סוזוקי קרוסאובר - מבחן דרכים (1.4 ל' ט', ידני) - אוטו

 
 
 
הוא נולד עם יותר מדי שמות — S קרוס, SX4 או קרוסאובר — ולא החליט מה ירצה להיות. אבל גם בסוזוקי הנטייה היא לכיוון הפנאי, והדבר הודגש במתיחת הפנים עם הגבהה קלה ושינוי החזית. יפה? לא; נראה יותר שטח? בהחלט.
 
  
 
 
סוזוקי מציעה גם גרסה ידנית ולזו יש נשק נוסף: מחיר נמוך ב־15,000 שקלים מהאוטומטית, למחיר של 110,000 שקלים — ובלי ויתור על אבזור. תפעול התיבה נוח, למעט השילוב להילוך אחורי, והמצמד מעט רחוק. עם שישה הילוכים היא מסייעת לקבל תחושה נמרצת יותר מהמנוע — 1.4 ל', 140 כ"ס — המזכיר את הדור הקודם של מנועים כאלה; השהיית טורבו מורגשת, בייחוד בסל"ד נמוך עד שנוצרת תנופה. אבל, כאשר המנוע מתעורר, ההאצה חזקה וזה נחמד כמו הנכונות שלו לטפס לסל"ד גבוה. למצערת שאינה חדה מתרגלים ובסך הכל הביצועים טובים (9.5 ש' ל־100 קמ"ש) ולמנוע פעולה נעימה. צריכת הדלק נעה בין 16.5 ק"מ/ל' בשיוט, ל־13.5 ק"מ/ל' בנסיעה מגוונת.
 
 
גם בגרסה הידנית הנוחות והעידון נאותים. הכיול הרך אחראי לכך שהקרוס רוכן בפניות, הריסון אינו מצטיין, וגם על גלי כביש התנודות אינן מוסיפות לביטחון. ההיגוי אינו מדויק והתמסורת הידנית חושפת לחימת הגה, אבל בסופו של דבר ההתנהגות צפויה והבלמים מתפקדים היטב. בשבילים הוא נעים עד שמגיעים הבורות שגוררים רעשי מתלים.
 
 
 
כל השאר מוכר: סביבת הנהג אינה מודרנית, ועדיין מבחינת חומרים היא ברמה גבוהה מהמקובל בסוזוקי.למעט תפעול מחשב הדרך הנדסת האנוש טובה. תנוחת הנהיגה המוגבהת יוצרת תחושה של רכב פנאי אבל אינה מושלמת, וגם המושבים מעייפים לאורך זמן. מאחור המרחב טוב ממה שמספר אורך בסיס הגלגלים.  
 
ב־110,000 שקלים ואבזור שכולל מפתח חכם, בקרת אקלים ומערכת שמע עם בלוטות', הקרוסאובר מביא הצעה מעניינת למי שרוצה פנאי לא קטן ומוכן להעביר הילוך.
 
 

שווה לשקול גם:

מחיר
127000
החל מ- 1,260 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3149
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2013

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
430
רוחב
178.5
גובה
158.5
משקל
1170
בסיס גלגלים
260
נפח תא מטען (ליטר)
440
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
875
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
47

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/55/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1373
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
140
סל"ד להספק מירבי
5550
מומנט מירבי (קג"מ)
22.4
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
200
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
20.4
צריכת דלק - עירונית
15.3
צריכת דלק - ממוצעת
18.5
דרגת זיהום אוויר
5
צריכת דלק - אמיתית
15.0
צריכת דלק - מבחן אוטו
14.0

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בקרת גלישה במדרון, מערכת מובילאיי להתרעה לפני תאונה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
אין
מסך מולטימדיה
אופציונלי
מערכת ניווט מובנית
אופציונלי
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם סוזוקי קרוסאובר
גרסה קרוסאובר 1.4 ל' טורבו, אוט', GLX
מחיר 127000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 200
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 18.5
נפח תא מטען (ליטר) 440
דרגת זיהום אוויר 5

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות