לפני שלוש שנים בדיוק בחנו לראשונה את הדור ה-11 לשושלת הקורולה, שהפך ללהיט מקומי מיד עם נחיתתו. זו הייתה המשפחתית הנמכרת ביותר בשוק המקומי מאז, והמכונית הנמכרת ביותר בארץ ב-2014. לכן העניין במתיחת הפנים של טויוטה קורולה 2016 ברור, במיוחד כאשר מעבר לשינויים במראה טויוטה מוסיפה חבילת אבזור בטיחות מתקדם כציוד תקני, ומבטיחים שיפור באיכות תא הנוסעים - נקודת התורפה העיקרית של הקורולה עד היום.



 
 
עיצוב ונראות  
השינויים שנעשו בעיצוב במתיחת הפנים לא גדולים, אבל אפקטיביים יותר. החרטום קיבל פגוש אגרסיבי יותר, כונסי אוויר שונים ויחידות תאורה מחודדות, ונראה צעיר וספורטיבי יותר. מאחור נמצא יחידות תאורה שונות, ויחד עם נגיעות הכרום, מאחור ובידיות הדלתות, הקורולה מצליחה להראות יוקרתית יותר.


פנים הרכב
את השינוי המשמעותי שמרו בטויוטה לתא הנוסעים. כאן טופלה נקודת התורפה העיקרית של הקורולה - התחושה הפשוטה והלא מזמינה של תא הנוסעים. זה בולט בייחוד במכוניות בהן לובשת סביבת הנהג שילוב גווני בז' ושחור כמו רכב ההדגמה שלנו.
 
 
בשילוב חומרים וקווים חדשים בחלק העליון של סביבת הנהג, כולל משטחים רכים עם תפרים והחלפת פתחי האוורור הצידיים בכאלה עגולים, נוצרת כאן אווירה נעימה בהרבה. לתחושה זו עוזרים גם בקרת אקלים עם עיצוב חדש ובייחוד מערך מולטימדיה חדש (טויוטה טאץ' 2 כולל בלוטות' ומצלמה), עם צג מגע גדול יותר, שמשתלב בצורה מוצלחת עם לוח המחוונים החדש (שגם הוא כולל כעת צג צבעוני). עם זאת, ההיעדר המוחלט של פקדים פיסיים (בייחוד עבור השמע) פוגע בנוחות התפעול. המראה העשיר נעזר גם בתאורת פנים נאה מבעבר, ומצליח להסוות את העובדה שנותרו עדיין מספר מתגים פשוטים למראה (על ההגה ובדלתות). גם רמת האבזור מצוינת, כאשר הרשימה כוללת, בנוסף למה שהוזכר, גם מפתח חכם ובקרת שיוט.
 
תנוחת הנהיגה נוחה ומרווחת בסך הכל, וכמו בעבר מאחור המרחב מצוין, בייחוד לרגליים, והרצפה השטוחה מאפשרת ישיבה נוחה יחסית לנוסע שלישי במרכז. עם זאת, חבל שאין פתח אוורור
לנוסעים מאחור.

טויוטה קורולה (מתיחת פנים) - מבחן דרכים (וידאו)
צילום: בני דויטש | וידאו: גיל חסון
 
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה בקורולה נותרה טובה למדי. אך על רצף שיבושים המתלים לפעמים "מרימים ידיים". בידוד רעשי המתלים שופר, אך עדיין נשמעים לפעמים רעשי מתלים, וגם בידוד רעשי הכביש עדיין לא מושלם. ועדיין - בסך הכל הנסיעה בקורולה שקטה ונעימה.

התנהגות ובטיחות
בתחילת התנועה התחושה היא שההגה המעט מלאכותי גם קל מדי, אבל בפניות הוא מקבל משקל נכון יותר והתגובות להפנייתו נאותות. אחיזת הכביש אינה גבוהה במיוחד, אך כמו בעבר הקורולה מפתיעה ביכולת להדק קו ואפילו לפסוע מאחור בהעברות משקל. הבלמים מספקים תגובה טובה ועוצמה נאותה, אך תחת עומס הפגינו סימני דעיכה.
 
אחד הקלפים החזקים של הקורולה הוא חבילת הבטיחות החדשה. זו כוללת מערכת לבלימה אוטונומית במהירות עירונית (היא פועלת עד 80 קמ"ש, אך במהירות גבוהה לא מבטיחה עצירה מלאה), התרעה על סטייה מהנתיב (אך לא תיקון), קריאת תמרורי מהירות (שלפעמים, באשמת השילוט שלנו, עלולה להתבלבל), ועמעום אור גבוה אוטומטי שפועל באופן מצוין. יחד עם שבע כריות אוויר יש כאן בהחלט מערך בטיחות מרשים, שנשמח אם יהפוך לסטנדרט בקטגוריה.

טויוטה קורולה (מתיחת פנים) - מבחן דרכים (וידאו)
צילום: בני דויטש | וידאו: גיל חסון
 
 
מנוע וביצועים
בחטיבת הכח אין שינוי. זהו אותו מנוע 1.6 ליטר שמייצר 132 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה עם אפשרות לתפעול ידני של שבעה יחסים מתוכנתים (חבל שאין תפעול מההגה). גם נתוני הביצועים לא השתנו- האצה למאה קמ"ש ב-11.1 ש' ומהירות מרבית של 190 קמ"ש.
 
על הכביש חטיבת הכח עומדת בציפיות ומייצרת ביצועים נאותים. בתנאים רגילים היא שקטה ונעימה, ואופי הפעולה המדורג אומר שלא בכל לחיצה המנוע יטפס לסל"ד מאוד גבוה. אבל בעליות או עקיפות אין מנוס ממצערת מלאה ואז, כשהסל"ד עולה, המנוע מייצר רעש לא נעים. צריכת הדלק נותרה טובה: באיזור ה-12 ק"מ לליטר בתנאים מגוונים, כולל קטעים מאומצים.
 
תמורה
גם אם לא בוצעה כאן מהפיכה, ברור שבמקצה השיפורים טויוטה טיפלה במקומות הנכונים. טויוטה קורולה המחודשת נאה ונעימה יותר, והעובדה שלרשימת הציוד העשירה נוספה חבילת בטיחות מתקדמת בהחלט ראויה למחמאות ומשפרת את התמורה. מה שברור הוא שטויוטה לקחה את אחת המשפחתיות הבולטות בארץ והפכה אותה לטובה יותר.