לנד רובר דיפנדר המקורי הוא אחד מאייקוני השטח הבולטים והמוכרים בעולם. והדגם הפך לאייקון שכזה עוד במהלך ימיו בשירות – להחליף אותו בדגם אחר, רווחי יותר אשר מתאים גם לעידן המודרני, זה לא עניין פשוט.

לבסוף הוצג דור החדש, אשר נחשף לראשונה בספטמבר 2019 ולאחר לא מעט חששות החבר'ה בלנד רובר יכולים לנשום לרווחה. הדגם החדש עשה את מה שלא רבים לפניו עשו בהצלחה: למרות הפרידה משלדת הסולם ובזכות העיצוב המוצלח ושמירה על יכולות שטח ראויות בהחלט הוא היה להצלחה מסחרית של ממש עבור היצרנית. 

דיפנדר אוקטה ברקסים
צילום: לנד רובר
 

עוד כוח

אז אחרי שהוצג במרכב קצר (90), ארוך (110) וארוך במיוחד (130) ועם מגוון מנועים הגיעה העת להציג את גרסת העל שבשפת לנד רובר תכונה 'אוקטה' (OCTA). בלנד רובר מספקים לנו הצצה קטנה לקראת החשיפה הרשמית המתוכננת להמשך השנה.

דיפנדר 'אוקטה' החדש יוצע, לפחות בתחילת הדרך במרכב 110, בהמשך אולי בתצורות נוספות. בלנד רובר מציינים בגאווה כי בחזית יפעם מנוע V8 כפול מגדשים היברידי-מתון, ככל הנראה כזה שמקורו בב.מ.וו. כיום לגרסת P525 החזקה ביותר הספק מירבי של 525 כ"ס שמקורו בלנד-רובר-יגואר, ו'אוקטה' צפויה להתעלות על כך – ניתן להעריך כי ההספק יעמוד על כ-600 כ"ס. 

דיפנדר אוקטה הגה
צילום: לנד רובר

אולי חשוב מכך, לנד רובר תטפל באופן מקיף במערך המתלים של דיפנדר כך שיאפשרו לגרסה לפרוץ את מעטפת היכולות של הדגם. בלנד רובר מכנים את מערך המתלים החדש בשם "D6" ומציינים כי מדובר במערך מתלים דינאמי מתקדם אשר יפחית את זוויות הגלגול ויגביר ריסון בכביש. מנגד, בלנד רובר טוענים כי המערך החדש ישפר גם את היכולות בשטח עם מהלכי מתלה משופרים לכל גלגל, מערך בקרות תואם, אפשרות לצמיגי שטח ועוד.

ברשת צצו תמונות ריגול של הדגם כאשר הוא נבחן במסלול הנורבורגינג, ולנו זה מתחיל להשמע קצת כאילו בלנד רובר מכוונים יותר לעבר כלים דוגמת מרצדס G63 AMG מאשר לכלים כמו פורד ברונקו ראפטור. בהתחשב במורשת השטח ומבנה הרכב אתם יכולים לשער מה אנחנו היינו מעדיפים לראות.

בכל מקרה, חיצונית 'אוקטה' יזכה לטיפול המקובל בדגמים שכאלה: מופע אגרסיבי וספורטיבי בזכות סבכה ופגוש חדשים, חישוקים יחודיים לדגם, ניפוחים למרכב סביב קשתות הגלגלים לטובת צמיגים רחבים יותר ועוד.

דיפנדר אוקטה
צילום: לנד רובר