מאזדה 3 (2.0 ליטר): מבחן דרכים - אוטו

"משפחתית משודרגת", מונח שמתייחס ברובו למשפחתית המוכרת כשהיא חמושה (בדרך כלל) במנוע בנפח 2.0 ליטר, תוספות אבזור לרוב ואי אלו נגיעות קלות לעיצוב, למען הסר ספק. אך בין קרבות הליסינג של גרסאות הכניסה לבין עליונות רכבי הפנאי המביטים עליהן מלמעלה, נדמה ש"המשפחתית שנותנת יותר" קצת נעלמה מהתודעה הישראלית. ובכל זאת, מאזדה 3 החדשה התייצבה אצלנו למבחן בגרסה הבכירה – 2.0 ליטר ברמת גימור Spirit – שלכם תמורת 142,000 שקלים בתצורת האצ'בק או סדאן, הגרסה שנבחנת כאן היום.
 
קנקן דומה
חיצונית זו אותה מאזדה 3 הנאה והמוכרת שמזכירה (מאוד) את ה-6 הגדולה יותר. החישוקים הקלים (18 אינץ') מוכרים לנו כבר מגרסאות ה-1.5 ליטר המאובזרות, וגם כאן הם תורמים למראה המכונית, ויחד פנסי קסנון (עוקבי פנייה) ולד לתאורת יום (מלפנים ומאחור) מתקבל הרושם הנכון.
 
בגרסה זו הכניסה לתא הנוסעים נעשית ללא שימוש במפתח, אביזר נחמד שקל להתרגל אליו, ולמעט הריפודים הבהירים (והפחות נאים לטעמי) – אין שינויים נראים לעין מגרסאות ה-1.5 המאובזרות. זו בהחלט בשורה חיובית, כי תא הנוסעים של ה-3 הוא מקום שמאוד נעים לשהות בו ולהסתכל עליו. רשימת האבזור ארוכה מאוד, כשהיא נבדלת מה-1.5 המאובזרת בחלון שמש בגג, מערכת להתראה על סטייה מנתיב, כניסה ללא מפתח ואותם פנסי קסנון ולד שהוזכרו קודם.

1589279


בדומה לשאר הגרסאות, מלפנים יש מספיק מקום גם לנהג ונוסע גדולי מידות (שייהנו ממושבים מצוינים) אך מאחור המצב פחות מזהיר – המושב מעט נמוך והמשענת נטויה מדי לאחור. ומעבר לכך, למרות שלא חסר מקום (בטח לילדים) – חלק מהמתחרות מציעות מרווח עדיף משמעותית מאחור. תא המטען מציע נפח סביר (414 ליטר), אך פתח ההטענה צר והמפתן מעט גבוה.
 
תוכן שונה
ההבדל המשמעותי ביותר שוכן, כצפוי, מתחת למכסה המנוע. שם נמצא מנוע הסקיי-אקטיב בנפח 2.0 ליטר המוכר לנו מה-6, רק שפה הוא מפיק את מלוא 165 כ"ס איתם הוצג בחו"ל (לעומת גרסת ה-155 כ"ס של ה-6). מיד עם תחילת הנסיעה ניתן לחוש בהבדל. ה-3 מרגישה הרבה יותר נמרצת ונכונה להאיץ מגרסת ה-1.5 (120 כ"ס), ובזכות הנפח הגדול והמומנט העדיף, היא מתנהלת בצורה נינוחה יותר במצבי הביניים, ניתן להאיץ ולהתקדם בזריזות מבלי צורך ממשי לאמץ את המנוע – וכל עוד עושים כך הוא גם נותר שקט ונעים.
 
כדי להפיק ממנו את המיטב צריך (ורצוי) להעלות אותו למחוזות הסל"ד הגבוהים. הוא אומנם מתחיל לבנות את כוחו כבר באזור 3,000 סל"ד, אך רק מעבר ל-4,000 סל"ד, הוא מתחיל להזיז את ה-3 בקצב מהיר באמת. לכך עוזרת תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים מחולקים היטב. לעיתים רחוקות היא הגיבה באיטיות מסוימת, אך זה באמת היה נדיר, ובכל מקרה ישנם משוטים נוחים לתפעול ההילוכים מאחורי גלגל ההגה. בסל"ד בינוני-גבוה המנוע אומנם הופך נוכח בתא הנוסעים, אבל רוב הבוחנים חיבבו את צלילו הספורטיבי.

1589277

 
בכביש ה-3 מתמודדת היטב עם תוספת הסוסים, וסוף-סוף קיבלה מנוע שהולם יותר את יכולות השלדה שלה. היא שומרת על מאפייני הניהוג הטובים שלמדנו להכיר ולאהוב, וזה אומר שהיא מכונית מאוד מאוזנת ומאוד נשלטת על המגבלות, וגם שם היא מגיבה בהדרגתיות. הזנב רגיש במעט מגרסת ההאצ'בק שנבחנה, אך זו באמת קטנוניות. בכלל, ה-3 מתנהגת בצורה צפויה ונוסכת ביטחון בנהג. יחד עם הגה מדויק (ובעל משקל טוב) ותגובות מהירות לפקודות המגיעות מדוושת התאוצה כמו שרק מנוע אטמוספרי יודע לתת – מתקבלת מכונית מאוד מהנה לנהיגה. ספורט-סדאן עממית כהלכתו. 

התשלום על היכולת הדינאמית המרשימה מגיע בפרק נוחות הנסיעה, בעיקר בעיר. ה-3 2.0 ליטר מרגישה נוקשה יותר מגרסאות ה-1.5 שנבחנו עד היום, גם אלו עם החישוקים הגדולים. בעיר היא תתמודד בצורה פחות מוצלחת (אך עדיין טובה בסך הכול) עם בורות חדים או פסי רוחב נבזיים, ומדי פעם תעביר חבטה קלה לתא הנוסעים. מחוץ לעיר ה-3 מציגה יכולת טובה משמעותית, עדיין נוקשה, אך היא מצליחה לספק נסיעה חלקה ונעימה בהרבה – ונהנית מריסון מצוין בכביש גלי. שיוט ב-100 קמ"ש יעשה בקצת פחות מ-2,000 סל"ד רגועים ושקטים – לכן חבל שיש יותר מדי רעשי כביש שחודרים לתא הנוסעים (גם במהירויות נמוכות יותר) – כנראה "תודות" לצמיגים הרחבים (215 מ"מ) ומחסור מסוים בבידוד.

1589278

 
צריכת הדלק במבחן, שרובו היה בין-עירוני (אך מאומץ למדי) עמדה על 12 ק"מ לליטר. בנסיעה עירונית רגועה לא התקשינו להשיג תוצאה דומה ובנסיעת פרברים שגרתית הגענו בקלות ל-16.5 ק"מ לליטר. יפה מאוד. 

זום זום = 2.0+3
מאזדה 3 החדשה קיבלה בדיוק את מה שהיה חסר בגרסאות ה-1.5 – כוח. היא נותרה אחת מהנאות בקבוצה ובעלת תא נוסעים מזמין, ומושקע שקשה למצוא לו מתחרה בסגמנט. המנוע הבכיר משלים את החבילה המוכרת עם ביצועים ראויים מבלי לאיים על הארנק. אז נכון, היא לא הכי מרווחת ונוחות הנסיעה קצת פחות טובה בהשוואה לגרסאות הבסיס, אבל היא מעניקה לנהג תחושה כמעט יוקרתית של נהיגה בכלי קצת יותר מיוחד מהשאר. אלו המחפשים את הייחודיות הזו, או את היכולת הדינאמית, עשויים למצוא בה בת לוויה מוצלחת במיוחד.

שווה לשקול גם:

מחיר
136000
החל מ- 1,349 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3373
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
406
רוחב
169.5
גובה
149.5
משקל
1116
בסיס גלגלים
257
נפח תא מטען (ליטר)
280
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
852
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
44

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/45/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1496
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
120
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
15.3
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
188
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.2
צריכת דלק - עירונית
13.1
צריכת דלק - ממוצעת
17.5
דרגת זיהום אוויר
5
צריכת דלק - אמיתית
13.3
צריכת דלק - מבחן אוטו
11.5

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
זמזם התראה לחגורות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אופציונלי
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות