טויוטה קורולה (מתיחת פנים) - מבחן דרכים (וידאו) - אוטו


לפני שלוש שנים בדיוק בחנו לראשונה את הדור ה-11 לשושלת הקורולה, שהפך ללהיט מקומי מיד עם נחיתתו. זו הייתה המשפחתית הנמכרת ביותר בשוק המקומי מאז, והמכונית הנמכרת ביותר בארץ ב-2014. לכן העניין במתיחת הפנים של הקורולה ברור, במיוחד כאשר מעבר לשינויים במראה טויוטה מוסיפה חבילת אבזור בטיחות מתקדם כציוד תקני, ומבטיחים שיפור באיכות תא הנוסעים - נקודת התורפה העיקרית של הקורולה עד היום.



 
 
עיצוב ונראות  
השינויים שנעשו בעיצוב במתיחת הפנים לא גדולים, אבל אפקטיביים יותר. החרטום קיבל פגוש אגרסיבי יותר, כונסי אוויר שונים ויחידות תאורה מחודדות, ונראה צעיר וספורטיבי יותר. מאחור נמצא יחידות תאורה שונות, ויחד עם נגיעות הכרום, מאחור ובידיות הדלתות, הקורולה מצליחה להראות יוקרתית יותר.


פנים הרכב
את השינוי המשמעותי שמרו בטויוטה לתא הנוסעים. כאן טופלה נקודת התורפה העיקרית של הקורולה - התחושה הפשוטה והלא מזמינה של תא הנוסעים. זה בולט בייחוד במכוניות בהן לובשת סביבת הנהג שילוב גווני בז' ושחור כמו רכב ההדגמה שלנו.
 
 
בשילוב חומרים וקווים חדשים בחלק העליון של סביבת הנהג, כולל משטחים רכים עם תפרים והחלפת פתחי האוורור הצידיים בכאלה עגולים, נוצרת כאן אווירה נעימה בהרבה. לתחושה זו עוזרים גם בקרת אקלים עם עיצוב חדש ובייחוד מערך מולטימדיה חדש (טויוטה טאץ' 2 כולל בלוטות' ומצלמה), עם צג מגע גדול יותר, שמשתלב בצורה מוצלחת עם לוח המחוונים החדש (שגם הוא כולל כעת צג צבעוני). עם זאת, ההיעדר המוחלט של פקדים פיסיים (בייחוד עבור השמע) פוגע בנוחות התפעול. המראה העשיר נעזר גם בתאורת פנים נאה מבעבר, ומצליח להסוות את העובדה שנותרו עדיין מספר מתגים פשוטים למראה (על ההגה ובדלתות). גם רמת האבזור מצוינת, כאשר הרשימה כוללת, בנוסף למה שהוזכר, גם מפתח חכם ובקרת שיוט.
 
תנוחת הנהיגה נוחה ומרווחת בסך הכל, וכמו בעבר מאחור המרחב מצוין, בייחוד לרגליים, והרצפה השטוחה מאפשרת ישיבה נוחה יחסית לנוסע שלישי במרכז. עם זאת, חבל שאין פתח אוורור
לנוסעים מאחור.

1589607
 
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה בקורולה נותרה טובה למדי. אך על רצף שיבושים המתלים לפעמים "מרימים ידיים". בידוד רעשי המתלים שופר, אך עדיין נשמעים לפעמים רעשי מתלים, וגם בידוד רעשי הכביש עדיין לא מושלם. ועדיין - בסך הכל הנסיעה בקורולה שקטה ונעימה.

התנהגות ובטיחות
בתחילת התנועה התחושה היא שההגה המעט מלאכותי גם קל מדי, אבל בפניות הוא מקבל משקל נכון יותר והתגובות להפנייתו נאותות. אחיזת הכביש אינה גבוהה במיוחד, אך כמו בעבר הקורולה מפתיעה ביכולת להדק קו ואפילו לפסוע מאחור בהעברות משקל. הבלמים מספקים תגובה טובה ועוצמה נאותה, אך תחת עומס הפגינו סימני דעיכה.
 
אחד הקלפים החזקים של הקורולה הוא חבילת הבטיחות החדשה. זו כוללת מערכת לבלימה אוטונומית במהירות עירונית (היא פועלת עד 80 קמ"ש, אך במהירות גבוהה לא מבטיחה עצירה מלאה), התרעה על סטייה מהנתיב (אך לא תיקון), קריאת תמרורי מהירות (שלפעמים, באשמת השילוט שלנו, עלולה להתבלבל), ועמעום אור גבוה אוטומטי שפועל באופן מצוין. יחד עם שבע כריות אוויר יש כאן בהחלט מערך בטיחות מרשים, שנשמח אם יהפוך לסטנדרט בקטגוריה.

1589608
 
 
מנוע וביצועים
בחטיבת הכח אין שינוי. זהו אותו מנוע 1.6 ליטר שמייצר 132 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה עם אפשרות לתפעול ידני של שבעה יחסים מתוכנתים (חבל שאין תפעול מההגה). גם נתוני הביצועים לא השתנו- האצה למאה קמ"ש ב-11.1 ש' ומהירות מרבית של 190 קמ"ש.
 
על הכביש חטיבת הכח עומדת בציפיות ומייצרת ביצועים נאותים. בתנאים רגילים היא שקטה ונעימה, ואופי הפעולה המדורג אומר שלא בכל לחיצה המנוע יטפס לסל"ד מאוד גבוה. אבל בעליות או עקיפות אין מנוס ממצערת מלאה ואז, כשהסל"ד עולה, המנוע מייצר רעש לא נעים. צריכת הדלק נותרה טובה: באיזור ה-12 ק"מ לליטר בתנאים מגוונים, כולל קטעים מאומצים.
 
תמורה
גם אם לא בוצעה כאן מהפיכה, ברור שבמקצה השיפורים טויוטה טיפלה במקומות הנכונים. טויוטה קורולה המחודשת נאה ונעימה יותר, והעובדה שלרשימת הציוד העשירה נוספה חבילת בטיחות מתקדמת בהחלט ראויה למחמאות ומשפרת את התמורה. מה שברור הוא שטויוטה לקחה את אחת המשפחתיות הבולטות בארץ והפכה אותה לטובה יותר.
 
 

שווה לשקול גם:

מחיר
131900
החל מ- 1,308 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3272
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
462
רוחב
177.5
גובה
146.5
משקל
1205
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
452
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
55

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/55/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1598
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
132
סל"ד להספק מירבי
6400
מומנט מירבי (קג"מ)
16.3
סל"ד למומנט מירבי
4400
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.1
מהירות מרבית (קמ"ש)
200
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.7
צריכת דלק - עירונית
13.7
צריכת דלק - ממוצעת
17.9
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
13.6
צריכת דלק - מבחן אוטו
12.0

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
אין
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
ניטור מרחק מלפנים, חיישני חגורות בטיחות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת הגנה מפני "צליפת שוט", מערכת בטיחות Toyota Safety Sense הכוללת מערכת למניעת התנגשות, מערכת התראה על סטיה מנתיב, מערכת זיהוי תמרורים ומערכת להחלפה אוטומטית בין אורות דרך לאורות גבוהים
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות