בחודש החולף יצא לי לשהות לא מעט במחיצתה של שברולט קרוז הנמצאת במבחן ארוך טווח באוטו, במסגרת נסיעות עבודה ויום טיול ארוך עם חברים. אחרי כ־800 ק"מ — מתוכם 500 ק"מ ביום אחד — סיכמתי לעצמי שאת ההתרשמות ממנה אסכם באופן מסודר. 
 
■ עיצוב ונראות — לרכב המבחן, בצבע כחול עמוק וברמת הגימור 'פרמייר' — עם חישוקי "17 — הופעה מוצלחת, בעיקר מלפנים.
 
■ נוחות והתנהגות — איכות הנסיעה בקרוז טובה בזכות כושר ספיגת שיבושים יעיל ובידוד רעשים מוצלח. שלושת הנוסעים הנוספים שהיו איתי הביעו שביעות רצון מנוחות הנסיעה.
 
■ ביצועים וצריכת דלק — לקרוז יש מנוע חזק, המציע ביצועים טובים גם עם רכב עמוס בארבעה מבוגרים, עם מזגן, ובעליות של סדום־ערד. לתיבת ההילוכים תגובה מעט איטית במצב האוטומטי, והמצב הידני לא נוח לשימוש. צריכת הדלק הפתיעה לטובה — 10.2 ק"מ/ל' שנמדדו במשאבה (מחשב הדרך הראה 10.3 ק"מ/ל'), בנהיגה שהייתה בעומס מלא בחלק גדול מהזמן. 

שברולט קרוז - מבחן ארוך טווח (דיווח שישי)

 
■ תא נוסעים ומטען — האווירה בתא הנוסעים מכובדת בזכות ריפוד העור, ועיצוב סביבת הנהג ואבזורה מוסיפים אף הם. מנגד, סביבת הנהג אינה מתעלה באיכות (גימור, הרכבה וחומרים) ובהנדסת האנוש. בלם החנייה מופעל רגלית, תפעולו נוקשה ואחרי כ־40,000 ק"מ מדרך הגומי שלו נשחק; פתיחת מכסה המנוע מוזרה — מצריכה שתי משיכות בידית הפתיחה, וניתן לעשות זאת רק כשדלת הנהג פתוחה. לחיוב יצוין כי ניתן לאחסן שני בקבוקי מים של 750 מ"ל בכל אחת מהדלתות הקדמיות, וכי יש שקע USB ליושבים מאחור.
 
ריפודי העור נראים ועשויים טוב; מלפנים, יש בקרת אקלים (אך ללא פיצול), אבל אין פתחי מיזוג לאחור, ושילוב של ריפוד עור ומזג אוויר חם יצר תחושה לא נעימה. מושב הנהג נוקשה לאורך זמן ובעל תמיכה צדית מוגבלת לירכיים; מאחור, המושב נוח יותר — אם כי התמיכה בגוף טובה פחות. המרחב מאחור טוב, פרט למרווח הראש, שעשוי להפריע לגבוהים.

שברולט קרוז - מבחן ארוך טווח (דיווח שישי)

 
בדקנו את יישום הצימוד קארפליי (אפל), והממשק עובד נהדר (נבדק עם אייפון 6S ואייפון X). אפשר להתחבר באופן פירטי לאנדרואיד, אבל התוצאה אינה טובה. הממשק פעל רק דרך חיבור USB, ולא דרך תקשורת בלוטות' — קצת מסורבל ולא נוח.
 
■ אבזור — הצד המכובד של ההיצע כולל ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים, כוונון החשמלי למושב הנהג ומנגנון כניסה/הנעה ללא מפתח (נוח ואלגנטי). מנגד, פריטי אבזור אחדים חסרים, כמו ידיות אחיזה לנוסעים, קירור בתא הכפפות או קיפול חשמלי למראות הצד. אבל הבעיה העיקרית היא היעדרן של מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות.
 
■ הערות נוספות — אורות הדרך, במצב הלא-אוטומטי שלהם, אינם כבים עם דימום הרכב; לא ניתן להחליף נורות בפנסים הקדמיים באופן עצמאי; תופסן הזרוע של מכסה המנוע שברירי; אסור לחבר וו גרירה; גימור תא המטען בסיסי ביותר (מתכת חשופה בחלק העליון); הגלגל החליפי הוא בגודל מוקטן.
 
שברולט קרוז - מבחן ארוך טווח (דיווח שישי)


תמורה
מחירה של שברולט קרוז, בגרסה הנמצאת אצלנו (סדאן, 'פרמייר'), הוזל בתחילת השנה ב־2000 שקלים — כך שמחירה כעת 133,000 שקלים, מחיר מקובל לקטגוריה עבור משפחתית חזקה יחסית.
 
בכל מה שקשור לשימוש ברכב, גם היום, לאחר חיים לא מפנקים, לא נרשמו בעיות. הקרוז עבר נסועה הקרובה לממוצע של שלוש שנים, ופרט לעניינים קטנים, כמו אותו כיסוי גומי שחוק, ולמרות ריבוי הנהגים והשימוש ה"לא פרטי" בו, הוא מתפקד היטב.    
_________________________________

נסועה בקבלה 19,449 ק"מ > נסועה החודש 3,619 ק"מ > נסועה כללית 42,313 ק"מ >  עלויות החודש 0 שקלים