שוק היוקרה פורח. כולם רוצים מכונית שתראה לעולם שהצליחו, שתאובזר כדי להזכיר להם שהרוויחו, ושתיסע כדי... בעצם זה פחות משנה. כי גם ככה הכל פקוק. אז מספיק שיהיה נוח במושב ולא הרבה מעבר לכך.
 
אודי A4 - מבחן דרכים (2.0 ל', קוואטרו)


אבל מה אם זה כן משנה – באמת או לפחות לתחושה שלכם? ומה אם אתם מוכנים גם לשלם יותר כסף כדי שהמכונית "תזוז" יותר מהר – כשצריך, או לפחות שבגב ההיפוקמפוס במוח, יאוחסנו המידע וההבנה שאם רק תרצו, תקבלו הרבה יותר?
 
רציתם? קיבלתם
אז זהו. בדיוק בשביל זה לקחנו למבחן את גרסת ה-2.0 ליטר קוואטרו של אודי A4. זו גרסת הקצה לדגם לפני שהאות הראשונה מתחלפת ל-S ואז מקבלים חיה אחרת לגמרי. גם במחיר. מחירה של גרסה זו עומד על 310,000 שקלים – 74,000 שקלים יותר מאשר גרסת 1.4 ליטר 150 כ"ס; 36,000 שקלים יותר מאותה גרסת מנוע/הספק, אך ללא ההנעה הכפולה.  
 
מנוע ה-2.0 ליטר כאן מפיק 252 כ"ס ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. זו יחידת כוח זריזה מאוד ונמרצת המגיבה בנחרצות וביעילות רבה לכל לחיצה על הדוושה. לא צריך הרבה יותר מליטוף כדי שה-A4 הזו תפרוץ קדימה, וזה יספק כל רצון וצורך ב-99% מהזמן. הפעלת לחץ על המצערת כבר ממש תשגר אותה לפנים, ועם הנעה כפולה, המבטיחה שבהאצה מעמידה, שום גלגל לא יסתחרר לחינם, המכונית תעבור את קו ה-100 קמ"ש תוך 5.8 שניות – ותמשיך לטפס באותה יעילות למהירויות אוטובאן.

אודי A4 - מבחן דרכים (2.0 ל', קוואטרו)

 
התיבה עובדת נהדר עם המנוע הזה. בנהיגה פקוקה בגרסת 1.4 ליטר, לעיתים (נדירות) שילבה התיבה הילוכים באופן לא חלק לגמרי. כאן זה לא המצב; לא משנה באיזו מהירות או באיזה הילוך הרכב נמצא, השילוב נעים, חלק ומצוין. מי שיבקש תגובות חדות עוד יותר, יכול לקבוע את המנוע ותיבת ההילוכים במצב 'ספורט' (אפשר בנפרד) ויקבל דוושת תאוצה רגישה יותר ומעבר מהיר יותר בין ההילוכים. תענוג.
 
נוחות הנסיעה בסך הכל טובה; שיבושים קטנים ובינוניים מעט מורגשים במהירות בינעירונית ויותר במהירות עירונית. שיבושים גדולים וגלי כביש נבלעים היטב בכל מהירות, ויחד עם שקט מופתי בתא הנוסעים שנשמר גם במהירות שהשתיקה יפה להן, איכות הנסיעה גבוהה, וה-A4 ממש נעימה לכיסוי מרחקים.

אודי A4 - מבחן דרכים (2.0 ל', קוואטרו)
 

ומכיוון שזו אודי, וגם קוואטרו, הנאה מנהיגה אולי מעניינת אתכם. כתמיד, היכולת הדינמית בגרסת קוואטרו מעולה – אך דעו לכם שבדור הנוכחי נרשם שיפור משמעותי וההתנהגות מרשימה עוד יותר. מעבר לכיול המוצלח של המתלים שמרסנים היטב את תנודות המרכב, האחיזה הגבוהה שמספקים הצמיגים והבלמים הנשכנים, גם ההגה חד מתמיד, בעל משקל טוב ואף העניק משוב כשהעניינים התחממו. וכן, בהחלט ניתן להגדיר את האודי הזו כמהנה לנהיגה.
 
למרות ההספק ואופי הנהיגה, צריכת הדלק טובה אף היא; 16.2 ק"מ לליטר מחוץ לעיר, ממוצע משולב של 12.5 ק"מ לליטר.

אודי A4 - מבחן דרכים (2.0 ל', קוואטרו)

 
דברי סיכום
הדור הנוכחי של A4 משופר ביחס לקודמו, ומציג כמה מעלות בולטות כמו איכות תא הנוסעים, תפעול המערכות, אבזור, בטיחות, יחידת כוח חזקה, צריכת הדלק והיכולת הדינמית. מנגד, נוחות הנסיעה טעונה  שיפור.
 
בקיצור: אודי A4 היא מכונית טובה מאוד. האם תוספת ההספק שווה את תוספת המחיר? עבור אלה שרוצים/אוהבים את היכולת ואת התחושה – חד-משמעית כן.