רק לפני חודשיים הכריזה אודי על עדכון קרוב ל-S3, הגרסה החמימה של המשפחתית A3, והנה היא חושפת אותה במלואה. הדור הנוכחי של S3 הוצג באוקטובר 2020, הוא מבוסס על A3 העדכנית וזוהי מתיחת הפנים הראשונה של גרסה זו. מוקדם יותר נחשפה גם A3 מחודשת לאחר מתיחת פנים.

אודי S3
צילום: אודי
 

העדכונים שרואים

חיצונית זוכה ה-S3 לרענון עיצובי קל ברוח זה שהוכרז כבר עם A3. המופע הכולל ספורטיבי ומובחן יותר שאמור להיות קרוב יותר לזה של RS3 הקיצונית בזכות חזית אגרסיבית מבעבר, פגושים שעוצבו מחדש מלפנים ומאחור, חישוקים בעיצוב חדש (18-19 אינץ') ועוד. באודי מציינים בנפרד את יחידות התאורה הכוללות 24 יחידות נפרדות של תאורת לד המאפשרות בחירה בין ארבע חתימות לד-יום שונות. 

גם בסביבת הנהג עדכונים דומים לאלה שהוצגה ב-A3 ה"רגילה". זה אומר דיפונים חדשים, ידית הילוכים חדשה, גלגל הגה שעוצב מחדש, פתחי מיזוג שעוצבו מחדש, תאורת אווירה עשירה יותר ובדים וריפודים חדשים שנוספו למבחר. כמובן ש-S3 מוצעת עם האיפור הספורטיבי המתבקש הכולל גלגל הגה ספורטיבי, תפירה בולטת, חיפוי אלומיניום לדוושות, מושבי ספורט ועוד.

אודי S3 סביבת נהג
צילום: אודי
 

מה שחשוב

כמובן, ככל שמדובר במכונית ספורטיבית מה שחשוב הוא מה שנמצא מתחת לפח. באודי חיזקו את S3 מחודשת עם מהדורה עדכנית של מנוע ה-2.0 ל' (טורבו) המוכר שמפיק כעת 333 כ"ס ו-42.8 קג"מ – תוספת של 23 כ"ס ו-2 קג"מ ביחס לדור היוצא. 

באודי מציינים גם שיפור בתגובות המנוע לפקודות הדוושה, כיול חדש לתיבת ההילוכים שגם תעביר הילוכים מהר יותר. יחד עם תוספת הכוח והשינויים שהוזכרו נרשם גם שיפור קל בביצועים – 4.7 שניות ל-100 קמ"ש, 0.1 שניות מהר יותר מבעבר. המהירות המירבית מוגבלת ל-250 קמ"ש, ללא שינוי.

אודי S3 סדאן
צילום: אודי

הכוח עובר כבעבר לארבעת הגלגלים, אולם בדור זה מערכת הנעה כפולה משופרת. עיקר השינוי נוגע לדיפ' ננעל חדש בציר האחורי. יחד עם מיפוי חדש למערכת מצבי הנהיגה שלה – המציעה כעת לא פחות משישה מצבים – באודי טוענים לשיפור משמעותי ביכולת העברת הכוח, כולל לשעשועים בנהיגה דינאמית. כך למשל מצב 'דינמיק פלוס' החדש יתעדף את הגלגלים האחוריים ובקרת היציבות תהיה "ליברלית" יחסית. 

לפי אודי מערך המתלים זכה גם הוא לכיול מחדש, וכאופציה ניתן לבחור כבעבר במערך בולמים אדפטיביים שעבר התאמה לפעולה אופטימלית עם הדיפ' החדש. לצמיגים מבית פאלקן מידה 225/40R18 כסטנדרט או 235/35R19 כאופציה. גם מערך הבלמים שופר ומציע דיסקים מאווררים גדולים יותר בגודל 357 מ"מ ובעובי 34 מ"מ עם חישוקי ה-18 אינץ'.

אודי S3 סדאן 2024
צילום: אודי