טויוטה יאריס היברידית (מתיחת פנים): מבחן דרכים - אוטו

מאז נחתה טויוטה יאריס בארץ לפני קצת יותר משנתיים היא הפכה נדבך חשוב בהצלחת היבואן המקומי. המכירות שלה קפצו במאות אחוזים והיא הגיעה למקום הרביעי בקטגוריה. כעת מגיעה הגרסה המחודשת ובטויוטה מספרים שלא מדובר במתיחת פנים שגרתית אלא בשיפור מהותי בו השקיעה החברה הרבה יותר מהרגיל. הדגש מבחינת טויוטה הוא על הנראות ועל חווית הנהיגה ואנחנו אצנו לבדוק זאת.
 

מראה
לא קשה להבחין ביאריס המחודשת. לפחות כשמדובר בחזית השינוי שהיא עברה מאוד בולט, עם קבלת חרטום אגרסיבי ומאוד חצוף בסגנון האייגו הקטנה. מראה "ה-X" החזיתי עם כונס האוויר הגדול שמתחת לפגוש אולי נראה אגרסיבי מדי מזוויות מסוימות אבל הוא בפירוש מעניק למכונית יותר אופי מהפנים האנמיות שהיו לה בעבר. גם השינוי שעברו האחוריים עם יחידות התאורה החדשות תורם. עם מראה כה בולט בטויוטה חשו שהגרסה ההיברידית כבר אינה צריכה הופעה שונה מהותית וכעת ההבדל מינורי.

1589782

פנים
גם בתא הנוסעים עברה הקטנה של טויוטה עדכון מהותי עם שיפור איכות החומרים והמרכיבים. לכך תורם גם צג מולטימדיה (טויוטה טאץ' 2) גדול, עשיר ואיכותי מבעבר. השינוי עובד ועדיין גם בגרסה המהודרת למדי שבחנו (שכוללת בקרת אקלים) המכונית עדיין נראית קודרת והקו הכללי אינו מאוד אלגנטי או משדר עושר. מצד שני רמת האבזור גבוהה וכוללת מעבר לשבע כריות אוויר ומצלמה אחורית עם בלוטות' וחישוקים קלים. הנדסת האנוש טובה ברובה וכך תנוחת הנהיגה אבל המושב נוקשה מדי. היאריס נותרה מרווחת הן לנוסעים מאחור והן למטען.

התנעה
לגרסה ההיברידית מנוע 1.5 ליטר שמייצר 75 כ"ס בסל"ד נמוך יחסית וההספק המשולב – 100 כ"ס – דומה לזה של גרסת הבנזין. כרגיל תהליך ההתנעה קצת מבלבל כאשר נגיעה בלחצן אינה מלווה בהתעוררות מנוע. צריך לשים לב שהנורה "מוכן" דלוקה ואז לצאת לדרך על חשמל. במצבים אלה המכונית מאוד שקטה וקל לאתר מיני רחשושים חשמליים. אבל כאשר מנוע הבנזין נעור לפעולה הוא לעיתים מורגש ונשמע מדי  בייחוד אם לוחצים על המצערת. הביצועים נאותים (12 שניות למאה קמ"ש), בייחוד בעיר, אבל לא מאוד נמרצים במהירויות גבוהות יותר. כרגיל בהיברידיות המכונית מעודדת תנועה רגועה. היא גם אינה מרגישה נמרצת בעליות אך בפירוש נשמעת. צריכת הדלק מצוינת גם אם לא ברמת נתוני היצרן. רוב הזמן עברנו בין 15.5 ל-18 ק"מ לליטר תלוי בתנאי הדרך, בסבלנות ובשימוש במזגן. רק במקרים נדירים תצליחו לרשום יותר מ-20.


התנהגות ונוחות
בטויוטה מספרים על שפע שינויים במערך המתלים כולל החלפת קורת המתח האחורית. ואולם ייתכן שבגרסה ההיברידית הכבדה יותר השינוי פחות מורגש. היאריס מרגישה נוקשה למדי, ולמרות פעולה בוגרת יותר המתלים מתקשים לספוג פגמים קטנים וגדולים בייחוד בעיר. וגם אם רעשי הכביש הצטמצמו היא עדין לא שקטה.
 
 
השיפור בניהוג קיים ועדיין היאריס ההיברידית מרגישה לעיתים כבדה עם נטייה להרחיב את קו הפניה. ההגה קל מדי וגם היציבות הכיוונית אינה מלהיבה. הוסיפו לכך בלמים חסרי הדרגתיות ותחושה ותקבלו סופרמיני שלמרות התנהגות צפויה וברורה אינה מרגישה דינאמית בסגנון האירופאי.

1589783


סיכום
טויוטה יאריס ההיברידית מצליחה להעביר חווית נהיגה מיוחדת בזכות חטיבת הכוח הטכנולוגית והיכולת לנוע לעיתים על חשמל בלבד. כנהג התחושה היא של מכונית מיוחדת. היא גם נראית מעניינת מזוויות מסוימות, ובהחלט שופרה מבחינת איכות המרכיבים. ועדיין השיפורים שעברה לא באמת משנים את התמונה בקבוצה והיא מרגישה פחות מושכת ממובילות הקטגוריה. מחיר הגרסה ההיברידית, 117,500 שקלים, מעט יקר וקשה להצדקה בצריכת הדלק. זה הופך אותה מושכת בעיקר עבור חובבי הז'אנר הירוק הלא מעטים. ייתכן שהשיפור ירגיש מהותי יותר דווקא בדגם הרגיל.  
 

שווה לשקול גם:

מחיר
103900
החל מ- 1,031 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2577
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2011

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
394.5
רוחב
169.5
גובה
151
משקל
1065
בסיס גלגלים
251
נפח תא מטען (ליטר)
286
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
710
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
42

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
185/60/15

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1496
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
112
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
13.9
סל"ד למומנט מירבי
4400
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
175
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
24.4
צריכת דלק - עירונית
16.7
צריכת דלק - ממוצעת
20.8
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
15.8
צריכת דלק - מבחן אוטו
13.7

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעלייה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
אין
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
שליטה מההגה על תיבת ההילוכים
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם טויוטה יאריס
גרסה יאריס 1.5 ל', אוט', Sol
מחיר 103900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 175
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 20.8
נפח תא מטען (ליטר) 286
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות