יונדאי חשפה את הוולוסטר (Veloster) החדשה, דור שני למשפחתית הקומפקטית בעלת המרכב הייחודי. שבע שנים בדיוק אחרי שהוצגה בתערוכת דטרויט 2011, יונדאי מציגה בדטרויט 2018 את הדור השני למכונית שמציעה מרכב האצ'בק עם ארבע דלתות - דלת אחת בצד הנהג, שתיים בצד הנוסע ודלת למטען.

יונדאי ולוסטר זכתה להצלחה מרשימה בישראל בתחילת הדרך, אך עם השנים הציבור איבד עניין. למרות שנותרה בייצור, שיווקה אצלנו הופסק לפני יותר משנה - ומחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר כי עוד לא התקבלה החלטה בנוגע למועד שיווק לדגם החדש. המכונית, שנחשפת כעת בדטרויט, תגיע לייצור כבר בחודש מרץ הקרוב, ומיד לאחר מכן לאולמות התצוגה בארה"ב.

יונדאי ולוסטר חדשה - גם בגרסת N ספורטיבית


הדגם החדש ממשיך את עיצוב קודמו, עם שילוב בין עיצוב האצ'בק מסורתי לקופה. גם הפרופורציות נראות דומות, והוולוסטר עושה שימוש באותה הפלטפורמה - אם כי ביונדאי לא מספקים בשלב זה מידות ומפרט טכני מלא.

מה שכן ניתן לספר, הוא שדגש נרחב יותר הושם הפעם על הפן הספורטיבי. לראשונה בתולדות הוולוסטר היא תוצע בגרסה ספורטיבית של ממש - תחת חטיבת N הצעירה - כולל מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר ו-275 כ"ס. לגרסה זו תיבת שישה הילוכים ידנית בלבד, מה שמקטין מאוד את הסיכוי לראותה בישראל, אפילו אם יוחלט על שיווק יונדאי ולוסטר החדשה אצלנו.

יונדאי ולוסטר חדשה - גם בגרסת N ספורטיבית


הדגם העיקרי במבחר יוסיף להיות גרסת הבנזין האטמוספרית, הפעם עם מנוע 2.0 ליטר שמספק 147 כ"ס ו-18.3 קג"מ ב-4,500 סל"ד. באופן מעניין, יונדאי בחרה במנוע במחזור אטקינסון, שיטת פעולה האופיינית למנועים שמשמשים לרוב במכוניות כלאיים, ושנועדה לחסכון מרבי בדלק. הסבר לכך לא ניתן והיצרנית גם לא מספקת נתון תצרוכת דלק לדגם החדש, שיוצע עם תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית פלנטרית.

יונדאי ולוסטר חדשה - גם בגרסת N ספורטיבית


מנוע שני בהיצע יהיה ה-1.6 ליטר טורבו, עם 201 כ"ס ו-27 קג"מ בין 1,500 ל-4,500 סל"ד. את המנוע הזה ניתן להזמין עם תיבה ידנית או רובוטית דו-מצמדית בעלת שבעה יחסי העברה. כל גרסאות הוולוסטר מצוידות בהנעה קדמית ובדיפרנציאל אלקטרוני - כלומר מערכת המדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה, באמצעות בלימת גלגל פנימי בסיבוב ליציאה קלה יותר מפנייה. המערכת מבוססת על חיישני בקרת היציבות.

יונדאי ולוסטר חדשה - גם בגרסת N ספורטיבית


גרסת הטורבו מקבלת בנוסף מערכת תגבור רעשי מנוע בתא הנוסעים (מבוססת על הרמקולים שבתא) וגם בורר מצבי נהיגה - כולל בחירת רמת תגבור ההגה, תגובת דוושת המצערת והמנוע ותיבת ההילוכים. בגרסת ה-N יש גם מתלים מתכווננים אלקטרונית.

יונדאי ולוסטר חדשה - גם בגרסת N ספורטיבית


כיאה לדגם חדש, יונדאי ולוסטר דור שני מצטיידת ביותר מערכות בטיחות. בין היתר תמצאו בה בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, אורות דרך ("גבוהים") שעוברים אוטומטית לאורות מעבר ("רגילים") וחזרה למניעת סינוור, התרעת רכב בשטח מת בנסיעה קדימה ואחורה והתרעת הירדמות נהג. אבזור המותרות יכלול, בין היתר, בקרת שיוט אדפטיבית, תצוגת מידע עילית לנהג, מערכת מולטימדיה עם מסך "8 (ניתן לפיצול בין מספר תפריטים ומסכים) וטעינה אלחוטית לטלפון חכם. מחיר הדגם החדש לא פורסם.