אודי הודיעה על עדכון של אמצע החיים ל-S3, הגרסה החמה למשפחתית הקומפקטיות (סגמנט C) שלה. הדור הרביעי של אודי S3 הוצג באוקטובר 2020 והוא מבוסס, כמובן, על הדור העדכני של המשפחתית אודי A3.

אודי S3
צילום: אודי
 

שורת שדרוגים

כעת, כאמור, מוצגת מהדורה לאחרת עדכון של אמצע החיים הכולל שדרוגים במגוון תחומים. ראשית המנוע זוכה לחיזוק קל על תוספת של 23 כ"ס ו-2 קג"מ לסך של 333 כ"ס ו-42.8 קג"מ. תוספת הכוח מקצרת מעט את נתון התאוצה ל-100 קמ"ש שעומד כעת על 4.7 שניות (0.1 פחות מבעבר). מעבר לכוח, באודי מציינים כי גם תגובות המנוע המעודכן ללחיצה על הדוושה מהירות מבעבר. 

אודי S3 מנוע
צילום: אודי

אל המנוע מצטרפת תיבת הילוכים שעודכנה – זו עדיין אותה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים – ותעביר הילוכים מהר מבעבר. בנוסף, באודי מדווחים על דיפרנציאל חדש לחלוקת הכוח בין הצירים מאחור ומלפנים – באודי מציינים כי המאפיינים דומים לשל ה-RS3, אך לא מרחיבים הרבה בנושא. יחד עם מפת ניהול עדכנית למצבי הנהיגה השונים באודי מבטיחים תגובות ספורטיביות וחדות מבעבר מצד מערכת ההנעה.

בצד המתלים באודי מדווחים על מתלה קדמי חדש ובהתאם גם מערכת היגוי שזכתה לכיול חדש. כמובן, גם המתלה האחורי כויל מחדש. מערך הבלמים שודרג וכולל בלמי דיסק מאווררים חדשים וגדולים יותר מלפנים: 357 מ"מ, 34 מ"מ יותר מבעבר. יש גם קליפרים חדשים וגדולים יותר עם שתי בוכנות לשיפור נוסף בתחום הבלמים.

אודי S3 2024
צילום: אודי

את התמונה משלימים גם צמיגים חדשים שנוספו למבחר במידה 235/35R19 מבית פאלקן. באודי לא מציינים במפורש באילו צמיגים מדובר אך מבטיחים כי הם יציעו יכולות טובות מהצמיגים שהוצעו בעבר. 

כפי שניתן לראות מהתמונות, מדובר בחשיפה מקדימה של הדגם תחת הסוואה. אודי S3 המחודשת תיחשף במלואה בהמשך השנה. 

אודי S3 מתיחת פנים
צילום: אודי