מיצובישי אאוטלנדר - מבחן דרכים וידאו (מתיחת פנים, 2.0 ל') - אוטו

מיצובישי אאוטלנדר - מבחן דרכים וידאו (מתיחת פנים, 2.0 ל')

מיצובישי אאוטלנדר הגיע אלינו למבחן לאחר שעבר מתיחת פנים ותמחור מחדש. יש למתחרים סיבה להכנס לכוננות?

 
כאשר נחת הדור האחרון של המיצובישי אאוטלנדר בארץ לפני כמעט שלוש שנים, הוא נראה מעט אפרורי עבור רכב פנאי, אבל היה לו קלף חזק. במחיר של רכב פנאי קומפקטי הציעו מיצובישי כלי גדול למדי עם שבעה מקומות ורמת ציוד טובה – מה שאפשר להם לנגוס נתח שוק מהמיניוואנים הקומפקטיים. השילוב הזה הפך את האאוטלנדר תוך זמן קצר לרכב הפנאי הנמכר ביותר בארץ (תואר שאיבד לאחרונה לקיה ספורטאז'). וכאשר מדובר בתחום כה לוהט בשוק הרכב המקומי, ברור שהגרסה המחודשת שהוצגה לאחרונה היא רכב חשוב מאוד עבור מיצובישי ישראל.

עיצוב ונראות
אין ספק שעיצוב האאוטלנדר היוצא היה מאכזב. בתחום בו הפוזה כה חשובה הוא נראה שמרני ואנמי. גם במיצובישי ידעו זאת וניסו לתקן את הדברים במתיחת הפנים. כרגיל במהלכים כאלה, עיקר המאמץ הופנה לכיוון החזית והאחוריים, אך במיצובישי טיפלו גם בפרטים קטנים יותר, כמו חישוקים נאים וגוונים חדשים. וכך הקנו במיצובישי לאאוטלנדר פנים בולטות בהרבה מבעבר, שתואמות לכיוון העיצוב העתידי של היצרן. כדי לעשות זאת הם נעזרו בשפע חלקי כרום בוהקים, שהגיעו גם לחלק האחורי (בין הפנסים), וגם בחצאיות וב"כאילו" מגינים. בסופו של דבר, שפע העדכונים הקטנים הצליחו להקנות לרכב מראה בולט הרבה יותר, גם אם לא מתוחכם במיוחד.

1589564


פנים הרכב
בסביבת הנהג שופרו החומרים והגוונים, אך היא עדיין מעוצבת בצורה שמרנית ולא מקורית במיוחד, וחסרה אלמנט של אלגנטיות. מאידך רמת הציוד טובה, כאשר גרסת הפרימיום שבחנו כללה בנוסף למפתח חכם, שליטה מההגה בהילוכים (שישה מתוכנתים), בקרת שיוט וגג נפתח, גם עור, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג וחישוקי "18. במיצובישי ישראל גאים כמובן במערך המולטימדיה העשיר, שכולל וייז ומכונה 'קונקטד קאר'. הוא פותח על ידי היבואן, הושק ביונדאי ועכשיו הגיע למיצובישי. הוא עובד טוב בסך הכל, אבל הרקע הכתום לא נאה, מסך המגע לא מספיק רגיש ועוד כמה גליצ'ים קטנים. בשאר התא, מתגים מסוימים נראים מיושנים ותפעול ומיקום של אחרים אינו נוח.

תנוחת הנהיגה טובה לאנשים בגודל ממוצע – גיא היה שמח להגה שעולה יותר או מושב שיורד יותר – אך המושב עצמו היה לא נוח לרוב הבוחנים. בשורה השניה המרחב טוב והמושבים מתכווננים, אך חסרים פתחי אוורור. בשורה השלישית המושב נמוך, אבל המרחב סביר למושבים בסגנון זה. קיפולם יוצר תא מטען גדול אך הכיסוי פשוט. קיפול המושבים בשורה השניה מעט מסורבל, אך ניתן לקבל רצפה שטוחה. מושבי השורה השניה אינם חוזרים למקומם אחרי שמסיטים אותם כדי להיכנס לשורה השלישית, ויש לכוון אותם כל פעם מחדש.

1589565


מנוע וביצועים
חטיבת הכח לא עברה שינוי מהותי. זהו עדיין מנוע ה- 2.0 ליטר 150 כ"ס עם תיבה רציפה ואפשרות לתפעול ידני. האאוטלנדר אינו חזק במיוחד, אבל מציע יכולת מספקת. תגובת הדוושה הראשונית, היציאה מהמקום חדה מבעבר והזינוק למאה קמ"ש אורך 11.5 ש' (המהירות המרבית היא 195 קמ"ש). בשיוט יוצרים המנוע ויחסי ההעברה הארוכים תנועה נעימה, ואולם בהאצות או עליות נחשף אופי "רציף" קלאסי, עם סל"ד גבוה ואחיד, שמייצר צליל לא נעים. צריכת הדלק נעה סביב ה-10 קמ"ל בתנאים מגוונים. לא רע לרכב במידות כאלה.

התנהגות ובטיחות
ריכוך מערך המתלים פגע, כך נראה, בריסון תנודות המרכב. הרכינה בפניות תאיץ בכם להוריד קצב, וההגה עם הפעולה המוזרה ישכנע אתכם סופית. הוא משנה משקל באופן לא הדרגתי ומושפע מכח המנוע.
 
מערכת מובילאיי (עם התרעה רמה במיוחד) מגיעה כסטנדרט כבר מגרסת הבסיס.

1589563


נוחות נסיעה
כיול המתלים החדש והרך יותר מטפל טוב מבעבר במפגעים קטנים, אולם הוא מתקשה על השיבושים הגדולים יותר, בייחוד בעיר אך גם בכביש המהיר ועל השביל. על כביש גלי הרכב נע יותר מדי. במיצובישי אמנם שיפרו את הבידוד, מה שמתבטא בפחות רעשי רוח וכביש, אבל רעשי הכביש עדיין בולטים.
 
תמורה
הקלף החזק של מיצובישי אוטלנדר היה התמורה למחיר - וזה נותר הקלף החזק גם בדגם הזה. מבחינות רבות האאוטלנדר אינו המצטיין בקבוצה – בתנועה התחושה מעט מגושמת וחסרת הידוק, חטיבת הכח אינה מבריקה וכך גם עיצוב הפנים. מצד שני ברוב הסעיפים אין לו מגרעות שיפריעו באמת ללקוח האופייני, שישמח לקבל את צמד המושבים הנוסף (או העיצוב העדיף לעומת מיניוואן) והאבזור הנדיב.
 
מתיחת הפנים שיפרה משמעותית את העיצוב החיצוני – עקב אכילס של הדור היוצא – והקנתה לו מראה נחשק יותר. במחיר של 170,000 שקלים (180,000 שקלים לפרימיום), האאוטלנדר מציע חבילה משתלמת עבור מי שמחפש רכב פנאי עם שבעה מושבים.

1589566
 

שווה לשקול גם:

מחיר
160000
החל מ- 1,587 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3968
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2012

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
469.5
רוחב
181
גובה
168
משקל
1430
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
781
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1754
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
63

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/70/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1998
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
19.9
סל"ד למומנט מירבי
4300
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
192
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.8
צריכת דלק - עירונית
13.1
צריכת דלק - ממוצעת
16.1
דרגת זיהום אוויר
11
צריכת דלק - אמיתית
12.2
צריכת דלק - מבחן אוטו
10.0

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מובילאיי, התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, בלם יד חשמלי עם פונקציית "Auto Hold"

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם מיצובישי אאוטלנדר
גרסה אאוטלנדר 2.0 ל', 5 מק', Intense
מחיר 160000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 192
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 16.1
נפח תא מטען (ליטר) 781
דרגת זיהום אוויר 11

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות