רנו קליאו - מבחן דרכים (סטיישן, דיזל, אוטו') - אוטו

לכל ליטר 19.53 ק"מ בממוצע לאורך 664.1 ק"מ - ועוד נשאר כרבע–מיכל של סולר בקליאו–סטיישן. ולא עשינו לה הנחות; נסענו בעיר, בכפר, בעליות ובירידות, לפעמים רגוע ולפעמים ממש לא - ונתון הצריכה הזה הוא פשוט מצוין. בשיוט קיבלנו 22.7 ק"מ/ל', ואם נוסעים רגוע יותר, אפשר גם להגיע בקלות ל–25 ק"מ/ל' בשיוט. אבל נתחיל מההתחלה.

הופעה והנעה
כנראה שלא תשימו לב שהקליאו עברה מתיחת פנים קלה הכוללת פנסים מעודכנים, חישוקים חדשים ועוד כמה נגיעות שוליות בתא הנוסעים. החדשה המעניינת היא שגרסת הסטיישן מוצעת עכשיו גם עם מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר, וזה מספק 90 כ"ס ו–22.4 קג"מ ומשודך לתיבה דו–מצמדית עם 6 הילוכים. המחיר, 113,000 שקלים, זהה לזה של גרסת הבנזין המקבילה. 

בתא הנוסעים מורגש שיפור באיכות ההרכבה, כאילו כל בורג חוזק בעוד חצי–סיבוב, והתחושה טובה מאשר לפני מתיחת הפנים, גם אם איכות החומרים לא שופרה. רמת האבזור היחידה נאה עם כניסה והתנעה ללא מפתח (הרכב כבה אוטומטית בסוף הנסיעה, וננעל לבד כאשר מתרחקים ממנו, בהחלט נוח), מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מערכת ניווט, בלוטות', ומצלמת רוורס, האחרונה בתוספת של 1600 שקלים. מה חסר אין בקרת אקלים; לא נורא - אבל אין אף אביזר בטיחות אקטיבי, וזה כבר לא לעניין. המרחב טוב מלפנים, קצת חסר מאחור, אבל בסדר. תא המטען גדול יחסית לקטגוריה ושימושי. 

דיזל–אוטומט
המנוע מבהיר שהוא לוגם סולר אבל לא מנסר, לפחות עד שלא מגיעים לסל"ד גבוה - אבל אין סיבה באמת להגיע לשם. בכל הקשור ליכולת, הקליאו מאיצה בקלות, ורק מעל ל–100 קמ"ש, בעקיפות, מורגש מחסור בסוסים. היצרן מדבר על הספק של 90 כ"ס ועל משקל של 1265 ק"ג, ואין קסמים. אבל למעט אותן עקיפות, יחידת הכוח טובה ונעימה למדי. תיבת ההילוכים מציעה פעולה עגולה ואיטית יותר על פני מהירה ועצבנית, ועושה עבודה טובה במרבית הזמן. הפריע לנו שהיא לא שמחה להוריד הילוכים, במיוחד משישי. צריכת הדלק, כאמור, מעולה ורק מערכת הדימום/התנעה, ממהרת לכבות אבל לא ממהרת להניע, וזה מעט מציק לפעמים. 

הקליאו לא הייתה רכב נוח, ונשארה כזו גם אחרי מתיחת הפנים. בעיר היא מסתדרת עם שיבושים קטנים, אבל השפעתם של כאלה גדולים יותר או חדים, תהיה מורגשת בתא הנוסעים פה ושם. כך שבעיר הציון שלה בתחום הנוחות נע בין בינוני לבסדר. מחוץ לעיר היא פחות נעימה; עדיין טובה על שיבושים קטנים, אבל שיכוך ההחזרה עצבני משהו, יכול לגרום לטלטול במעבר על גלים, וזה גם קורה. בנוסף, הקליאו סובלת מרעשי רוח מאזור המראות ברמה חריגה, שהופכת שיוט ב–100 קמ"ש לעסוק, וב–120 קמ"ש לכמעט מעצבן. 

קבלת החלטות
אם אתם זקוקים לרכב אוטומטי, חסכוני בדלק, שיכול גם לשמש משפחה של עד ארבע נפשות - הקליאו מתאימה לכם כמו שקית נייר חומה וארוכה לבגט. הבעיה היא שתמיד יש עוד סעיפים, למשל נסיעה נעימה. לרוב, מי שבוחר בדיזל נוסע הרבה, וצובר את הנסועה בעיקר מחוץ לעיר - ושם הקליאו פשוט לא מרשימה; הנוחות חסרה ורעשי הרוח מאוד מורגשים, ואלה יכולים להפוך נסיעה ארוכה לכמעט מעייפת. הדיזל תורם את חלקו באופן מוחשי, הביצוע מחוץ לעיר הוא שפוגע בפוטנציאל.

שווה לשקול גם:

מחיר
100000
החל מ- 992 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
2480
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2012

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
406.3
רוחב
173.2
גובה
144.8
משקל
1154
בסיס גלגלים
258.9
נפח תא מטען (ליטר)
300
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1146
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
45

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
195/55/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1197
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
118
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
20.9
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
170
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
22.2
צריכת דלק - עירונית
14.7
צריכת דלק - ממוצעת
18.5
דרגת זיהום אוויר
5
צריכת דלק - אמיתית
15.0
צריכת דלק - מבחן אוטו
12.6

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
4
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, זיהוי והתראה על התנגשות בהולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
2
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
אין
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אביזרי עיצוב בהתאמה אישית
אבזור נוסף בתשלום
גג שמש פנוראמי

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם רנו קליאו
גרסה קליאו 1.2T, אוט', Life
מחיר 100000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 170
תיבת הילוכים רובוטית, מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 18.5
נפח תא מטען (ליטר) 300
דרגת זיהום אוויר 5

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות