מתבוננת פנימה: שברולט קורבט מודה בטעות
סביבת הנהג של שברולט קורבט הייתה נושא למחלוקת בקרב אוהדים ושונאים כאחד. שברולט החליטה שהגיעה העת לעצבה מחדש
הדור השמיני של שברולט קורבט (C8) הביא איתו מיומו הראשון לא מעט נושאים שנויים במחלוקת. העניין הבולט ביותר היה המעבר למנוע מרכזי במקום הסידור המסורתי של מנוע קדמי. שינוי זה נעשה במטרה להעלות את רף הביצועים והאקזוטיקה אבל היה קשה לבליעה עבור טהרני הקורבט שהיו מעדיפים ליטוש נוסף למתכון המוכר. גם המנוע הסטנדרטי – V8 בנפח 6.2 ל' עם כ-490 כ"ס – הותיר רבים עם תאוותם בידם שכן כוח לא חסר לו, אבל בכל הקשור לאופי הוא פחות "אקזוטי" מהעיצוב.
על הדברים האלה, בין היתר, דיבר אוהד אלגוב שלנו במסגרת מבחן הדרכים הארוך והממצה שערך לקוברט כאשר שיווקה בישראל החל באופן רשמי לראשונה לפני קצת יותר משנה. באופן מעניין, ועל אף השינוי המבני, הוא מצא כי דווקא הדור הזה מאופיין בהתנהגות כביש מאוד אופיינית לקורבט לדורותיה. שווה קריאה וגם צפיה בווידאו מטה.
השינוי מתחיל מבפנים
אחרי כל ההקדמה הזו, יכול להיות שהנושא עליו יש הסכמה די רחבה בין הצצדים הוא הסידור הלא שגרתי של המתגים בסביבת הנהג. משום מה, בשברולט חשבו כי טור של כ-20 פקדים למערכת המיזוג אשר ממוקם רוחק מהנהג ומוסתר מהנוסע יהיה רעיון טוב ברכב שכזה – אבל נראה שכמעט כל אחד חוץ ממי שעיצב את סביבת הנהג הזו חושב באופן הגיוני וסולד מכך. בכל זאת, אפשר להתווכח כל היום על העיצוב והמהות אבל כפתורים שמפוזרים באופן תמוהה זה ממש מעצבן.
כעת, קצת יותר מ-5 שנים מאז שנחשפה לראשונה, בשברולט הכריזו על עיצוב ותכנון מחדש לסביבת הנהג של קורבט C8. וכן, העדכון כולו מוקדש אך ורק לתחום זה. וכן, זה אומר שקיר/טור הכפתורים הפיזיים פונה לאחר כבוד – במקומו ישנה ידית אחיזה לנוסע, כאשר מספר הכפתורים הפיזיים צומצם לאלה החשובים ביותר והם מוקמו מתחת למסך המולטימדיה.
צילום: שברולט
מעבר לכך, השינוי הבולט ביותר נוגע לסידור המסכים הכוללים כעת שלושה במספר. מסך המולטימדיה גדל משמעותית וקוטרו כעת 14 אינץ', זה של לוח המחוונים גם הוא צמח במעט (12.7 אינץ') ולשמאלו נוסף מסך בגודל 6.6 אינץ' – וכולם מופנים אל הנהג.
לפי שברולט, כל המסכים החדשים מציעים ממשק גרפי משופר ביחס לדור היוצא ומאפשרים מגוון אפשרויות של התאמה אישית בתחומים שונים. המסך הקטן השמאלי, למשל, יוכל להציג נתוני ביצועים של מערכות הרכב השונות: החל ממחשב דרך פשוט, כלה במד תאוצה ועד למערך ניהול האחיזה. לפי שברולט, מרבית המערכות שתופעלו באמצעות הפקדים הפיזיים שולבו אל תוך מערך המולטימדיה וישנם קיצורים "טבעיים" לטובת הקלת התפעול ביום-יום.
צילום: שברולט
מעבר לכך, בשרולט מדווחים כי ניצלו את המהלך גם לשיפור איכות החומרים וההרכבה וכי כעת סביבת הנהג של קורבט נעימה ואיכותית מבעבר. מבנה הקונסולה המרכזית עודכן וכעת ישנם מחזיקי כוסות חדשים, משטח טעינה אלחוטי ונוספו שקעי טעינה. יש גם מגוון צבעים חדשים כמו 'שמיים קרירים', אפור עם נגיעות כתום 'הבנרו', כחול 'סנטוריני' ועוד כאשר גרסת ZR1 האימתנית כוללת כעת גימור סיבי-פחמן מסביב ללוח המחוונים כסטנדרט.
חיצונית אין שינויים ביחד לדגם היוצא, וככל הנראה גם לא צפויים שינויים בתחום ההנעה. השיווק של שברולט קורבט המחודשת בארה"ב צפוי להתחיל עוד השנה.
כתבות אחרונות
-
ניר בן טובים , 24/12/2025 -
ניר בן טובים , 24/12/2025המבוך / המסמר האחרון בסטיישן של וולוו
-
אלי שאולי, 24/12/2025מקסוס e-דליבר 5 בגרסת קומבי – המחיר החל מ-205,000 שקלים
-
ניר בן טובים , 24/12/2025"רכב עולה כאן 2000 שקל": כך נראית התופעה ברשת הפלסטינית
-
ניר בן טובים , 24/12/2025תמרור אזהרה לפורשה בסין
-
ניר בן טובים , 24/12/2025שוב זו קורולה: 205 קמ״ש בכביש בגין בירושלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025MG S6 בישראל – המחיר החל מ-178,888 שקלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025MG S5 בארץ – המחיר החל מ-148,888 שקלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025דיפאל S05 - מבחן דרכים