אחרי שישה מירוצים קרקס הגרנד פרי הגיע סוף סוף לאירופה ולמסלול רב ההילה של אימולה. באימונים לקראת המירוץ ואף במקצה הדירוג, נראה היה ששוב מקלארן שולטת בזירה, אם כי הפעם וורטספן נראה קרוב יותר אליהם. הוא לא הצליח להשיג את הקפת הדירוג המהירה, כאשר שוב היה זה אוסקר פיאסטרי שעשה זאת, אבל הוא היה קרוב מאוד ובמקום השני. הוא הקדים את ג'ורג' ראסל שהפתיע במרצדס ואת לנדו נוריס המאוכזב במקלארן.
עם מתן אות הזינוק פתח וורטספן באופן שראוי לתשואות, כשהצליח לעבור את פיאסטרי בחכמה בפניה שניה. מכאן הוא לא הביט לאחור ושלט במירוץ תוך שרד בול מנצלת היטב יציאה של שתי מכוניות קוצבות (הראשונה וירטואלית השנייה אמיתית) עבור החלפות הצמיגים. את יציאת המכונית הקוצבת השנייה ניצל גם נוריס כדי להחליף לצמיגים חדשים. זה סייע לו לעבור את פיאסטרי בשלבי הסיום ולתפוס את המקום השני בקרב. צעד שנראה חשוב בקרב על האליפות שמתפתח בין שניהם.

ניהול מירוץ נכון של פרארי גם סייע לשני נהגיה ובמיוחד להמילטון. מול קהל ביתי פרארי הייתה מזעזעת במקצה הדירוג כשלא הצליחה לעלות לחלק המכריע וסיימה במקום ה-11 (לקלר) וה-12 (המילטון). אולם ניהול המירוץ שלהם היה מצוין ועם הרבה מזל, בייחוד עבור המילטון, שפתח על צמיגים הקשים והעמידים יותר בניגוד לכל היתר. הוא נכנס להחלפת הצמיגים בזמן המכונית הקוצבת הראשונה והצליח להתקדם עד למקום החמישי. גם המילטון נכנס להחלפת צמיגים כשיצאה המכונית הקוצבת השנייה וירד למקום השביעי אך הצליח לטפס בשמונה ההקפות שנותרו עד למקום הרביעי תוך שהוא עובר את חברו לקבוצה לקלר. זה סיים שישי אחרי קרב עם אלכס אלבון בוויליאמס המפתיעה (מקום חמישי).

ראסל סיים שביעי ביום שהתגלה כמאכזב עבור מרצדס, אחרי שזינק מהמקום השלישי. מכונית המרצדס נראתה איטית יותר בקצב המירוץ והצמיגים נשחקו. אנטונלי במכונית השנייה לא הצליח אף הוא לעלות לחלק המכריע של מקצה הדירוג ובמירוץ עצמו נאלץ לפרוש. קרלוס סיינז השלים סוף שבוע מוצלח לוויליאמס עם המקום השמיני כשהקדים את איזק הדג'ר בריסינג בולס ואת יוקי טסונודה (רד בול) שפתח מהמקום האחרון אחרי תאונה מאוד קשה במקצה הדירוג.
גרנד פרי אמיליה רומאנה, אימולה
1. מקס וורסטפן – רד בול2. לנדו נוריס- מקלארן
3. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
4. לואיס המילטון – פרארי
5. אלכסנדר אלבון – וויליאמס
6. שארל לקלר- פרארי
7. ג'ורג' ראסל – מרצדס
8. קרלוס סיינז – וויליאמס
9. איזק הדג'ר – ריסינג בולס
10. יוקי טסונודה – רד בול
אליפות העולם לנהגים אחרי שבעה מירוצים
1. אוסקר פיאסטרי – 146 נק'
2. לנדו נוריס- 133 נק'
3. מקס וורסטפן – 124 נק'
4. ג'ורג' ראסל – 99 נק'
5. שארל לקלר – 61 נק'
אליפות העולם ליצרנים אחרי שבעה מירוצים
1. מקלארן – 279 נק'
2. מרצדס -147 נק'
3. רד בול -131 נק'
4. פרארי – 114 נק'
5. וויליאמס – 51 נק'