יורו NCAP – מבחני בטיחות לרכב כבד

ארגון הבטיחות יורו NCAP הכריז כי כבר השנה יערוך מבחני בטיחות לרכב כבד. הארגון שנוסד ב־1996 והחל לפעול שנה מאוחר יותר, עסק בתחילה רק במבחני ריסוק למכוניות נוסעים. בהמשך כלל מערך המבחנים שלו גם מערכות בטיחות ובנוסף החל הארגון לפני שנתיים לבחון את רמת הבטיחות של מסחריות בינוניות וגדולות. כעת הוכרז על מבחני בטיחות לרכב כבד, והעיקר בהם הוא רמת הבטיחות למשתמשי הדרך האחרים, בין השאר תוך כדי התייחסות לבעיות אופייניות לכלים כאלה.

במסגרת זאת ייבחנו מערכות הגבלת מהירות לפי תמרורים; בלימה אוטונומית גם ביחס לרכב עומד, גם ביחס לרכב מאט, גם ביחס למשתמשי דרך פגיעים (הולכי רגל ורוכבי אופניים); התייחסות להולכי רגל חוצים; תיקון סטייה מנתיב; שמירת הרכב במרכז הנתיב; שדה ראייה מפורט בהינתן שטח מת וכולל שינויי כיוון/פניות בעיר של גורר/נגרר; התייחסות למצלמות/מסכים המחליפים מראות רגילות (eMirrors) ועוד.

יורו NCAP - מבחני בטיחות לרכב כבד
צילום: יצרן
 

מאן TGE – מסחרית מחודשת

המסחרית הגדולה של מאן, TGE (הזהה לפולקסווגן קרפטר) הוצגה בגרסתה המחודשת ולזו גם כינוי חדש: Next Level, השלב הבא. עיקר החידושים הוא במערך הבטיחות האקטיבית והפסיבית, עם לא פחות מאשר 11 מערכות, לסך כולל של 27 מערכות עזר לנהג. בסביבת הנהג מסך גדול במיוחד שתוכנן לתפעול בטיחותי וזה כולל מידע, בידור ושליטה על מערכות הרכב. עוד בדגם המחודש: קישוריות מקורית של מאן, לוח מחוונים מוקרן, מפתח חכם, הגה רב־תפקודים, בלם חנייה חשמלי. מאן מציינת כי לרכב הגנת סייבר משופרת, ומוסיפה כי מהדורת ההשקה כוללת מרכיבים קוסמטיים ייחודיים.

יורו NCAP - מבחני בטיחות לרכב כבד
צילום: יצרן
 

מרצדס e-טראק – מגוואט טעינה

מרצדס הכריזה על טעינה ראשונה של משאית חשמלית בהספק של 1000 קילוואט או מגוואט אחד. טעינה זו נעשתה במסגרת מבחן שנעשה לראש־גורר חשמלי. מערך טעינה זה, הנקרא MCS (ר"ת של Megawatt Charging System, מערכת טעינה מגוואט) נמצא כעת בשלבי הטמעה, וזו הפעם הראשונה שמוכרז על יישום שלו. הרכב בניסוי היה e-אקטרוס 600 ואנשי מרצדס פועלים כדי שמערך הטעינה הזה יפעל על בסיס קבוע ברכב זה.

יורו NCAP - מבחני בטיחות לרכב כבד
צילום: יצרן
 

דאף קישור – ניהול הצי

דאף הכריזה על מערכת ניהול חדשה לציי רכב הנקראת PACCAR Connect (פאקאר היא חברת האם של דאף, קנוורת', פטרבילט). המערכת החדשה מוטמעת בדגמי דאף העדכניים — XB, XD, XF, XG ו־XG+. המערכת מאפשרת לקבל מידע על מצב הרכב, אופן הנהיגה, מיקום וצירי תנועה כמו־גם על מצבו של כל צי הרכב ושילוב עבודה לניצול מיטבי של הרכב.