סוזוקי ויטארה - מבחן דרכים וידאו (הנעה כפולה) - אוטו

 

תחום הפנאי לוהט ובייחוד הפלח הקטן שלו, זה שהתפתח בעידן המודרני אחרי הצלחת הניסאן ג'וק. באופן מפתיע, סוזוקי, חברה עם מסורת שטח ארוכה, לא הזדרזה להצטרף לתחום – לפחות לא עם כלי שעונה בדיוק להגדרות הקטגוריה. אבל כעת גם היא עושה זאת, וכדי להיכנס באופן מהיר לתודעה, היא בוחרת בשם ישן שנמצא איתנו מאז 1988 – ויטארה. אבל בעוד דגמי הויטארה הקודמים היו גדולים וקשוחים יותר, סוזוקי ויטארה החדש מכוון היישר לקטגוריה הקטנה והרכה, ומבוסס על הקרוסאובר.

1589837
 
  
עיצוב ונראות
עם מסורת שטח ארוכת שנים בסוזוקי יודעים היטב איך לעצב כלי פנאי, וזה ברור בויטארה. הוא נראה גדול ממידותיו ומשדר קשיחות ושטח, עם פרופורציות נכונות שכוללות תא מנוע ארוך. גם הבחירה בצבע שונה לגג (תוספת של 3000 שקלים) מסייעת. סוזוקי גם יצרו קשר עם שושלת הויטארה בעיצוב החרטום ובפרטים קטנים כמו תפיחת הכנפיים האחוריות.

פנים הרכב
 
למרות שחלק מהפרטים הקטנים מוכר מהקרוסאובר, גם מבפנים הרכב אומר פנאי. זה מורגש בתנוחת הנהיגה הזקופה ובתוספות קטנות כמו שעון הזמן שממוקם במרכז בין שני פתחי המיזוג בראש הקונסולה.
 
אבל רב הבוחנים טענו כי סביבת הנהג פשוטה מדי - הפלסטיק קשיח, חלק מהכפתורים מיושנים וזולים למראה, מערכת השמע נראית מיושנת (אבל עם תפעול נוח) ותפעול הדיבורית המובנית לא נוח. אולם חלק מהבוחנים טען שהתא מעביר "טעם של פעם" במובן החיובי, ומשדר קשיחות ורטרו. כנראה שזה עניין של טעם.
 
הגרסה כפולת ההנעה מאובזרת בצורה טובה - ריפוד מושבים ודיפונים בשילוב אלקנטרה נעימה ואיכותית למגע, מפתח חכם, תאורת לד, חישוקים קלים צבועים, וחיישני חניה היקפיים ועוד.
 
כצפוי, לאור העובדה שהיא קצרה יותר מהקרוסאובר עליו היא מבוססת, המרחב במושב האחורי של הויטארה פחות טוב מבקרוסאובר אבל מספק, בייחוד לרגליים אבל קצת פחות לראש. תא המטען גדול יחסית לפלח ובעל מבנה שימושי. עגלת ילדים סבירה תיכנס אליו בלי בעיה.
 
1589839

נוחות נסיעה
גם דרך מערך המתלים יצרו בסוזוקי תחושת שטח אופיינית, עם נדנוד קל קדימה-אחורה ורושם חסון על השביל. מעבר לכך הנוחות סבירה, והרכב מטפל באופן הגיוני בשיבושים גדולים. דווקא רצף פגמים קטנים וחיבורי כביש מורגש לעיתים יותר מהצפוי, גם בגלל רעשי מתלים. זה בולט יותר בעיר. עוד פרט מפריע הם רעשי הכביש והרוח נוכחים – אבל לא ברמה חריגה לקטגוריה.
 
התנהגות ובטיחות
לוקח זמן להתרגל להגה, שמשנה משקל באופן לא הדרגתי מספיק עם עליית המהירות ומייצר תחושה מלאכותית. אבל אחרי כן מתגלה רכב עם התנהגות נעימה ולפרקים מבדרת, כאשר בקרת היציבות מאפשרת משחק מסוים. הרכב מגיב היטב לפקודות וגם אם האחיזה אינה גבוהה במיוחד, עדיין התחושה בטוחה. עם זאת, במהירויות כביש 6 מורגשת לעיתים רגישות לרוחות צד.
מבחינת מערכות בטיחות כולל הויטארה המקומי את מערך המובילאיי (התרעה על סטייה מנתיב והתרעת התנגשות).
 
הויטארה נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP וקיבל חמישה כוכבי בטיחות.
 
 
 
מנוע וביצועים
 
הויטארה חמוש במנוע ה-1.6 ליטר, 120 כ"ס, המוכר מהקרוסאובר, שמשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים (בניגוד לרציפה בקרוסאובר).
 
ביחס לקטגוריה לא מדובר בהספק גבוה, אבל הביצועים סבירים (ההאצה למאה תארך 13 ש' או 12.5 בגרסת ההנעה הקדמית). במציאות היכולת טובה ממה שרומז נתון התאוצה הקלאסי, והויטארה אינו מרגיש איטי, גם אם התיבה נוטה לעיתים לטפס מהר להילוכים הגבוהים (מצב ספורט פותר זאת). תפעול הבורר הפשוט יכול לתסכל, בגלל מיקום המצב הידני מיד מתחת ל-D. אבל מה שבאמת מפריע הוא הרעש החזק שמייצר המנוע תחת עומס, והתחושה המאומצת. צריכת הדלק ביום מגוון נעה סביב 12 ק"מ לליטר - נתון טוב למדי. 
  
 
תמורה
 
ב-125,000 שקלים לגרסת ההנעה הקדמית, או 132,000 לכפולה, הויטארה מציגה תמורה טובה לכסף. רב הקהל לא זקוק להנעה הכפולה, אבל חבילת האבזור הנלווית מייצרת תמורה עדיפה לעומת גרסת ההנעה הקדמית, ומסייעת לאווירה.
למרות שתא הנוסעים לא היה לטעמם של כל הבוחנים, וגם העידון יכל להיות טוב יותר, נראה שהויטארה פוגע היטב במטרה המסומנת. למרות הקרבה במכניקה, הוא מרגיש שונה מספיק מהקרוסאובר, וצריך להדאיג את המתחרים. בייחוד כשהוא מלווה במוניטין של סוזוקי.
 
 
 

שווה לשקול גם:

מחיר
120000
החל מ- 1,190 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2976
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
417
רוחב
177
גובה
161
משקל
1205
בסיס גלגלים
250
נפח תא מטען (ליטר)
375
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
710
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
47

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/55/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
998
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
112
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
16.3
סל"ד למומנט מירבי
1800
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
12.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
180
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
19.6
צריכת דלק - עירונית
15.1
צריכת דלק - ממוצעת
17.5
דרגת זיהום אוויר
3
צריכת דלק - אמיתית
14.2
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת מובילאיי להתרעה לפני תאונה, חיישני חגורות בטיחות וזיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום
צביעה דו-גוונית

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם סוזוקי ויטארה
גרסה ויטארה 1.0 ל' טורבו, אוט', GLX
מחיר 120000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 12.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 17.5
נפח תא מטען (ליטר) 375
דרגת זיהום אוויר 3

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות