פורשה קאיין – מבחן דרכים (השקה) - אוטו

פורשה קאיין – מבחן דרכים (השקה)

פורשה הציגה דור שלישי לקאיין ואנחנו יצאנו לכרתים כדי להכיר אותו

כאשר הושק הקאיין המקורי ב-2002 רבים מאוהדי המותג ראו בכך חילול קודש. צלם פנאי בהיכל הספורט. זה שהוא היה מכוער לא ממש עזר.
אבל הקאיין התגלה כסיפור הצלחה אדיר ושינה את החברה. הוא הגדיל את מכירות המותג וסלל דרך להצגת דגמים נוספים כמו הפאנמרה והמקאן – ולהצלחתו יש חלק גם בהחלטה להציג דגמים כמו הלבנטה האמור והלמבורגיני פנאי העתיד לבוא. פורשה כחברה עברה שינוי. היא הפכה מחברה שמוכרת כ-50,000 כלים בשנה לכזו שב-2016 מכרה קרוב ל-250,000 כלי רכב.
1588045


כעת, בזמן הצגת הדור השלישי לקאיין, אף אחד כבר לא מפקפק בחשיבותו. אחרי הכל מהדור הראשון נמכרו כ-270,000 כלים ומהשני, שהוצג ב-2010, נמכרו 500,000 – ופורשה רוצה לשמור על קצב המכירות. הדור החדש, שיצאנו לפגוש בכרתים, מבטיח (כרגיל) שיפור בכל תחום עם משקל קל יותר, מערך מתלים מתקדם, היגוי אחורי ומנועים חזקים מבעבר.
 
נפגשים
 הקאיין החדש מבוסס על פלטפורמת ה-MLB של קבוצת פולקסווגן, אשר משמשת את כלי הפנאי הגדולים של אודי ובנטלי – ה-Q7 והבנטיאגה, בהתאמה. פורשה היא האחראית לפיתוח הגרסה הגדולה לפלטפורמה הזטו, שעליה נשענת גם הפאנמרה, ובחלק מהחידושים שמגיעים לקאיין כבר פגשנו בדגמים שהוזכרו.
הקאיין החדש ארוך, רחב ומעט נמוך מקודמו אך נשען על בסיס גלגלים בגודל דומה 289.5 ס"מ. הוא מושק עם שלושה מנועי בנזין מוגדשים אבל בפורשה מבטיחים מבחר עשיר יותר בעתיד. בקרוב, הם אומרים, יוצגו גרסאות היברידיות נטענות ובקצה השני של הסקאלה צפויות גם טורבו S ו-GTS חזקות. 15% מהקאיינים שנמכרו בעבר לגמו סולר ובפורשה מתכוונים להציג גם גרסאות דיזל. כן יוצעו חבילת שטח וערכת ספורט שתטפל במפלטים לטובת צליל אגרסיבי יותר.
1588049

 
למפגש באי היווני כרתים, הגיע הקאיין כאשר הוא מתהדר בחידושים הטכנולוגיים העיקריים שלו, כלומר קפיצי אוויר חדשים עם שלושה תאים ונפח מוגדל (לטובת יותר אפשרויות בחירה בין נוחות לספורט ומצבי גובה), מייצבים אקטיביים עם פעולה אלקטרו-מכאנית מהירה (בדומה לאודי SQ7) וכמובן היגוי אחורי. בגרסאות הבסיס, שלא הגיעו להשקה, יוצע הקאיין עם קפיצים רגילים (עם או בלי שליטה אלקטרונית בבולמים), וללא היגוי אחורי ומייצבים אקטיביים.
 
מבחוץ
 פורשה רצתה שהקאיין יראה ספורטיבי ודינאמי מקודמו – והצליחה. מהשנייה הראשונה למפגש, בחניית שדה התעופה הנידח בסיטיה, ברור שזה הקאיין הנאה ביותר עד כה (לפחות כמו שפגשנו בו כאן עם חישוקי "21 ו-"20). החזית ממשיכה את הכיוון האגרסיבי שהוצג במקאן, והביצוע נכון. מאחור בולטות הכנפיים הרחבות, שמאכלסות צמיגים רחבים מהקדמיים, וקו התאורה הרוחבי שפגשנו לראשונה ב-718. למראה מוסיפים קישוטים כמו תאורת הלד המתקדמת, ארבעה מפלטים וספוילר אחורי בקצה הגג, שבטורבו משנה זוויות כדי לסייע במהירויות גבוהות בהצמדה ואף בבלימה.
 
מבפנים
 בתא הנוסעים פורשה מנסה לשלב בין העולם הישן, הממוקד בנהג, לאופנה הנוכחית של שפע צגים גדולים. המחוונים, שבמרכזם מד סל"ד עם תצוגת מהירות, מחולקים: מצידי המד צגים שיכולים להקרין מחוונים עגולים וברורים כמו פעם או תצוגות שונות מניווט ועד כוחות G.
במרכז הרכב צג מגע גדול ("12) ששולט בשפע המערכות ותחתיו קונסולה רחבה שמכילה שפע לחצנים וחוגות. בהתחלה זה נראה עמוס, אך כשמתרגלים יש בכך יתרונות. תפעול בורר ההילוכים, ובייחוד השילוב ל-P, דורשים הסתגלות.
לא פחות חשובה היא האווירה היוקרתית והאיכותית מבעבר שעוטפת הכל. לקינוח תנוחת נהיגה טובה, מושב נוח ומרחב מצוין מאחור עם מושבים מתכוונים.
 
1588048

נוסעים
 פורשה אפשרה לטעום משלושת מנועי הבנזין, כולם מוגדשים, שהינם קטנים וחזקים מבעבר ומציעים ביצועים מצוינים. הם משודכים לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים חדשה, בה "קוצר" הראשון לטובת הזינוק והוארכו הילוכי השיוט. כל רכבי ההשקה צוידו בחבילת 'כרונו', שמאפשרת בחירת מצבי ניהוג מההגה ושיפור ביצועים. מנוע ה-3.0 ל' מפיק 340 כ"ס, אופי נעים ויכולת אפקטיבית, עם האצה ב-5.9 ש' למאה. הביצועים הופכים מצוינים בקאיין-S, עם מנוע 2.9 ל' כפול מגדשים ו-440 כ"ס (4.9 ש'). חטיבת כח זו נראית לי ה"נכונה" בהיצע, בייחוד מול הטורבו האגרסיבית והסופר מהירה (4.0 ל', 550 כ"ס, 3.9 ש'). בתקופה בה הנדסת הצליל כה מפותחת, חסר למנועים קצת יותר "סאונד" מודגש במצבי הספורט (מבחוץ הם נשמעים טוב). הנושא יטופל...
פורשה הייתה אמיצה כאשר בחרה להגיע עם הרכב הגדול והיקר לכבישים הצרים והמפותלים בהרי כרתים. אבל זה עזר להדגיש את היכולת, את הנכונות לשנות כיוון והתחושה, בזכות ההיגוי האחורי, שהוא מתכווץ סביב הנהג בפניות ההדוקות. על הכבישים המאתגרים מבחינת סלילה הציגו גרסאות ה-V6 נוחות טובה עם חישוקי "20. הטורבו ("21) – פחות.
 
1588050

מסכמים
פורשה הינה מומחית בשיפור מתמיד ועקבי של הנוסחאות המוכרות שלה, והיא עושה זאת גם בקאיין, שהבשיל לרכב מושך יותר, איכותי ומודרני. הדינאמיות חשובה לפורשה, והגרסאות שבחנו הציגו יכולת גבוהה ומרשימה והתנהגות מהנה – ואפילו מפתיעה כשמדובר ברכב פנאי גדול. הקאיין יושק כאן בתחילת 2018 במחיר שיחל מ-698,000 שקלים - כמאה אלף שקלים יותר מגרסת הכניסה של הדור הנוכחי. 

גרסת מבחן: 3.0 ל' V6 , 340 כ"ס, 2.9 ל' 440 כ"ס
 
מתחרים בולטים: מזראטי לבנטה, רינג' רובר ספורט, ב.מ.וו X5/X6
 
מועד משוער להתחלת שיווק בישראל: ינואר 2018
 
מחיר: 698,000 שקלים

שווה לשקול גם:

תעודת זהות

מחיר
0
שנת דגם
2016
שווי שימוש רציף
אחריות
ללא
שנת השקת הדגם
2010

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 1

מידות

אורך
485.5
רוחב
193.9
גובה
170.5
משקל
2040
בסיס גלגלים
289.5
נפח תא מטען (ליטר)
670
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1780
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
85

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
255/55/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
3598
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
V
מספר צילינדרים
6
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
300
סל"ד להספק מירבי
6300
מומנט מירבי (קג"מ)
40.7
סל"ד למומנט מירבי
3000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
7.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
230
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
13.3
צריכת דלק - עירונית
8.1
צריכת דלק - ממוצעת
10.8
דרגת זיהום אוויר
15
צריכת דלק - אמיתית
8.2
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי
פנסי חזית
קסנון
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה, מערכת עזר לזינוק בעליה, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, בלם יד חשמלי
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית
טלפון
אין
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX
נגן DVD
אופציונלי

דגם פורשה קאיין
גרסה קאיין 3.6 ל', אוט', 4x4
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 230
תיבת הילוכים אוטומטית - טיפטרוניק
צריכת דלק - ממוצעת 10.8
נפח תא מטען (ליטר) 670
דרגת זיהום אוויר 15

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות