פיג'ו 5008 – מבחן דרכים - אוטו

 
 
 
תחום רכבי הפנאי לוהט, ולכל יצרן חשוב למלא בו כל גומחה – בין אם מדובר בפנאי קטן, קומפקטי, בינוני וגם גדול. פיג'ו, שלא ממש התלהבה מתחום זה בעבר, הגיעה אליו באיחור, אבל אצה להשלים את החסר בזריזות.
 
בסוף 2016 חשפה פיג'ו שני כלי פנאי חדשים, 3008 ו-5008, שהצטרפו ל-2008 שעודכנה באותה תקופה, כדי ליצור קו דגמים מגובש וברור. ה-3008 נחת כאן בתחילת השנה וכעת, באיחור מסוים, מגיע האח הגדול כדי להשלים את החסר ולהתמודד בעיקר מול סקודה קודיאק וקיה סורנטו, ולהציע אלטרנטיבת שבעה מושבים גדולה יותר למיצובישי אאוטלנדר וניסאן -Xטרייל. מבחר המנועים ורמות הגימור דומה לזה שב-3008.
 
1590109
 
פיג'ו 5008 החליף מיניוואן באותו שם, אבל עם העיצוב החדש מכריז באופן בולט וברור כי מדובר באח גדול ל-3008. ה-5008 נשען על אותה פלטפורמה, אך בסיס הגלגלים שלו ארוך ב-16.5 ס"מ (284 ס"מ) והמרכב ב-19 ס"מ (464 ס"מ). להשוואה, הוא קצר מהקודיאק ב-6 ס"מ אך בסיס הגלגלים שלו ארוך ב-5 ס"מ.
 
עיצוב ונראות  
עיצובו של ה-5008 ממשיך את הקו הייחודי המאפיין את זה שב-3008, אבל תוספת האורך וההבדל בפרופורציות יוצרים הופעה ספורטיבית פחות ואלגנטית יותר. מכיוון שהגג אינו שחור, משהו נפגם ברושם הכללי, ועדיין ל-5008 נוכחות בולטת וכמעט יוקרתית, וחישוקי "18 נאים ופסי כרום בוהקים תורמים גם הם לכך.
 
פנים הרכב
כצפוי, סביבת הנהג דומה לזו שב-3008, וכמוה מבוססת על ה-i קוקפיט של פיג'ו, עם ההגה הנמוך והמעט סגלגל והמחוונים שמעליו. מבנה זה דורש הסתגלות לתנוחת נהיגה שונה במעט, אבל העיצוב המקורי המלווה אותו יוצר אווירה מיוחדת, מודרנית וכמעט יוקרתית, זאת למרות שמשטחי הפלסטיק קשיחים. מחוונים מוקרנים שיודעים לשנות תצוגה מוסיפים אף הם לרושם הכללי הנוצר בסביבת הנהג.
 
1590113

במרכז בולט מערך מולטימדיה עם יכולת לתקשר בעברית, אפליקציית ווייז שהוטמעה (וקצת נתקעה) וממשק לאפל קארפליי. התפעול מורכב לעיתים מכיוון שחלק מהמערכות נשלטות רק מהצג. אבל עם הזמן, כשלומדים ומתרגלים, דברים הופכים פשוטים יותר.
 
האבזור ברמת הגימור 'פרמיום' טוב, וכולל גג זכוכית גדול, תפעול הילוכים מההגה (נוח מאוד), בקרת אקלים מפוצלת עם שלוחה לאחור, מפתח חכם (שלא היה עדיין במכונית ההדגמה), תפעול חשמלי למושב הנהג, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי ומצלמה עם תצוגה היקפית.  
 
מאחור, מרווח הרגליים מעולה, מרווח הראש מעט מוגבל לגבוהים בגלל גג הזכוכית, המושבים קשיחים מדי, שני הצידיים קרובים לדלתות, ולנוסעים שם אפשרות שליטה במיזוג. אולי כדי לשמור על קשר עם המיניוואן היוצא, יש ל-5008 מגשים בגב המושבים הקדמיים וכל מושב בשורה השנייה מתכוון באופן נפרד. המרחב בשורה השלישית מתאים בעיקר לקטנים והמושבים נמוכים. קיפול השורה השלישית נוח ויוצר תא מטען ענק ושימושי. איכשהו, למרות רמת הגימור, חסר תפעול חשמלי לפתיחת הדלת האחורית.
 
1590112
 
 
התנהגות ובטיחות
למרות המידות, ואולי בזכות תנוחת הנהיגה הייחודית וההגה הקטן, ה-5008 אינו יוצר תחושה של רכב גדול, כבד או מגושם. הוא מפגין יכולת טובה בפניות ובכבישים מפותלים, ריסון תנועות המרכב טוב והתגובה להפניית ההגה נחושה, גם אם הוא חסר תחושה.
 
אבזור ה-5008 מייצג היטב את מדיניות פיג'ו ישראל לצייד את הדגמים שהם מייבאים, עד כמה שניתן, במערכות בטיחותיות עדכניות – ברמת הגימור 'אקטיב' (180,000 שקלים) בלימה אוטומטית, ניטור שטחים מתים והתרעה על סטייה מנתיב; ל'פרמיום' שנבחנה (200,00 שקלים) בלימה אוטומטית מתקדמת יותר, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים שלא תמיד הצליח במשימה ועוד. מערכת נוספת היא התרעה על אי שמירת מרחק שהינה תיאטרלית מדי ופחות מיידית.
 
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה תלויה לא רק בתוואי אלא גם באופי הנסיעה ובמספר הנוסעים. כיול המתלים נוקשה; הריסון נכון ונוחות הנסיעה נאותה לרוב, אך לעיתים, בורות ושיבושים גדולים בעיר מורגשים מדי (בייחוד מאחור). מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, ועל שבילים מפולסים אופי הנסיעה ב-5008 נעים. התחושה הכללית מעודנת, גם אם רעשי הכביש לעיתים בולטים.  
 
1590111
 
 
מנוע וביצועים
בחרטום ה-5008 פועם שילוב מוכח שמוכר מה-3008 – מנוע 1.6 ליטר טורבו המייצר 165 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. הביצועים נאותים והפעולה נעימה, גם אם הבורר דורש הסתגלות. ה-5008 אינו נמרץ, אבל קצב הנסיעה טוב לרכב במידותיו, ונתון של 10.5 שניות ל-100 קמ"ש מצביע על כך. ברוב הזמן, חטיבת הכוח יוצרת תחושה שאינה מאומצת, למעט בסל"ד גבוה, שם עלול להתפתח רעש לא מחמיא.
 
צריכת הדלק בהחלט נאותה לרכב כזה, עם 11.5 ק"מ/ל' ביום מגוון שכלל נהיגה בעומס גבוה ו-14 ק"מ/ל' בתוואי בין עירוני רגוע.
 
תמורה  
פיג'ו 5008 מציג נתונים טובים להצלחה בזירת רכבי הפנאי בכלל, בייחוד זו הפונה לשבעה נוסעים. דגם זה משתמש היטב בנוסחה המוצלחת של ה-3008, והינו נעים, מודרני ובעל יכולת טובה. במחיר של 180,000 שקלים לרמת הגימור הבסיסית ו-200,000 שקלים ל'פרמיום' שנבחנה, מדובר בחבילה תחרותית ומאובזרת ללא מגרעות בולטות, וזו מכוונת, בין השאר, לקודיאק המצליח. אם אהבתם את ה-3008 ורציתם יותר מקום או מרחב, תאהבו גם אותו.
 
1590110
 

שווה לשקול גם:

מחיר
174990
החל מ- 1,736 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4340
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
7
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
464
רוחב
184
גובה
165
משקל
1430
בסיס גלגלים
284
נפח תא מטען (ליטר)
210
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1940
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
780
נפח מיכל דלק
56

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/55/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1199
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
130
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
23.5
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
196
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.7
צריכת דלק - עירונית
17.2
צריכת דלק - ממוצעת
20.0
דרגת זיהום אוויר
10
צריכת דלק - אמיתית
16.2
צריכת דלק - מבחן אוטו
11.7

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
צג התרעה לחגירת חגורות בטיחות מלפנים ומאחור, בלם יד חשמלי, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, ספויילר אחורי, גימורי כרום, לוח מחוונים וירטואלי, מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם פיג'ו 5008
גרסה 5008 אוט', 1.2 ל' טורבו, Active
מחיר 174990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 196
תיבת הילוכים אוטומטית - טיפטרוניק
צריכת דלק - ממוצעת 20.0
נפח תא מטען (ליטר) 210
דרגת זיהום אוויר 10

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות