רכב פנאי-מיני אוטומטי ומאובזר ב-85 אלף שקלים, זה נשמע כמו מתכון מוצלח. סוזוקי, שרוב דגמיה הם בסגמנטים הקטנים, החזירה שם מהעבר - איגניס - והציגה לפני כשנה וחצי, בשלהי 2015, דגם פנאי-מיני. בניגוד לרבים מדגמי הפנאי, שהם רק גרסה מוגבהת של דגם רגיל, סוזוקי לקחה את עניין הפנאי רחוק יותר כשניגשה לתכנן את האיגניס. עובדה שיש אפילו גרסת הנעה כפולה - עם סרן חי מאחור! האם באמת סוזוקי איגניס החדש מעניק ערך מוסף בדמות שטח לייט? רק אספר שמהירדן ההררי הגענו לגולן. דרך השטח. עם הנעה קדמית.

סוזוקי איגניס - מבחן דרכים (1.25 ל', אוט')

עיצוב ונראות
חלקו הקדמי של סוזוקי איגניס נאה עד מאוד, שובה את לבך עם העיניים הגדולות האלה. חמוד-חמוד-חמוד. גם מהצד הוא נראה טוב, עד הרגע שמגיעים אל קורה C  - זו רחבה מדי ופוגמת בתוצאה הכללית. 
 
הכנף האחורית היא תוספת בתשלום, וכך גם מדבקות הצד. שתיהן מוסיפות למראה החמוד, אך המדבקות האמורות הן באיכות נמוכה, וברכב המבחן החדש לחלוטין כבר החלו להתקלף.

פנים הרכב
תא הנוסעים עשוי חומרים פשוטים, אך הוא מעוצב נהדר! חלקו העליון כהה, חלקו התחתון בהיר, מעט נגיעות כתומות וצג מידע צבעוני במרכז הדשבורד. זהו אותו צג מידע בהתקנה מקומית הנמצא בשאר דגמי סוזוקי  - בעל אפליקציית ווייז, פנגו ואף הסבר על כל נורת אזהרה קיימת בלוח המחוונים. תחת הצג תמצאו בקרת אקלים ושאר כפתורים, הנמצאים ביחידה המעוצבת בסגנון רמקול נייד לסמארטפון. תא נוסעים מקורי ונאה בסוזוקי?! הצצנו מהחלון בחיפוש אחר חמור לבן ורוכבו.

סוזוקי איגניס - מבחן דרכים (1.25 ל', אוט')

 
האיגניס מוצע בארץ ברמת אבזור אחת בלבד - GLX - עשירה למדי: הנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, דיבורית בלוטות', הגה עטוי עור, חיישני אורות ומצלמת רברס מרכיבים רשימה לא אופיינית למכוניות ברמת המחיר הזו.

המושבים מלפנים נאים למראה ודי נוחים, בעלי תמיכה צדית טובה לפלג הגוף העליון וטובה עד מאוד לירכיים. יש מרחב די והותר, ובזכות התקרה הגבוהה יש יותר מקום מהמקובל בסמגנט. לא כולם יצליחו למצוא תנוחת נהיגה מושלמת בשל גלגל הגה שמתכוונן רק מעלה-מטה ולא החוצה (עניין מקובל בסגמנט המיני). מאחור המושבים סבירים בלבד, וכך גם המרחב לכתפיים (לצמד מבוגרים בלבד, לא יידחס כאן עוד אדם) ואציין לטובה את מרחב הרגליים והראש שהרשימו, ולא רק ביחס לקטגורית המיני. ונקודה מעצבנת: משענות היד בדיפונים האחוריים אינן נוחות, ממש על סף המכאיבות.
 
לאיגניס תא מטען מרשים בנפחו, ביחס לסגמנט המיני, עם נפח של 271 ליטר.

סוזוקי איגניס - מבחן דרכים (1.25 ל', אוט')


נוחות נסיעה
הקרוסאובר הקטן מפגין נוחות טובה יחסית. המתלים סופגים את רוב שיבושי הכביש. בנסיעה בינעירונית מהירה הנוחות מעט טובה יותר, כצפוי, אך כאן מתגלה החיסרון הגדול ביותר של רכב הפנאי-מיני של סוזוקי - בידוד הרעשים. או יותר נכון העדרו הכמעט מוחלט. רעש כביש? המון. רעש מנוע? בהחלט. רוח? נשמעת גם נשמעת. שיחה שקטה לא יכולה להתבצע בנסיעה בכביש המהיר, אלא אם אתה מדברים לעצמכם.
 
אבל ברכב פנאי עסקינן ולכן הגענו לגליל ונכנסנו לכל שביל אפשרי - כולל כזה שהוביל אותנו לנהר הירדן. הנסיעה על שבילים סלולים, ואפילו כאלו עם אבנים שתולות, נעימה יחסית. המתלים סופגים ומגהצים לא רע. אז החלטנו לאתגר אותו, והמשכנו בשביל קשוח יותר, שינויי גובה בשילוב אדמה מחורצת - וכל זה בידיעה שנצטרך לתת את הדין במידה ונצטרך חילוץ. סוזוקי אמרו שזה פנאי, אנחנו רק מוודאים עד כמה. הצלבות? נסיעה אטית ורגועה יחד עם בקרת משיכה שעושה עבודתה נאמנה, וההצלבות מאחורינו. בעליה. סיימנו את השביל בגולן, משתלבים מדרך העפר אל הכביש המוביל אל חד נס. הפתיע לטובה האיגניס הקטן. וואלה, הוא לא נשי כמו שחשבנו.

סוזוקי איגניס - מבחן דרכים (1.25 ל', אוט')

 
התנהגות ובטיחות
רכב פנאי וכביש מפותל, מעולם לא נהניתי משילוב כזה. לעיתים אמנם פגשתי ביכולת גבוהה, אבל לא מהנה. וכאן, אין לא את היכולת ולא את ההנאה. ירידות הגלבוע חשפו את חולשת הבלמים, שדעכו למצב קטסטרופלי כבר ברבע הראשון של הכביש (בהמשך גיליתי שישנם תופים מאחור, והם קטנים למדי). ההיגוי סביר, כך גם משקלו ומרכוזו. ההתנהגות על הצד הבטוח, הידוק ישבן עדין בלבד במגבלות. האחיזה בסך הכל סבירה, למרות זוויות גלגול מוחשיות. זה לא האזור המועדף על האיגניס, ועדיף להוריד את הקצב.
 
סוזוקי איגניס נבחן במבחני הריסוק של Euro Ncap וקיבל ציון של 5 כוכבים כל עוד הוא מצויד במערך בטיחות הכולל התרעת סטייה מנתיב (קולית, תצוגה ואף רעידות בהגה), בלימה אוטונומית (הכוללת זיהוי הולכי רגל) ועוד. ללא מערכות אלו, כמו שהוא מגיע אלינו ארצה, הוא קיבל ציון של 3 כוכבים בלבד; מערכת ההתרעה של מובילאיי, המותקנת כסטנדרט, לא משנה את הציון הרשמי. 

סוזוקי איגניס - מבחן דרכים (1.25 ל', אוט')

 
מנוע וביצועים
האיגניס מצויד במנוע 1.25 ליטר המוכר מהבאלנו. 4 צילנדרים, אטמוספרי, עם 90 כ"ס ב-6000 סל"ד ומומנט של 12.2 קג"מ ב-4000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה ומוריד את הכוח אל הגלגלים הקדמיים, כאמור. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 11.2 שניות, והמהירות המרבית הינה 160 קמ"ש. כל עוד הנסיעה במישור, ההאצה קלילה ואפשר להשתלב בלי בעיה בכביש מהיר - גם אם העסק מלווה ברעש מנוע חזק. יחידת הכוח הזו גם התגלתה כחסכונית למדי, לאחר שבנסיעת המבחן שכללה שני מבוגרים, נהיגה דינאמית בגלבוע ולא מעט נהיגת שבילים אטית יותר ואטית פחות - כיסינו כ-15 ק"מ לכל ליטר.
 
תמורה
סוזוקי איגניס הוא משב רוח מרענן בתחום מכוניות המיני. הוא נמצא בסגמנט משלו, יש לו פרצוף חמוד, תא נוסעים שיקי ואפילו צריכת הדלק נמוכה למדי. נכון, אי אפשר להתעלם מזה שיש לו רק 3 כוכבי בטיחות, ומזה שהוא רועש מאוד. אבל לאחר שמגלים את אופיו, סולחים לו גם על הרעש, וגם על העיצוב של החלק האחורי. עם תמחור של 85 אלף שקלים, רכב הפנאי הקטנטן הזה בהחלט ראוי שייקחו אותו בחשבון.

סוזוקי איגניס - מבחן דרכים (1.25 ל', אוט')