סוזוקי באלנו (1.2 ל', אוט') - מבחן דרכים (וידאו) - אוטו

קטגוריה: סופרמיני

גרסה: סוזוקי באלנו, 1.2 ל', אוטומטית GLX

מתחרות: טויוטה יאריס, יונדאי i20, סיאט איביזה, סקודה פאביה, פיג'ו 208 , קיה ריו
 
מחיר הגרסה הנבחנת: 94,000 שקלים
 
 
סוזוקי, האלופה היפנית במכוניות קטנות, ממשיכה להציג דגמים חדשים בתחום. לאחר הסלריו, המיני החדשה שהושקה בישראל לא מזמן, מגיעה הבאלנו: סופרמיני שימושית ומרווחת שמגיעה לכאן מהודו ומצטרפת לסוויפט האופנתית יותר למראה.  
 

 
הבאלנו זולה מהסוויפט אבל מרווחת ומצוידת יותר, ולפי היבואן תדבר יותר לקהל המשפחתי. גם העובדה שסוזוקי בחרה בשם של משפחתית שהצליחה בישראל לפני כ-20 שנה, דרבנה את היבואן להציגה כ"משפחתית צעירה" – למרות שמכל היבט מדובר בסופרמיני מרווחת.

עיצוב ונראות
הבאלנו אינה מכונית נאה במיוחד או כזאת הבולטת בעיצובה, אבל היא גם לא מכוערת. למרות שמדובר בדגם חדש היא משכה מעט תשומת לב ברחוב. החרטום, עם שבכה צרה, נראה מעט מוזר, ואילו פס הכרום הבוהק בקצה תא המטען רעשני. היתרון הגדול של ההופעה שלה הוא במראה גדול ביחס לסופרמיני.

פנים הרכב
לסביבת הנהג מראה קודר ומעט מיושן. הדיפון העשוי מפלסטיק שחור אינו מרנין באיכותו, הוא נוקשה במגע ויוצר צליל חלול. סביבת הנהג אינה מודרנית במיוחד: התפעול מיושן וגם חלק מהמתגים נראים מפעם. המידע לנהג, לעומת זאת, שופע ונאה.
 
 

מצד שני כבר בכניסה רומז המפתח החכם שהבאלנו תפצה באבזור. הוא אמנם לא הכי נוח לתפעול ודורש שתי לחיצות מתוזמנות על הכפתור שעל הידית לפתיחת כל הדלתות, אבל הוא בהחלט לא שגרתי. בנוסף וחשוב יותר, יש לבאלנו בקרת אקלים (לא מפוצלת) ומערך מולטימדיה בהתקנה מקומית (הטבה לזמן לא מוגבל) עם בלוטות' ומצלמה לנסיעה לאחור, בקרת שיוט ותפעול מההגה. גם אבזור החוץ נאה, וכולל פנסי קסנון ויש גם תאורת לד ליום, חישוקים קלים, שמשות כהות וחיישני חניה.

תנוחת הנהיגה נאותה אם כי אינה מושלמת והמושב מעט נוקשה ואינו נוח לנהיגה ארוכה. עבור נהגים גבוהים הוא מעט גבוה מדי ויוצר תנוחת נהיגה פחות נוחה עבורם.  
 
בסוזוקי גאים במרחב מאחור, והוא אכן מצוין לרגליים וטוב לראש. כמו בכל סופרמיני, לנוסע במרכז יהיה פחות מקום ופחות נוח. את "חבילת המרחב" של הבאלנו משלים תא מטען גדול עם 345 ליטר מרשימים. חלק מהסוד קשור למיקום מאוד גבוה של המדף המכסה אותו (גבוה מהמשענת האחורית). עם זאת התא אינו מואר, שפת הטעינה גבוהה מדי ויש לקחת בחשבון ששטח ההטענה אינו גדול ועיקר הנפח נוצר בגלל ממד הגובה.
 
 

התנהגות ובטיחות
לבאלנו התנהגות צפויה ובטוחה ולסוזוקי הקטנה אין כל יומרות דינאמיות. האחיזה סבירה ביחס לכוח אך בקרת היציבות פועלת באופן מורגש מדי. במהירויות גבוהות, כמו אלו בכביש 6, היציבות הכיווניות שלה אינה מתעלה והיא מעט רגישה לרוח צד. ההגה שאינו מצטיין בכלל, קל מדי במצבים אלה. בנוסף, הבלמים מעט נרפים ואינם מרשימים תחת עומס.

הבאלנו מצוידת במערכת של מובילאיי בהתקנה מקומית כסטנדט. במבחני הריסוק של יורו NCAP היא זכתה בציון לא מספק של שלושה כוכבים בלבד; בשנה הבאה תגיע לישראל גרסה שתצויד במערכת למניעת תאונות, וזו השיגה כבר ציון של ארבעה כוכבים.

נוחות נסיעה
הנוחות בעיר סבירה עם יכולת ספיגה בינונית של מפגעים גדולים. נוחות הנסיעה נפגעת גם בגלל רעשי מתלים לא מבוטלים שמורגשים בקיפוץ ואליהם מצטרפים גם רעשי כביש. מחוץ לעיר המצב עדיף, למרות שתנודות המרכב על גלים מורגשות מדי וכך גם מעבר על חיבורי כביש. גם רעשי הכביש והרוח מוחשיים בשיוט.  
 
 

מנוע וביצועים
מתג ההתנעה מעיר באופן מורגש מדי את מנוע ה-1.2 ליטר המוגדר כמנוע חדש; ראש המנוע הוחלף והורכבה בו מערכת הזרקת דלק כפולה. ההספק 90 כ"ס אינו מרשים, אבל משקל הבאלנו נמוך, 950 ק"ג. המנוע משודך לתיבה אוטומטית רציפה.
 
התוצאה של כל אלה שהבאלנו אינה זריזה במיוחד, אבל הביצועים סבירים לגמרי. בתחילת נסיעה היא אפילו מפתיעה עם היציאה מהמקום. עם זאת, בעקיפות ובהאצות בעלייה המנוע מתאמץ ויוצר רעש, גם בגלל אופי הפעולה של תיבות רציפות. חבל שאין לתיבה אפשרות לתפעול ידני.
 
 
 
 
סוזוקי מדברת על צריכת דלק מעולה. ואכן, בשיוט רגוע קל להגיע עם הבאלנו לצריכת דלק של 20 ק"מ לליטר. אפילו ביום חם ובנהיגה מאומצת היא הציגה צריכה משולבת של 14.7 ק"מ/ל'. מיכל דלק זעיר (37 ליטר) מצמצם את הטווח בין תדלוקים.

תמורה
סוזוקי באלנו מקיימת את ההבטחה לסופרמיני מרווחת למשפחה. היא בינונית בתחום הדינמי ובנוחות הנסיעה, אינה אופנתית והפנים מיושן. מנגד היא מרווחת מאוד, האבזור שופע והיא מאוד חסכונית, כך שכאן מציעה תמורה מצוינת למחיר. לסוזוקי ישראל יש קלף חזק ביד, גם אם לטעמנו הציון הבטיחותי הנמוך ביורו NCAP מטריד.  
 

שווה לשקול גם:

מחיר
99990
החל מ- 992 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2480
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 1

מידות

אורך
399.5
רוחב
174.5
גובה
147
משקל
905
בסיס גלגלים
252
נפח תא מטען (ליטר)
320
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
756
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
37

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
185/55/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1242
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
90
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
12.2
סל"ד למומנט מירבי
4400
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
12.3
מהירות מרבית (קמ"ש)
175
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
23.8
צריכת דלק - עירונית
17.8
צריכת דלק - ממוצעת
21.2
דרגת זיהום אוויר
3
צריכת דלק - אמיתית
16.1
צריכת דלק - מבחן אוטו
14.7

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
3 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת מובילאיי להתרעה לפני תאונה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
קסנון
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
ספוילר אחורי
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם סוזוקי באלנו
גרסה באלנו 1.2 ל', אוט', GLX, ADAS
מחיר 99990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 12.3
מהירות מרבית (קמ"ש) 175
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 21.2
נפח תא מטען (ליטר) 320
דרגת זיהום אוויר 3

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות