סוזוקי איגניס - מבחן דרכים (1.25 ל', אוט') - אוטו

סוזוקי איגניס - מבחן דרכים (1.25 ל', אוט')

רכב פנאי קטנטן עם הנעה קדמית חצה את הירדן ההררי אל הגולן. סוזוקי איגניס החדש: הרבה רעש - הרבה חיוך

רכב פנאי-מיני אוטומטי ומאובזר ב-85 אלף שקלים, זה נשמע כמו מתכון מוצלח. סוזוקי, שרוב דגמיה הם בסגמנטים הקטנים, החזירה שם מהעבר - איגניס - והציגה לפני כשנה וחצי, בשלהי 2015, דגם פנאי-מיני. בניגוד לרבים מדגמי הפנאי, שהם רק גרסה מוגבהת של דגם רגיל, סוזוקי לקחה את עניין הפנאי רחוק יותר כשניגשה לתכנן את האיגניס. עובדה שיש אפילו גרסת הנעה כפולה - עם סרן חי מאחור! האם באמת סוזוקי איגניס החדש מעניק ערך מוסף בדמות שטח לייט? רק אספר שמהירדן ההררי הגענו לגולן. דרך השטח. עם הנעה קדמית.

1584071

עיצוב ונראות
חלקו הקדמי של סוזוקי איגניס נאה עד מאוד, שובה את לבך עם העיניים הגדולות האלה. חמוד-חמוד-חמוד. גם מהצד הוא נראה טוב, עד הרגע שמגיעים אל קורה C  - זו רחבה מדי ופוגמת בתוצאה הכללית. 
 
הכנף האחורית היא תוספת בתשלום, וכך גם מדבקות הצד. שתיהן מוסיפות למראה החמוד, אך המדבקות האמורות הן באיכות נמוכה, וברכב המבחן החדש לחלוטין כבר החלו להתקלף.

פנים הרכב
תא הנוסעים עשוי חומרים פשוטים, אך הוא מעוצב נהדר! חלקו העליון כהה, חלקו התחתון בהיר, מעט נגיעות כתומות וצג מידע צבעוני במרכז הדשבורד. זהו אותו צג מידע בהתקנה מקומית הנמצא בשאר דגמי סוזוקי  - בעל אפליקציית ווייז, פנגו ואף הסבר על כל נורת אזהרה קיימת בלוח המחוונים. תחת הצג תמצאו בקרת אקלים ושאר כפתורים, הנמצאים ביחידה המעוצבת בסגנון רמקול נייד לסמארטפון. תא נוסעים מקורי ונאה בסוזוקי?! הצצנו מהחלון בחיפוש אחר חמור לבן ורוכבו.

1584070

 
האיגניס מוצע בארץ ברמת אבזור אחת בלבד - GLX - עשירה למדי: הנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, דיבורית בלוטות', הגה עטוי עור, חיישני אורות ומצלמת רברס מרכיבים רשימה לא אופיינית למכוניות ברמת המחיר הזו.

המושבים מלפנים נאים למראה ודי נוחים, בעלי תמיכה צדית טובה לפלג הגוף העליון וטובה עד מאוד לירכיים. יש מרחב די והותר, ובזכות התקרה הגבוהה יש יותר מקום מהמקובל בסמגנט. לא כולם יצליחו למצוא תנוחת נהיגה מושלמת בשל גלגל הגה שמתכוונן רק מעלה-מטה ולא החוצה (עניין מקובל בסגמנט המיני). מאחור המושבים סבירים בלבד, וכך גם המרחב לכתפיים (לצמד מבוגרים בלבד, לא יידחס כאן עוד אדם) ואציין לטובה את מרחב הרגליים והראש שהרשימו, ולא רק ביחס לקטגורית המיני. ונקודה מעצבנת: משענות היד בדיפונים האחוריים אינן נוחות, ממש על סף המכאיבות.
 
לאיגניס תא מטען מרשים בנפחו, ביחס לסגמנט המיני, עם נפח של 271 ליטר.

1584068


נוחות נסיעה
הקרוסאובר הקטן מפגין נוחות טובה יחסית. המתלים סופגים את רוב שיבושי הכביש. בנסיעה בינעירונית מהירה הנוחות מעט טובה יותר, כצפוי, אך כאן מתגלה החיסרון הגדול ביותר של רכב הפנאי-מיני של סוזוקי - בידוד הרעשים. או יותר נכון העדרו הכמעט מוחלט. רעש כביש? המון. רעש מנוע? בהחלט. רוח? נשמעת גם נשמעת. שיחה שקטה לא יכולה להתבצע בנסיעה בכביש המהיר, אלא אם אתה מדברים לעצמכם.
 
