה הרגילה, עם כונסי אוויר אגרסיביים מבעבר - כאשר ההבדל העיקרי הוא בחלק האחורי.

בניגוד לקונספט, גרסת הייצור של ה-GV80 קופה לא זוכה לפנסי לד אחוריים לכל הרוחב, אך כן מציגה את קו הגג המשתפל וספויילר "דאק טייל" המעניקים לה חזות ספורטיבית. הפגוש האחורי נבדל מזה של ה-GV80 הסטנדרטי באמצעות עיטור שחור המקיף את הדיפיוזר ואת צינורות הפליטה המרובעים.

ג'נסיס GV80 2023
צילום: ג'נסיס

ג'נסיס הוסיפה למבחר חישוקים חדשים במידות 19, 20 או 22 אינץ', עם שני עיצובים ספציפיים ל-GV80 קופה. מגוון צבעי המרכב זכה לגוון ירוק חדש, וצבע כחול ייחודי לקופה.

מבחינת מימדים, דגם הקופה ארוך ב-2.5 ס"מ מה-GV80 ונמוך ב-5 מ"מ עקב השמטת מסילות הגג, כאשר הרוחב ובסיס הגלגלים נותרו זהים.

בתא הנוסעים, גולת הכותרת של הדגם המעודכן היא תצוגת ה-OLED החדשה בגודל 27 אינץ', הממזגת את לוח המחוונים המוקרן והמולטימדיה ביחידה אחת. הקונסולה המרכזית עוצבה אף היא מחדש עם שילוב של פקדי מגע וכפתורים פיזיים עבור יחידת המיזוג, לצד מטען אלחוטי חדש ומחזיקי כוסות גדולים מבעבר.

במושב האחורי יזכו הנוסעים לתצוגה בגודל 14.6 אינץ', והאבזור האופציונלי כולל בקרת אקלים מופרדת ל-4 אזורים, משענות יד מחוממות, ידיות דמוי קריסטל ומערכת סאונד של Bang & Olufsen.

ג'נסיס GV80 קופה
צילום: ג'נסיס

גרסת הקופה נבדלת בגלגל הגה שטוח תתתית, מושבים ספורטיביים, גימורי קרבון, דוושות מתכתיות ושילובי צבעים ייחודיים בקוקפיט. 

כמו בעבר, ה-GV80 יוצע עם מנוע טורבו-בנזין 2.5 ליטר המפיק 304 כ"ס או  3.5 ליטר טווין-טורבו המפיק 380 כ"ס ו-54 קג"מ. ה-GV80 קופה מוצע בנוסף גם עם גרסה חזקה יותר של מנוע ה-V6 הנ"ל, הכוללת מגדש-על חשמלי שמביא את ההספק ל-415 כ"ס ו-56 קג"מ (החל מ-1300 סל"ד!).

ג'נסיס GV80 גריל
צילום: ג'נסיס

ה-GV80 קופה מציע גם סאונד ספורטיבי יותר (בסיוע מערכת השמע), ואפשרות להתאמה אישית של תגובת דוושת הבלמים. הגרסה הבכירה זוכה למצב נהיגה בלעדי "ספורט פלוס", בקרת שיגור וגרפיקה חדשה בלוח המחוונים המציגה את טמפרטורת השמן, המומנט ולחץ הטורבו.

שני דגמי ה-GV80 מקבלים שפע אבזור ומערכות אופציונליות כמו מתלים אקטיביים מתוחכמים, מצב שטח אוטומטי עם זיהוי תוואי מבוסס AI, חבילת מערכות בטיחות נדיבה ועוד.

מחירים טרם פורסמו. שיווק במערב יחל ברבעון השני של 2024. טרם ידוע מועד הגעה לישראל.

ג'נסיס GV80 בישראל
צילום: ג'נסיס