מאזדה 6: מבחן דרכים (מתיחת פנים, 2.5 ל') - אוטו

לא ברור אם זו שירת ברבור או התעוררות אמיתית, אבל אחרי נסיגה עקבית בשנים האחרונות, קטגורית המשפחתיות הגדולות רשמה ב-2016 עלייה במכירות. חלק מהסיבה קשור כמובן למתחרות חדשות שהגיעו בשנה שעברה והציעו עסקאות מפתות. מאזדה6, מי שבאופן מסורתי הייתה רבת מכר בפלח, עברה בסוף 2016 שדרוג שכלל בעיקר תוספת אבזור: יותר אבזור בטיחות מתקדם, מערכת G ווקטורינג לשיפור ההתנהגות וחזרתה להיצע של גרסת ה'פרימיום פלוס' העשירה יותר. כל זאת מתוך מטרה לשפר את מעמדה מול התחרות. זהו מקצה שיפורים שני שעוברת המכונית, שהגיעה אלינו לראשונה לפני ארבע שנים.
 
עיצוב ונראות
במפגש ראשון, בייחוד אחרי שקוראים את הקומוניקט הארוך שכתבו במאזדה, קצת קשה להבין על מה החגיגה. חיצונית הרכב החדש דומה מאוד ל-6 שהכרנו וקשה להבחין בשינויים הקלים.
אבל במקרה של ה-6 זה לא בהכרח רע, הי היא עדיין אחת המכוניות הנאות בקטגוריה, עם נוכחות בולטת וצללית זורמת.
1583863

 
פנים הרכב
ברגע הראשון נראה שגם בתא הנוסעים השינוי אינו גדול, אבל סקירה מדוקדקת יותר תגלה לא מעט תוספות ועדכונים קטנים, כאשר ברמת האבזור פרמיום פלוס של רכב המבחן בולט במיוחד עור הנאפה הלבן והנעים שמגיע למושבים, לדיפון הדלתות ולסביבת הנהג. הוא נראה טוב ונעים למגע מזה שפגשנו ב'פרימיום', וגם מתגי הכיוון החשמלי למושבים כאן נאים יותר. פרטים קטנים אלה מסייעים להכניס צבע לתא המוכר, שברמות האבזור הנמוכות יותר דומה מדי לתא הנוסעים של ה-3. גלגל ההגה החדש נאה יותר מבעבר, ולמרות עומס המתגים שעליו קל ללמוד אותו.
מעבר לכך ה-6 ממשיכה להציע אבזור שופע, וכוללת כעת גם וילון אחורי חשמלי, תצוגה עילית שהפכה צבעונית, וב'פלוס' גם מערך שמע של בוס עם 11 רמקולים ותאורת לד בחזית. אלה נוספו למפתח החכם, לגג הנפתח ולתפעול חשמלי למושבים שמוצעים ב'פרימיום'. כרגיל, תנוחת הנהיגה מעט נמוכה אבל טובה. המושבים המחודשים נוחים והמרווח מאחור מספק גם אם אינו הגדול בקבוצה.
1583862

 
נוחות נסיעה
התחושה הכללית היא שה-6 רוככה משהו. בנהיגה נמרצת יש קצת יותר תנודות גוף, אך עדיין לא ברמה מפריעה. מצד שני הנוחות, בייחוד בעיר, מעט טובה יותר מהזכור לנו, עם תחושה יותר מעודנת מהמתלים. גם עם חישוקי "19 ה-6 מסוגלת להציע התנהלות נעימה בעיר ומחוץ לעיר המצב אפילו טוב יותר. נראה שגם עוצמת רעשי הדרך והרוח ירדה.
 
התנהגות ובטיחות
כיאה למאזדה של השנים האחרונות היכולת הדינאמית טובה. המכונית מגיבה נכון להפניות הגה, ולמרות מידותיה יודעת להתנהג כשצריך. למרות שלפי ההסבר הרשמי, המערכת החדשה שהוסיפה מאזדה למכונית,G וקטורינג, אמורה לתרום לכניסה חלקה יותר לפניה, התחושה היא שדווקא היציאה מהפניות יציבה וחלקה יותר. גם הבלמים תפקדו טוב ממה שזכרנו.
 
ברשימת השיפורים החשובים נמצא תחום מערכות הבטיחות המתקדמות, כאשר מערך הבלימה האוטונומי שופר עם טווח מהירויות גדול יותר (עד 160 קמ"ש בגרסה זו) ונוספה בלימה אוטונומית בנסיעה אחורה. למכונית גם בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב (רק התרעה ברמות האבזור הנמוכות יותר), התרעה קצת מנג'סת על עייפות נהג ותאורת לד אדפטיבית. למעשה, הדבר היחיד שחסר לנו כאן הוא התרעה על רכב בשטח מת.
 
מנוע, ביצועים
חטיבת הכח, שכוללת מנוע 2.5 ליטר (192 כ"ס) שמשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים, לא השתנתה והיא עדיין זורמת ומאוד נעימה. המנוע מוכן לטפס לסל"ד גבוה ומשמיע שם צליל נעים, ומצב 'ספורט' מוסיף פלפל דרך חידוד המצערת והעדפה לפעול בהילוכים נמוכים. הביצועים טובים כמעט בכל מצב, מגבים נתונים רשמיים של האצה למאה קמ"ש ב-8.2 ש' ו-223 קמ"ש מרביים. גם צריכת הדלק הייתה טובה עם 11.6 ק"מ/ל' לאורך יום מגוון שכלל לא מעט קטעים מאומצים, ו-15.6 ק"מ\ל' בשיוט ארוך ורגוע.
1583859

 
תמורה
ה-6 נותרה משפחתית שהינה גדולה לא רק במידות אלא גם באופי. העדכון שעברה אולי אינו משנה את התמונה באופן דרמטי אך מקל עליה להתמודד מול המתחרות הצעירות יותר, בזכות שיפור באבזור ובאווירה. במחיר של 196,000 שקלים (10,000 יותר מהפרמיום הרגילה) גרסת הדגל בהחלט מייצגת תמורה טובה בזכות ניחוח עשיר ואבזור טוב, אך התמורה טובה גם בגרסאות הפחות יקרות (החל מ-176,000 שקלים ל-2.5 ליטר).
השוואת רכבים

 


 

שווה לשקול גם:

מחיר
176000
החל מ- 1,746 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
4362
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2012

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
487
רוחב
184
גובה
145
משקל
1608
בסיס גלגלים
283
נפח תא מטען (ליטר)
429
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
62

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/55/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1998
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
165
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
21.4
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
209
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.8
צריכת דלק - עירונית
13.3
צריכת דלק - ממוצעת
15.6
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
11.8
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
זיהוי הולכי רגל, מערכת עזר לזינוק בעליה, חיישני חגורות בטיחות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי בשילוב Auto-Hold, נגן תקליטורים תואם MP3, מערכת שמע עם 6 רמקולים, כפתור התנעה
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות