עיצוב ונראות
מאזדה CX-5 החדש מציע צללית דומה לשל הדור הקודם (והראשון) אך החרטום קיבל מראה מודרני יותר, עם פנסים צרים ומכסה מנוע שמזדקר, כמעין מקור קטן, מעל שבכה חדשה ושונה מבעבר. גם בזנב יחידות התאורה עשו דיאטה, והתוצאה הכללית נראית כמו עיבוד מודרני למראה המוכר של ה-CX-5. הוא אולי לא ישבור לבבות, אבל מדובר ברכב נאה ומכובד למראה.

פנים הרכב
מראה תא הנוסעים הוא הנקודה החזקה של ה-CX-5, בעיקר ברמת האבזור הזו – שפע עור, כולל עור לבן, פרוש ברחבי התא, ויחד עם העיצוב הנקי והאלגנטי של הדשבורד, המסך המזדקר בסגנון גרמני וחוגת הפיקוד שקורצת גם היא לגרמניה, תא הנוסעים בהחלט נושא ניחוחות של פרימיום, כפי שרומז שם הגרסה.
 
המושב הקדמי נוח, וקל לכוון את המושב החשמלי לתנוחה נוחה. אולם טווח הכיוון של ההגה מוגבל, מה שעשוי להפריע לחלק מהנהגים, וברך ימין מוגבלת על ידי קונסולה מרכזית רחבה. מאחור יש שפע מקום, אך המושב מעט נמוך מדי.

מבחן דרכים: מאזדה CX-5 (פרימיום, 2.0 ל') (וידאו)
צילום: רונן טופלברג

מבחינת אבזור הרשימה מכובדת בפני עצמה – התנעה בכפתור (אבל לא קילס מלא), בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה לאחור, מושבים חשמליים, גג שמש (אבל בגודל סטנדרטי, לא פנורמי או כפול), מערכת שמע של בוס ועוד – אך ברכב שמחירו מדגדג 200,000 שקלים ציפינו ליותר.

תא המטען בגודל ממוצע לקטגוריה – משמע גדול למדי – ונוח להעמסה.  
 
נוחות נסיעה
כבר בתחילת הנסיעה בולט העידון – הנסיעה חלקה, מבלי שיעברו אל תא הנוסעים ויברציות מהמנוע או מהכביש. גם עם מהמורות של ממש המתלים מתמודדים בצורה טובה ושקטה, בעיר או בכביש הבין עירוני, ובידוד רעשי הכביש והרוח טוב למדי. הדבר היחיד שעלול להפריע לשלווה הוא רעש המנוע – החל מכ-4000 סל"ד הוא מתחיל להיות נוכח בתא הנוסעים. הבעיה בולטת במיוחד מכיוון שתיבת ההילוכים הפעלתנית לא מהססת לשלוח את המנוע אל מרומי הסל"ד בעליות ותאוצות.

התנהגות ובטיחות
מאזדה נשארה נאמנה להבטחת הזום-זום שלה גם ב-CX-5. הרכב משנה כיוון בקלילות יחסית, והזנב מגיב כמעט בעליצות לפרובוקציות של הנהג, עם נכונות רבה לצאת להיגוי יתר. אולם אחת הסיבות לאותה תחושה קלילה הוא ההגה הקל מדי, שגם סובל מתחושה לא מדויקת בתחילת ההפניה, ופוגם בחוויה.
 
מבחן דרכים: מאזדה CX-5 (פרימיום, 2.0 ל') (וידאו)
צילום: רונן טופלברג
 
גם הבלמים לא הרשימו, הדוושה שוקעת הרבה לפני שמתחיל להתקבל כח עצירה משמעותי. עד כדי כך שבבלימות הראשונות קופצת המחשבה ש"הלכו הברקסים!". אחרי שמתרגלים לתגובה המוזרה לדוושה, מגלים עוצמה מספקת.
 
אבזור הבטיחות ברמת האבזור הזו סביר – יש בלימה אוטונומית (עד 80 קמ"ש), תיקון סטיה מנתיב (שלא קיים ברמות האבזור הנמוכות יותר, וחבל), תצוגה עילית, קריאת תמרורי מהירות, עמעום אורות אוטומטי ופנסים עוקבי פניה. אבל כמו באבזור הנוחות – ברמת המחיר הזו, ציפינו ליותר.  
 
 
מנוע וביצועים
המנוע ותיבת ההילוכים זהים בעיקרם לאלו של הדור הקודם, ומכיוון שהמשקל אף עלה במקצת במעבר הדורות, התוצאה לא מבריקה. ה-CX-5 איננו "עגלה", חלילה, ובהחלט יש איטיים ממנו בקטגוריה, אך התחושה היא כי המנוע "קטן" על הרכב הזה, ונאלץ לא פעם לעבוד קשה כדי לשמור על קצב טוב. לנהגים נמרצים או סתם כאלו שגרים באזור הררי ואוהבים לשמור על מהירות גם בעליה, זה עלול להפריע.

מבחן דרכים: מאזדה CX-5 (פרימיום, 2.0 ל') (וידאו)
צילום: רונן טופלברג
 
תמורה
מאזדה CX-5 ברמת אבזור פרימיום סובל מבעית תמורה למחיר – במחיר שלו, 192,000 שקלים הוא סובל מתחרות קשה מול הגרסאות הבכירות של המתחרים, שלא פעם מציעים ביצועים עדיפים ורשימות אבזור ארוכות יותר. הוא מציב מולם תא נוסעים עשיר יותר ואיכות נסיעה טובה. אבל את אלו מציעות גם רמות האבזור הנמוכות יותר של ה-CX-5, בדגש על הלקשרי שעולה 13,000 שקלים פחות.