אודי A6 e-טרון ספורטבק בארץ – המחיר החל מ-524,600 שקלים

אודי משיקה בישראל את מכונית הסלון החשמלית הכל-חדשה שלה, תצטרף אליה גם המהדורה הספורטיבית S6 e-טרון

צ'מפיון מוטורס, יבואנית מותג אודי, משיקה היום (ראשון) את מכונית הסלון החשמלית A6 e-טרון. קדימון לדגם זה הוצג בתערוכת שנגחאי 2021 והוא נחנך ביולי 2024. הדגם החדש מוצע במבנה של סדאן-קופה ('ספורטבק') ובגרסת סטיישן ('אוואנט'), ולדגם החשמלי A6 e-טרון לא תהיה גרסת סדאן. 

כזכור, אודי הכריזה במרץ 2023 על שינוי בסימול הדגמים שלה, כך שאלה עם מנוע בעירה פנימית יכללו ספרה לא-זוגית, אלה בהנעה חשמלית יצוינו עם ספרה זוגית. עם זאת, תכנית זאת בוטלה בפברואר השנה, ובמחצית אפריל החולף הוכרז הדור השישי של A6 בגרסת סדאן וגם בסטיישן.

1704617צילום: אודי

הדגם 

הדגם החדש מבוסס על הרצפה החשמלית-ייעודית PPE אותה הוא חולק עם דגם הפנאי Q6 e-טרון שהוצג בסוף 2023 ועם דגם הפנאי החשמלי מקאן II של פורשה שהשתתפה בפיתוחה. לרצפה זו מתח מערכת של 800 וולט, ובכל הגרסאות הספק הטעינה המהירה הוא 270 קילוואט.  

בסיס הגלגלים של הדגם החדש הוא 295 ס"מ, אורכו 493 ס"מ, רוחבו 192 ס"מ וגובהו 149 ס"מ. נפח תא המטען 502 ליטרים, המשקל נע בין 2100 ל-2175 ק"ג בגרסאות הרגילות, 2330 ק"ג ב-S6 הספורטיבית. 

1704616צילום: אודי

מקדם הגרר של הרכב החדש מרשים בספורטבק ועומד על 0.21, מכובד באוואנט עם 0.24. 

העיצוב משלב מרכיבים המאפיינים את אודי בכלל, קשורים ל-A6 ומדגישים את מקור האנרגיה החשמלי. הסבכה אטומה יותר, בצבע המרכב, וסביבה מסגרת וחלקים בשחור סביב יחידות התאורה המרכזיות. בחלק התחתון של צד הרכב בולט פס קישוט רחב המכונה "קו הסוללה". מאחור מודגשת במיוחד יחידת תאורה לרוחב כל הרכב בטכנולוגיית OLED (דור שני) ובמרכז סמל אודי מואר. 

סביבת הנהג חדשה, וכמו ב-Q6 e-טרון, במכלול אחד לוח מחוונים מוקרן, צג מרכזי "14.5 במבנה קעור המופנה אל הנהג. מול הנוסע צג נוסף לשימושו שלו בגודל "10.9. 

1704633צילום: אודי

הדגם החדש מוצע בישראל במבנה ספורטבק בשתי גרסאות עם מנוע אחד/הנעה אחורית, ובשתיהן המהירות המרבית 210 קמ"ש. האחת היא גרסה 50 שיש לה תפוקה של 285 כ"ס בשוטף ו-326 כ"ס בדחף (בוסט), 44.3 קג"מ, 6 שניות ל-100 קמ"ש. לזו סוללה 83 קוט"ש (ברוטו; 75.8 קוט"ש נטו) והטווח 600 ק"מ.   

1704636צילום: אודי

בגרסה 55 תפוקה של 367 כ"ס בשוטף ו-380 כ"ס בדחף, 57.6 קג"מ ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5.4 שניות. לסוללה כאן 100 קוט"ש (ברוטו; 94.9 קוט"ש נטו) והטווח 727 ק"מ. 

בנוסף תוצע גם המהדורה הספורטיבית S6 e-טרון, המאופיינת בשני מנועים ובהנעה כפולה, גם במכלולים דינמיים ובהנמכת הרכב ב-2.5 ס"מ לגובה כולל של 146.5 ס"מ.

1704643צילום: אודי

ב-S6 ההספק המשולב הוא 503 כ"ס ו-550 כ"ס בדחף, והמומנט הוא 28.1 קג"מ במנוע הקדמי, 59.2 קג"מ במנוע האחורי (אין נתון משולב). משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 3.9 שניות והמהירות המרבית 240 קמ"ש. בגרסה זו הסוללה הגדולה של 100 קוט"ש לטווח של 670 ק"מ.

1704638צילום: אודי

המחירים

אודי A6 e-טרון בגרסה 50 עולה 524,600 שקלים, ובאבזור: תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית עם הצללה אלקטרונית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש בהם גם אוורור. בגרסה זו תוצע גם חבילת 'סופריור' שמחירה 26,000 שקלים וזו כוללת בין היתר תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת. 

בגרסה 55 שמחירה 649,600 שקלים, קפיצי אוויר, סגירה רכה לדלתות, תאורת OLED אחורית, מערכת שמע משודרגת של B&O, תצוגה עילית, תפעול חשמלי לכיוון ההגה. 

אודי S6 e-טרון אוואנט קוואטרו מוצעת ב-864,900 שקלים, מפרט האבזור כמו בגרסה 55, ויש לה פריטי אבזור ספורטיביים בחוץ, גימור שונה בפנים. גרסת הספורטבק תגבה מכם 849,600 שקלים. 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.