סיטרואן קקטוס – מבחן דרכים וידאו (1.2 ל', ידני) - אוטו

 
סיטרואן קקטוס אינו כלי קל להגדרה, כי הוא אינו שייך בדיוק לאף קטגוריה. הוא מאלה שיוצרים קטגוריות ואופנות. בסיטרואן ישראל רוצים לשווקו מול כלי הפנאי הקטן, קטגוריה שצומחת במהירות אצלנו, אך גם מול מכוניות סופרמיני ותת-משפחתיות.

עיצוב ונראות
לקקטוס מראה יחודי. הצללית נעה בין קומפקטית לפנאי קטן, ובדופן בולטות מאוד כריות הגומי הגדולות בדלתות, שיכולות להגיע בכמה צבעים. אלה נועדו להגן בפני פגיעות חניה, מתחברות לרצועה היקפית (שחורה במקרה שלנו) ויוצרת תחושה מאסיבית-"ג'יפית" אך צבעונית. יחד עם פסי גגון שחורים, חישוקים כהים, וגווני מרכב עזים, הרכב נראה נהדר ומושך המון תשומת לב.

1589730


פנים הרכב
גם בתא הנוסעים אוירה מקורית. המוטו הכללי היה ליצור "הרגשה טובה" דרך פנים שיש בו רק את מה שצריך אבל בעיצוב אופנתי, שלא משאיר תחושה של חסכון. זה גם עוזר למחיר. סביבת הנהג מודרנית ונקייה ומתבססת על שני צגי LCD. מול הנהג צג מהירות בלבד, ושאר התפקודים חבויים במערך המולטימדיה המוכר (והלא תמיד נוח) של פיג'ו-סיטרואן.
 
איכות החומרים טובה וחלקים גדולים חולקים צבע עם ריפוד המושבים המיוחד שמגיע גם לדלתות. המושבים רחבים כמו במכוניות עבר של סיטרואן, לדלתות ידיות כמו של מזוודה, ולתא הכפפות עיצוב של תיק נסיעות ומבנה שימושי.
 
 

אבל המקוריות שמייצרת את תחושת העושר הובילה למספר חוסרים, למשל היעדר פתח אוורור בצד הנוסע שפוגם בפיזור האוויר, בייחוד לאחור (גם כך המיזוג לא מאוד חזק). הנוסעים גם לא אהבו את העובדה שהחלונות האחוריים אינם נפתחים.   

למרות מראה נאה, המושבים מעט רכים מדי ותנוחת הנהיגה אינה מושלמת גם בגלל שההגה אינו מתכוון למרחק. מאחור המרחב טוב, בייחוד לרגליים, והמושב השטוח מקל על הסעת שלושה מאחור. תא המטען בעל נפח מספק אך שפת ההטענה גבוהה.

נוחות נסיעה
לקקטוס מתלים רכים בטעם צרפתי של פעם. ריסון תנודות הגוף אמנם אינו מושלם, אבל למעט שיבושים רוחביים גדולים, המכונית שומרת על שלווה ובולעת היטב את שיבושי הסלילה. רעש הכביש נוכח אך אינו מוגזם וכך גם שאון הרוח.

התנהגות ובטיחות
לקקטוס התנהגות צפויה ובטוחה, ללא הפתעות גדולות או יומרות ספורטיביות. בתחילת הדרך רכינת המרכב בפניה מרתיעה מעט, אבל יחידת הכוח הצנועה ממילא לא מאתגרת את האחיזה, ולהיגוי הקל והלא מתקשר פעולה ליניארית. גם הבלמים עושים את העבודה היטב, למרות תופים מאחור.
 
מבחינת ציוד בטיחותי חמושה המכונית החדשה בניטור לחץ אוויר בצמיגים, שש כריות – ותו לא.  
 
1589729
מנוע וביצועים
לקקטוס מנוע שלושה צילינדרים קטן שנפחו 1.2 ליטר. הוא מייצר רק 82 כ"ס, אבל בזכות השימוש בתיבה ידנית, משקל וזמינות כוח טובה, הביצועים מספקים (12.9 ש' למאה קמ"ש). בהילוכים הנמוכים, בייחוד בעיר, הזריזות אף מפתיעה לטובה, אבל במהירויות גבוהות יותר הוא מאבד מחץ, ובעליות עם רכב עמוס יש צורך לאמץ את המנוע ולרדת להילוכים נמוכים.

מד סל"ד אין, אז צריך לעבוד עם האוזן – אבל אין סיכוי לפספס את שאון המנוע בסל"ד גבוה. מה שמפריע מעט הוא המהלך הארוך של ידית ההילוכים והמצמד. זה האחרון יכול להציק בעיר. גם מיקום בורר ההילוכים לא מבריק, ובהילוכים הזוגיים משענת היד מפריעה. המנוע עצמו נשמע מעט ומורגש בעמידה ובסל"ד גבוה מייצר צליל מיוסר. מבחינת צריכת דלק רשם הקקטוס 13.9 ק"מ לליטר בתנאים מגוונים – יפה מאוד.

תמורה
ההפתעה הגדולה של כל מי שפוגש בקקטוס היא המחיר הזול. קשה לחשוב על עוד רכב במידות כאלה שנראה כה אופנתי, מושך כל כך הרבה תשומת לב ועולה רק 90,000 שקלים. זאת כאשר הוא מאובזר בצורה טובה. סיטרואן קקטוס אינו מושלם – יש לו כמה מגרעות ובשוק שלנו הוא יסבול מהיעדר תיבה אוטומטית. אבל הוא שופע אופי וייחוד, שיכולים להחזיר את סיטרואן למודעות. 
 
 

שווה לשקול גם:

תעודת זהות

מחיר
0
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
415.7
רוחב
172.9
גובה
149
משקל
1050
בסיס גלגלים
259.5
נפח תא מטען (ליטר)
348
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1170
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/50/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1199
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
110
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
20.9
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
188
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
25.6
צריכת דלק - עירונית
17.9
צריכת דלק - ממוצעת
21.7
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
17.5
צריכת דלק - מבחן אוטו
13.3

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת מובילאיי

אבזור

חלונות חשמל
2
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג, כריות Airbump חיצוניות
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם סיטרואן C4 קקטוס
גרסה קקטוס 1.2 ל' טורבו, אוט', Fun
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 188
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 21.7
נפח תא מטען (ליטר) 348
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות