קטגוריה: סופרמיני

גרסה: סוזוקי באלנו, 1.2 ל', אוטומטית GLX

מתחרות: טויוטה יאריס, יונדאי i20, סיאט איביזה, סקודה פאביה, פיג'ו 208 , קיה ריו
 
מחיר הגרסה הנבחנת: 94,000 שקלים
 
 
סוזוקי, האלופה היפנית במכוניות קטנות, ממשיכה להציג דגמים חדשים בתחום. לאחר הסלריו, המיני החדשה שהושקה בישראל לא מזמן, מגיעה הבאלנו: סופרמיני שימושית ומרווחת שמגיעה לכאן מהודו ומצטרפת לסוויפט האופנתית יותר למראה.  
 

 
הבאלנו זולה מהסוויפט אבל מרווחת ומצוידת יותר, ולפי היבואן תדבר יותר לקהל המשפחתי. גם העובדה שסוזוקי בחרה בשם של משפחתית שהצליחה בישראל לפני כ-20 שנה, דרבנה את היבואן להציגה כ"משפחתית צעירה" – למרות שמכל היבט מדובר בסופרמיני מרווחת.

עיצוב ונראות
הבאלנו אינה מכונית נאה במיוחד או כזאת הבולטת בעיצובה, אבל היא גם לא מכוערת. למרות שמדובר בדגם חדש היא משכה מעט תשומת לב ברחוב. החרטום, עם שבכה צרה, נראה מעט מוזר, ואילו פס הכרום הבוהק בקצה תא המטען רעשני. היתרון הגדול של ההופעה שלה הוא במראה גדול ביחס לסופרמיני.

פנים הרכב
לסביבת הנהג מראה קודר ומעט מיושן. הדיפון העשוי מפלסטיק שחור אינו מרנין באיכותו, הוא נוקשה במגע ויוצר צליל חלול. סביבת הנהג אינה מודרנית במיוחד: התפעול מיושן וגם חלק מהמתגים נראים מפעם. המידע לנהג, לעומת זאת, שופע ונאה.
 
סוזוקי באלנו (1.2 ל', אוט') - מבחן דרכים (וידאו)
צילום: בני דויטש 

מצד שני כבר בכניסה רומז המפתח החכם שהבאלנו תפצה באבזור. הוא אמנם לא הכי נוח לתפעול ודורש שתי לחיצות מתוזמנות על הכפתור שעל הידית לפתיחת כל הדלתות, אבל הוא בהחלט לא שגרתי. בנוסף וחשוב יותר, יש לבאלנו בקרת אקלים (לא מפוצלת) ומערך מולטימדיה בהתקנה מקומית (הטבה לזמן לא מוגבל) עם בלוטות' ומצלמה לנסיעה לאחור, בקרת שיוט ותפעול מההגה. גם אבזור החוץ נאה, וכולל פנסי קסנון ויש גם תאורת לד ליום, חישוקים קלים, שמשות כהות וחיישני חניה.

תנוחת הנהיגה נאותה אם כי אינה מושלמת והמושב מעט נוקשה ואינו נוח לנהיגה ארוכה. עבור נהגים גבוהים הוא מעט גבוה מדי ויוצר תנוחת נהיגה פחות נוחה עבורם.  
 
בסוזוקי גאים במרחב מאחור, והוא אכן מצוין לרגליים וטוב לראש. כמו בכל סופרמיני, לנוסע במרכז יהיה פחות מקום ופחות נוח. את "חבילת המרחב" של הבאלנו משלים תא מטען גדול עם 345 ליטר מרשימים. חלק מהסוד קשור למיקום מאוד גבוה של המדף המכסה אותו (גבוה מהמשענת האחורית). עם זאת התא אינו מואר, שפת הטעינה גבוהה מדי ויש לקחת בחשבון ששטח ההטענה אינו גדול ועיקר הנפח נוצר בגלל ממד הגובה.
 
סוזוקי באלנו (1.2 ל', אוט') - מבחן דרכים (וידאו)
צילום: בני דויטש 

התנהגות ובטיחות
לבאלנו התנהגות צפויה ובטוחה ולסוזוקי הקטנה אין כל יומרות דינאמיות. האחיזה סבירה ביחס לכוח אך בקרת היציבות פועלת באופן מורגש מדי. במהירויות גבוהות, כמו אלו בכביש 6, היציבות הכיווניות שלה אינה מתעלה והיא מעט רגישה לרוח צד. ההגה שאינו מצטיין בכלל, קל מדי במצבים אלה. בנוסף, הבלמים מעט נרפים ואינם מרשימים תחת עומס.

הבאלנו מצוידת במערכת של מובילאיי בהתקנה מקומית כסטנדט. במבחני הריסוק של יורו NCAP היא זכתה בציון לא מספק של שלושה כוכבים בלבד; בשנה הבאה תגיע לישראל גרסה שתצויד במערכת למניעת תאונות, וזו השיגה כבר ציון של ארבעה כוכבים.

נוחות נסיעה
הנוחות בעיר סבירה עם יכולת ספיגה בינונית של מפגעים גדולים. נוחות הנסיעה נפגעת גם בגלל רעשי מתלים לא מבוטלים שמורגשים בקיפוץ ואליהם מצטרפים גם רעשי כביש. מחוץ לעיר המצב עדיף, למרות שתנודות המרכב על גלים מורגשות מדי וכך גם מעבר על חיבורי כביש. גם רעשי הכביש והרוח מוחשיים בשיוט.  
 
סוזוקי באלנו (1.2 ל', אוט') - מבחן דרכים (וידאו)
צילום: בני דויטש 

מנוע וביצועים
מתג ההתנעה מעיר באופן מורגש מדי את מנוע ה-1.2 ליטר המוגדר כמנוע חדש; ראש המנוע הוחלף והורכבה בו מערכת הזרקת דלק כפולה. ההספק 90 כ"ס אינו מרשים, אבל משקל הבאלנו נמוך, 950 ק"ג. המנוע משודך לתיבה אוטומטית רציפה.
 
התוצאה של כל אלה שהבאלנו אינה זריזה במיוחד, אבל הביצועים סבירים לגמרי. בתחילת נסיעה היא אפילו מפתיעה עם היציאה מהמקום. עם זאת, בעקיפות ובהאצות בעלייה המנוע מתאמץ ויוצר רעש, גם בגלל אופי הפעולה של תיבות רציפות. חבל שאין לתיבה אפשרות לתפעול ידני.
 
 
סוזוקי באלנו (1.2 ל', אוט') - מבחן דרכים (וידאו)
צילום: בני דויטש 
 
סוזוקי מדברת על צריכת דלק מעולה. ואכן, בשיוט רגוע קל להגיע עם הבאלנו לצריכת דלק של 20 ק"מ לליטר. אפילו ביום חם ובנהיגה מאומצת היא הציגה צריכה משולבת של 14.7 ק"מ/ל'. מיכל דלק זעיר (37 ליטר) מצמצם את הטווח בין תדלוקים.

תמורה
סוזוקי באלנו מקיימת את ההבטחה לסופרמיני מרווחת למשפחה. היא בינונית בתחום הדינמי ובנוחות הנסיעה, אינה אופנתית והפנים מיושן. מנגד היא מרווחת מאוד, האבזור שופע והיא מאוד חסכונית, כך שכאן מציעה תמורה מצוינת למחיר. לסוזוקי ישראל יש קלף חזק ביד, גם אם לטעמנו הציון הבטיחותי הנמוך ביורו NCAP מטריד.  
 
סוזוקי באלנו (1.2 ל', אוט') - מבחן דרכים (וידאו)
צילום: בני דויטש