אבל ברכב פנאי עסקינן ולכן הגענו לגליל ונכנסנו לכל שביל אפשרי - כולל כזה שהוביל אותנו לנהר הירדן. הנסיעה על שבילים סלולים, ואפילו כאלו עם אבנים שתולות, נעימה יחסית. המתלים סופגים ומגהצים לא רע. אז החלטנו לאתגר אותו, והמשכנו בשביל קשוח יותר, שינויי גובה בשילוב אדמה מחורצת - וכל זה בידיעה שנצטרך לתת את הדין במידה ונצטרך חילוץ. סוזוקי אמרו שזה פנאי, אנחנו רק מוודאים עד כמה. הצלבות? נסיעה אטית ורגועה יחד עם בקרת משיכה שעושה עבודתה נאמנה, וההצלבות מאחורינו. בעליה. סיימנו את השביל בגולן, משתלבים מדרך העפר אל הכביש המוביל אל חד נס. הפתיע לטובה האיגניס הקטן. וואלה, הוא לא נשי כמו שחשבנו.

1584069

 
התנהגות ובטיחות
רכב פנאי וכביש מפותל, מעולם לא נהניתי משילוב כזה. לעיתים אמנם פגשתי ביכולת גבוהה, אבל לא מהנה. וכאן, אין לא את היכולת ולא את ההנאה. ירידות הגלבוע חשפו את חולשת הבלמים, שדעכו למצב קטסטרופלי כבר ברבע הראשון של הכביש (בהמשך גיליתי שישנם תופים מאחור, והם קטנים למדי). ההיגוי סביר, כך גם משקלו ומרכוזו. ההתנהגות על הצד הבטוח, הידוק ישבן עדין בלבד במגבלות. האחיזה בסך הכל סבירה, למרות זוויות גלגול מוחשיות. זה לא האזור המועדף על האיגניס, ועדיף להוריד את הקצב.
 
סוזוקי איגניס נבחן במבחני הריסוק של Euro Ncap וקיבל ציון של 5 כוכבים כל עוד הוא מצויד במערך בטיחות הכולל התרעת סטייה מנתיב (קולית, תצוגה ואף רעידות בהגה), בלימה אוטונומית (הכוללת זיהוי הולכי רגל) ועוד. ללא מערכות אלו, כמו שהוא מגיע אלינו ארצה, הוא קיבל ציון של 3 כוכבים בלבד; מערכת ההתרעה של מובילאיי, המותקנת כסטנדרט, לא משנה את הציון הרשמי. 

1584072

 
מנוע וביצועים
האיגניס מצויד במנוע 1.25 ליטר המוכר מהבאלנו. 4 צילנדרים, אטמוספרי, עם 90 כ"ס ב-6000 סל"ד ומומנט של 12.2 קג"מ ב-4000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה ומוריד את הכוח אל הגלגלים הקדמיים, כאמור. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 11.2 שניות, והמהירות המרבית הינה 160 קמ"ש. כל עוד הנסיעה במישור, ההאצה קלילה ואפשר להשתלב בלי בעיה בכביש מהיר - גם אם העסק מלווה ברעש מנוע חזק. יחידת הכוח הזו גם התגלתה כחסכונית למדי, לאחר שבנסיעת המבחן שכללה שני מבוגרים, נהיגה דינאמית בגלבוע ולא מעט נהיגת שבילים אטית יותר ואטית פחות - כיסינו כ-15 ק"מ לכל ליטר.
 
תמורה
סוזוקי איגניס הוא משב רוח מרענן בתחום מכוניות המיני. הוא נמצא בסגמנט משלו, יש לו פרצוף חמוד, תא נוסעים שיקי ואפילו צריכת הדלק נמוכה למדי. נכון, אי אפשר להתעלם מזה שיש לו רק 3 כוכבי בטיחות, ומזה שהוא רועש מאוד. אבל לאחר שמגלים את אופיו, סולחים לו גם על הרעש, וגם על העיצוב של החלק האחורי. עם תמחור של 85 אלף שקלים, רכב הפנאי הקטנטן הזה בהחלט ראוי שייקחו אותו בחשבון.

1584073

שווה לשקול גם:

מחיר
90000
החל מ- 893 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2232
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 1

מידות

אורך
370
רוחב
169
גובה
159.5
משקל
865
בסיס גלגלים
243.5
נפח תא מטען (ליטר)
271
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
505
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
32

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
175/60/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1242
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
90
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
12.2
סל"ד למומנט מירבי
4400
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
160
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
23.2
צריכת דלק - עירונית
17.5
צריכת דלק - ממוצעת
20.8
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
15.8
צריכת דלק - מבחן אוטו
15.0

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
3 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת "מובילאיי", מערכת עזר לזינוק בעלייה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
אופציונלי
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם סוזוקי איגניס
גרסה איגניס 1.2 ל', אוט', GLX
מחיר 90000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 160
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 20.8
נפח תא מטען (ליטר) 271
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות