טויוטה C-HR - מבחן דרכים (השקה) - אוטו

טויוטה C-HR - מבחן דרכים (השקה)

עם ה-C-HR טויוטה מבטיחה להביא למרכז תחום הפנאי רכב מיוחד ודינאמי ממה שיש למתחרים. טסנו לבדוק אם הוא מקיים

ב-1994 הציגה טויוטה את ראב4, ואתו יצרה את תחום רכבי הפנאי. אז איך קרה שדווקא היא איחרה להגיע לחגיגה בצד הלוהט של רכבי הפנאי הקומפקטיים? "רצינו להגיע עם משהו מקורי ושונה" אומרים אנשי טויוטה, "ולא עם רכב שעוקב אחרי המתחרים. רצינו לעשות זאת בדרך שלנו". הדרך לדגם החדש כוללת המתנה לפלטפורמת ה-TNGA החדשה - פלטפורמה גמישה שתשמש את רוב דגמי טויוטה - שהיא מהותית להצלחת הדגם, לדור החדש של חטיבת הכוח ההיברידית וגם לגיבוש העיצוב והתפישה. מבחינתם היה שווה לחכות לטויוטה C-HR החדש אותו יצאנו לפגוש במדריד.

עיצוב ונראות
ואכן, אין ספק שהקלף החזק ביותר של ה-C-HR החדש הוא העיצוב. בתחום בו ההופעה, הרושם  והפוזה הם כה משמעותיים, טויוטה מצאה את הגביע הקדוש. ובמבט ראשון קשה להאמין שמדובר ברכב של טויוטה; הוא נראה ספורטיבי, אגרסיבי ומיוחד, כאשר קו הקורה האחורית מסתיר ידיות כניסה ויוצר תחושה של פנאי-קופה עם שלוש דלתות. הגג השחור בחלק מהגרסאות תורם אף הוא למראה השרירי והאופנתי. מאחור מזכיר ה-C-HR את הג'וק של ניסן, אבל הוא גדול ממנו והתוצאה הסופית לכן שונה.
 

1584085

פנים הרכב
סביבת הנהג מהווה חידוש של ממש עבור טויוטה, והיא מתקדמת בהרבה ממה שהורגלנו לקבל מהמותג. העיצוב מיוחד, הקווים מקוריים ונאים והחומרים נעימים; חלקה העליון של סביבת הנהג, למשל, עטוי עור עם תפרים בולטים. המחוונים נראים ספורטיביים ורק צג המולטימדיה מוכר (מהקורולה). מערך טויוטה טאץ' שוכן כעת מעל משטח המחוונים ולא בתוכו, ובו מתמקדות עיקר התלונות שלנו לגבי נוחות תפעול. גם העובדה שבחירת מצבי הניהוג ('ספורט', 'רגיל', 'חסכוני') דורשת חפירה בצג במחוונים מוזרה, בייחוד בטויוטה.
 
המושבים נאים ונוחים וכך גם תנוחת הנהיגה. מאחור משלמים הנוסעים על העיצוב החיצוני באווירה אינטימית ומעט קלסטרופובית. קו החלונות גבוה יחסית ומרווח הראש אינו גדול. 
 
נוחות
למרות התחושה שכיול המתלים קשיח, ה-C-HR צלח פגמים ושיבושים ספרדיים באופן נאה והתמודד היטב עם מהמורות גדולות. רמת הרעש מחוץ לעיר גבוהה, בעיקר זו של הרוח אך גם של הצמיגים והמנוע, ותופעה זו בהחלט הפריעה.
 
מנוע ביצועים
בחרטום ה-C-HR פועמת חטיבת הכוח ההיברידית החדשה של טויוטה הכוללת גם תיבה רציפה ואותה פגשנו כבר בפריוס. שילוב המנוע החשמלי עם מנוע הבנזין 1.8 ליטר אחראי ל-122 כ"ס, ולמרות שהספק זה אינו חזק על הנייר, נתוני הביצועים סבירים עם האצה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות ו-170 קמ"ש מרביים.

1584087

 
תחילת התנועה נעימה ותגובת המכונית לדוושה זריזה, גם בשלבים בהם הרכב נע על חשמל בלבד. אולם, כאשר יוצאים מהעיר לכבישים המהירים ולדרכים המאתגרות יותר, חטיבת הכוח עושה את העבודה - אבל לא עומדת בציפיות שמייצרים ההצהרות והעיצוב.
 
בטויוטה מדברים על "מכונית דינאמית", אבל התחושה מאומצת מדי עם צליל שאינו מחמיא ובעיקר יכולת שאינה מספיק שרירית. הדבר בולט בניסיונות לעקוף - אבל לא רק; חלק מכך נובע מדרך העברת הכוח, הגורמת לכך שהמנוע נשאר בסל"ד גבוה ורועש יחסית. אבל עיקר התחושה היא, בפשטות, שאין מספיק כוח במהירות בין עירונית. וכשמדובר באופי ספורטיבי בולט חסרונה של אפשרות לתפעול הילוכים מתוכנתים (כמו שיש בלקסוס למשל). צריכת הדלק הייתה טובה יחסית לתוואי הנהיגה ולאופייה, וזו נעה בין 15.5 ק"מ/ל' ברגעים הנינוחים ל-12.5 ק"מ/ל' בחישוב הכולל.
 
ניהוג ובטיחות
בטויוטה מדברים רבות על כך שהפלטפורמה החדשה אפשרה ליצור מכונית לנהג ואת הפוטנציאל לכך ניתן להרגיש. עם מרכב קשיח, כיול מתלים נכון ומרכז כובד נמוך, ל-C-HR אחיזה טובה מאוד ותגובות נכונות להיגוי. הוא אינו מאוד מהנה במיוחד, אבל מציע תחושת עומק ורהיטות מכיוון פעולת המתלים. לבלמים, כרגיל בהיברידיות, תחושה מלאכותית.
 
ל-CHR שפע מערכות בטיחות ואלה כוללות 9 כריות אוויר (6 אצלנו) ואת מערכת טויוטה סייפטי-סנס הכוללת התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בלימה אוטונומית, התרעה על רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

1584088

 
סיכום
טויוטה רצתה להביא משהו שונה והצליחה. ה-טויוטה C-HR נראה נהדר, בולט ואופנתי, תא הנוסעים שלו נעים ומעניין ואפילו הניהוג טוב. אבל, בשעה שניתן לסלוח על מרחב בינוני מאחור במכונית כה מיוחדת, הרי שחטיבת הכוח חסרה את הפלפל שהולם רכב כזה.
 
ואולם גם כך ברור שבזכות המראה, ה-C-HR ימצא אוהדים רבים בשוק המקומי כשיגיע בתחילת 2017. אם אכן הדגם יושק כאן ברמת האבזור העשירה ובסביבת המחיר של המתחרים הפופולאריים, כנראה שהבעיה הגדולה של היבואן תהיה הכמות שיצליח לקבל מטויוטה.   

שווה לשקול גם:

מחיר
140000
החל מ- 1,389 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
3470
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
436
רוחב
179
גובה
155
משקל
1380
בסיס גלגלים
264
נפח תא מטען (ליטר)
297
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
43

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/60/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1798
סוג מנוע
היברידי (חשמלי + בנזין)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
122
סל"ד להספק מירבי
5200
מומנט מירבי (קג"מ)
14.5
סל"ד למומנט מירבי
3600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.0
מהירות מרבית (קמ"ש)
170
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
25.0
צריכת דלק - עירונית
29.4
צריכת דלק - ממוצעת
26.3
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
22.3
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
אין
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי, מערכת עזר לזינוק בעליה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
גלגל חלופי קטן
אבזור נוסף בתשלום
מערכת Toyota Connected

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם טויוטה C-HR
גרסה C-HR אוט', 1.8 ל' היברידי, C-lub
מחיר 140000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.0
מהירות מרבית (קמ"ש) 170
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 26.3
נפח תא מטען (ליטר) 297
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות