היצרנית הסינית בעל השם הבריטי MG חשפה את הדור החדש למכונית הסופרמיני (סגמנט B) שלה, ה-MG 3. דגם זה נחשף במסגרת תערוכת ז'נבה 2024 אשר פתחה את שעריה בימים אלה ממש.

MG 3
צילום: MG
 

13 שנים עברו

הדור היוצא של MG 3, אשר ניתן להגדירו במידה מסוימת כדור הראשון ה"אמיתי" של הדגם, הוצג לפני כ-13 שנים (שנת 2011) ושווק מאז ללא שינויים משמעותיים בסין, אירופה וגם בישראל. מדובר בפרק זמן ארוך במיוחד, בערך כפול מהמקובל בתעשיית הרכב המודרנית – בשלב זה היינו מצפים לפגוש כבר בדור השלישי של הדגם, אך זה כאמור לא המקרה כאן.

מדובר בדור חדש לגמרי המציג עיצוב שונה למדי, כזה המתכתב עם דגמי הבנזין של היצרנית המשווקים בעיקר במזרח. המופע אינו מודרני או מתוחכם מדי, אך ב-MG מנסים לשדר משהו ספורטיבי ודינאמי, וזה בולט בעיקר במבט בחזית הספורטיבית בעל הסבכה וכונסי האוויר הגדולים. מאחור המופע שגרתי יותר למעט דמוי דיפיוזר בולט בפגוש האחורי.

MG 3 2024
צילום: MG

ממדיה של ה-3 החדשה מקובלים לסגמנט: אורכה 411 ס"מ, רוחבה 180 ס"מ גובהה 150 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 257 ס"מ. היא מציעה, כמובן, מקום לחמישה נוסעים, נפח תא המען על הצד הצנוע של הסגמנט עם 293 ל' והמשקל העצמי עומד על 1,298 ק"ג נכבדים בהחלט, גם בהתחשב במערכת ההנעה ההיברידית שלה (טויוטה יאריס היברידית שוקלת כ-150 ק"ג פחות). 

סביבת הנהג מזכירה יותר את דגמיה החשמליים של היצרנית, בעיקר MG 4 ו-5 המוכרות. מול הנהג לוח מחוונים מוקרן בגודל 7 אינץ' ולצידו מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ'. ב-MG מציינים רמת אבזור עשירה, לפחות יחסית לדגם היוצא: מערכת שמע עם 6 רמקולים כסטנדרט, קישוריות לאנדרואיד ואפל, ארבעה שקעי טעינה, ריפוד דמוי עור, מערך מצלמות היקפי, חימום למושבים וגלגל ההגה, כניסה ללא מפתח ועוד. גם בבטיחות אבזור עשיר מבעבר: מערכת שמירה על נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע לנהיגה בפקקים ועוד. 

MG 3 החדשה סביבת נהג
צילום: MG
 

על הנעה והנאה

ב-MG מתגאים במיוחד במערך ההיברידי החדש אשר יוצע לראשונה עם MG 3 החדשה. המערך כולל מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ל' (4 ציל') המפיק 102 כ"ס ו-13 קג"מ. לפי MG המנוע פועל במחזור אטקינסון ומגיע לנצילות תרמית של 41%. לצד מנוע הבנזין ישנו מנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס ו-25.5 קג"מ. יחס ההספק המשולב עומד על 192 כ"ס – גבוה בהרבה מהמקובל בסגמנט ומהמתחרה המובילה, טויוטה יאריס היברידית. 

ב-MG מציינים כי ה-3 החדשה תוכל לנוע לפרקי זמן ארוכים למדי על בכוח החשמל הודות לסוללת 1.83 קוט"ש גדולה יחסית. הצמד אמור להביא צריכת דלק משולב של 22.7 ק"מ לליטר, לא רע בהתחשב בהספק המערכת והביצועים שהיא מבטיחה: 8 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. 

MG 3 נתונים
צילום: MG

לפי MG המערכת תסתמך על המנוע החשמלי להנעה באופן נרחב. מנוע הבנזין יכול להניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית עם שלושה הילוכים, אך לפי שיקולי היעילות המערכת ההיברידית עשויה להשתמש בו כגנרטור בלבד לפרקי זמן ארוכים.

עוד מציינים ב-MG כי ההספק הגבוה של המערכת יבוא לידי ביטוי גם באופיה הספורטיבי של ה-3. לא רק שהביצועים עצמם יהיו טובים יחסית לסגמנט ההיבירידי, אלא ב-MG מבטיחים גם כיול מתלים ספורטיבי והתנהגות כביש טובה ומהנה.

MG 3 בישראל
צילום: MG