פולקסווגן טרנספורטר הוא אייקון של ממש בעולם הרכב המסחרי. הוא הושק במקור בשנת 1950 ועשה לעצמו שם באירופה כרכב עבודה ובארה"ב זכור בעיקר כרכב ה"פרחים" של שנות ה-60'. מאז ועד היום הוצגו דורות חדשים אשר שיפרו את המתכון המקורי וכיום נמצא הדגם בדורו השישי (T6) אשר הוצג לראשונה בשנת 2016. דגם זה הוצע לאורך השנים בגרסאות מסע ומטען שונות לצד מגוון גרסאות נוסעים ברמות הידור שונות.

פולקסווגן תציג את הטרנספורטר החדש בקרוב
פולקסווגן טרנספורטר משנת 1950 | צילום: פולקסווגן
 

מספר המזל 7

בדור השביעי בפולקסווגן החליטו לשנות את החוקים של עצמם. בסוף שנת 2021 הוצג פולקסווגן מולטיוואן אשר זכה לאותו סימול המקובל בטרנספורטר – T7, לסימון דור חדש. אלא שאותו מולטיוואן מבוסס למעשה על פלטפורמת MQB המודולרית של היצרנית המיועדת לרכב "פרטי" וככזה הוא מוצע מאז רק בגרסאות המיועדות לנוסעים. 

את יורשו ה"אמיתי" של טרנספורטר מתכוונת פולקסווגן לחשוף בחודשים הקרובים – וכאן כבר יהיה מדובר ברכב מסחרי של ממש עם יכולת נשיאת מטען כבד ומגוון גרסאות ותצורות מרכב לשימושים שונים.  אלא שלראשונה בתולדות הדגם טרנספורטר החדש לא יהיה דגם מפיתוח עצמי: כחלק משיתוף הפעולה של היצרנית עם פורד נקבע כי טרנספורטר החדש יהיה מבוסס על הדור החדש פורד טרנזיט קונקט, הרכב המסחרי הבינוני של היצרנית אשר הוצג בספטמבר 2022.

פולקסווגן תציג את הטרנספורטר החדש בקרוב
צילום: פולקסווגן
 

הפרטים שיש כרגע

בפולקסווגן החלו בתהליך החשיפה הארוך של הדגם ובשלב זה פרסמו מספר תמונות של טרנספורטר עם מדבקות הסוואה. לצד התמונות יש גם כמה פרטים ראשוניים.

סביבת הנהג של טרנספורטר מתאימה את עצמה לרוח התקופה וזו תכלול שני מסכים: לוח מחוונים מוקרן בגודל 12 אינץ' ולצידו מסך בגודל 13 אינץ' למערך המולטימדיה – מרשים וחריג למדי בסגמנט. למערך המולטימדיה קישוריות אלחוטית לאפל ואנדרואיד ובפולקסווגן מציינים גם גלגל הגה עם כפתורים נוחים לתפעול גם עם כפפות עבודה. בנוסף, טרנספורטר יוצע עם בלם יד חשמלי אשר יקל על התפעול ויפנה מקום בסביבת הנהג ויאפשר להציע מצב 'אוטו הולד' לראשונה בדגם.

פולקסווגן תציג את הטרנספורטר החדש בקרוב
צילום: פולקסווגן

בסביבת הנהג יוצעו שני מושבים כסטנדרט עם אפשרות להוספת מושב שלישי. כאופציה ניתן גם להוסיף שורת מושבים שניה עם עד שלושה מושבים נפרדים הניתנים להסרה. בעתיד תוצע גם גרסת קומבי הכוללת חלונות ומושבים נוספים. 

הדגם החדש יוצע במגוון רחב של תצורות מרכב. לגרסה הקצרה אורך של 505 ס"מ ובסיס גלגלים של 310 ס"מ, 14.6 ס"מ ו-4 ס"מ יותר מהדור היוצא בהתאמה. הגרסה הארוכה תמתח את המרכב ל-545 ס"מ ואת בסיס הגלגלים ל-350 ס"מ. הרוחב צמח ב-12.8 ס"מ ל-203 ס"מ נכבדים ולבגרסה הנמוכה גובה של עד 2 מטרים כך שהדגם יוכל להיכנס גם לחניונים סטנדרטיים.

פולקסווגן תציג את הטרנספורטר החדש בקרוב
צילום: פולקסווגן

בפולקסווגן מציינים כי הצמיחה במידות תאפשר הטענה נוחה יותר של משטחים בתקן 'יורו' המוכר – לגרסה הקצרה רצפת הטענה באורך 260 ס"מ ולגרסה הארוכה עד 300 ס"מ. רוחב הרצפה עומד על 139 ס"מ, תוספת של כמעט 15 ס"מ ביחס לדור היוצא. נפח ההטענה עומד על עד 5.8 קוב לגרסה הקצרה ומאמיר ל-9 קוב מירביים בגרסה הארוכה הגדולה ביותר. עוד מציינים בפולקסווגן כושר העמסה מירבי של עד 1.33 טון (לא מציינים באיזו גרסה) ויכולת גרירת נגרר במשקל של עד 2.8 טון.

בתחילת הדרך יוצע הטרנספורטר עם מנוע דיזל המפיק 110 כ"ס, בהמשך יצטרפו גרסאות דיזל נוספות. לצד מנועי הדיזל המוכרים יוצעו לראשונה בדגם גם גרסאות מחושמלות: גרסה היברידית-נטענת ולצידה גרסה כל-חשמלית.

פולקסווגן תציג את הטרנספורטר החדש בקרוב
צילום: פולקסווגן