לקסוס RX L – מבחן דרכים (RX450h, היברידי, 7 מקומות) - אוטו

בנובמבר 2017 הכריזה לקסוס על גרסה חדשה – ומוארכת – לרכב הפנאי הבינוני שלה, RX. גרסה זו, לקסוס RX L, מיועדת לשבעה נוסעים, היא ראשונה מסוגה בדגמי הפנאי של לקסוס, ונועדה להתחרות בכלים דומים מתוצרת אירופה. ולא שלמותג היוקרה הזה אין כלים לשבעה – לגרסאות LX יש אופציה כזו, אבל זה רכב שטח גדול שמקורו בטויוטה (J200).
 
בכל מקרה, בשוק המקומי זו הפעם הראשונה שלקסוס מציעה באופן רשמי פתרון לשבעה נוסעים, וזו סיבה מספיק טובה כדי לקחת את ה-RX המוארך למבחן. RX L מוצע עם יחידת הנעה היברידית, ברמת גימור אחת ובמחיר של 498,000 שקלים.
 
מבחוץ ומבפנים
הגרסה המוארכת הינה נגזרת של ה-RX המוכר, וככזו מציגה הופעה זהה ונאה בחזית וממנה ועד קורה C. השינויים הוויזואליים נובעים ממרכב שהוארך (11 ס"מ; בסיס הגלגלים, 279 ס"מ, ללא שינוי) והוגבה (1.5 ס"מ), ובאים לידי ביטוי בחלון האחורי שנמתח וקו הגג שיורד מאוחר מזה של הגרסה הקצרה, לטובת מרווח הראש בשורה השלישית כמובן.

1597518

 
כמובן, סביבת הנהג זהה לזו של RX המוכר, וזה דבר חיובי. המראה נאה, החומרים איכותיים, ההרכבה הדוקה והאבזור עשיר: מושבי עור (תפעול חשמלי, קירור וחימום), מערכת שמע נהדרת בעלת 12 רמקולים, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, חישוקי  "20 ועוד. מושב הנהג שטוח, בעל בסיס קצר מהרצוי לגבוהים וחסר מעט תמיכה צידית, אך התגלה כנוח באופן מספק לאורך הקילומטרים הרבים במבחן. קל למצוא תנוחת נהיגה טובה, ושטח החלונות הגדול מאפשר שדה ראיה מצוין לפנים.
 
המרחב ליושבים בשורה השנייה נאות בכל כיוון, והטענה היחידה מתייחסת למרווח חסר באזור כפות הרגליים. הנוסעים שם ייהנו מפתחי מיזוג ומשענת אמצעית רחבה שמציעה תאי אחסון ושקעי USB. המושבים עצמם נוחים למדי וניתנים להזזה לפנים-אחור.

1597510

 
השורה השלישית נפתחת ומתקפלת חשמלית (נדרשת לחיצה רציפה), אך הכניסה אליה לא נוחה במיוחד. המרחב אינו מהמרשימים בכל ממד, והשורה זו בפירוש מיועדת לילדים, עדיף לא גדולים ולנסיעות לא ממש ארוכות. לחיוב נציין מערכת בקרת אקלים נפרדת וגם מחזיקי כוסות.
 
תא המטען נפתח חשמלית, בעל פתח מעט גבוה ורחב. כאשר השורה השלישית מקופלת הוא מציע משטח הטענה שטוח ונראה גדול בהרבה מהנתונים (474 ל'). כאשר כל המושבים בשימוש הוא כבר פחות מרשים. בתא המטען ווי תלייה נסתרים, שקע 12V, תאורה נאותה, וילון לכיסוי המטען והדיפונים נראים איכותיים. יפה.
 
1597511


נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה כמעט בכל תוואי דרך. ל-RX L כיול מתלים רך – ולמעט נדנוד מיותר לאחר מעבר על שקעים גדולים או גלים בכביש, קשה למצוא שיבוש שיעיק על הנוסעים. לנוחות הנסיעה הטובה מוסיף הלקסוס המוארך איכות נסיעה מכובדת בזכות רעשי רוח, כביש ודרך נמוכים, והתוצאה היא נסיעה נינוחה מאוד.
 
היכולת הדינמית סבירה – ההתנהגות אומנם בטוחה ומערכת בקרת היציבות פעלתנית, אבל הכיול הרך מוביל לזוויות גלגול כבירות, ופיזור כללי כבר בעומס בינוני שמבהיר שנהיגה אגרסיבית בפיתולים אינה כוס התה שלו. ההגה קל והבלמים מציעים עוצמה ראויה. בקיצור, זהו רכב לנסיעה נינוחה; סעו קצת יותר לאט ותיהנו הרבה מהדרך.

1597519

 
גם בשביל נוחות הנסיעה טובה, אבל לא היינו מגזימים עם המהירות בגלל חישוקי הענק ונטיית האף לשקוע. נציין שבנסיעת שבילים הורגשה פתיחה חזקה של המתלים, רועשת ומהירה במעבר בין משטחים במפלס שונה.
 
בטיחות
לקסוס RX L מוצע באופן תקני עם בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ועוד. הגרסה הקצרה עברה את מבחני הריסוק של יורו NCAP עם ציון של 5 כוכבים ב-2015, הארוכה טרם נבחנה.

1597522

 
מנוע וביצועים
ה-RX בגרסתו הארוכה מוצע בארץ אך ורק עם יחידת ההנעה ההיברידית של היצרנית שכוללת מנוע בנזין אטמוספרי (V6 בנפח 3.5 ליטר) וצמד מנועים חשמליים, ואלה מעמידים לרשות הנהג הספק משולב של 313 כ"ס העוברים לכל הגלגלים דרך מפצל כוח. הביצועים על הנייר נאים לרכב גדול שכזה, עם 8 שניות ל-100 קמ"ש (7.7 בדגם הקצר) ו-200 קמ"ש מרביים.
 
בהתנהלות יום-יומית רגועה יותר יש די והותר כוח זמין ויחידת ההנעה הזו יודעת לייצר תחושה נעימה ונינוחה. אם תצמידו את הדוושה לרצפה, תגלו, לאחר השהייה קלה, שהלקסוס הזה מסוגל גם להאיץ קדימה בנחישות מרשימה, והוא מרשים במיוחד בהאצות ביניים. המנוע נשמע כבר בעומס בינוני, אך הרעש אינו מוגזם ובסך הכל מדובר בגרגור V6 חביב למדי.

1597520

 
צריכת הדלק במהלך ימי המבחן המאומצים עמדה על כ-7.8 ק"מ לליטר בלבד. בקטע נסיעה עירוני פקוק ולא ממש קצר אליו נכנסו עם מצברים מלאים בא לידי ביטוי יתרון המערכת ההיברידית, שם נרשם ממוצע של 15.9 ק"מ לליטר.
 
סיכום ותמורה

לקסוס RX L מביא עימו הצעה של מותג יוקרה לרכב פנאי עם מקום לשבעה נוסעים, ויחד עם אבזור עשיר מאוד, מערך בטיחותי מרשים, מנוע גיבור ונוחות נסיעה טובה, מדובר בהצעה עם תמורה  גבוהה למחיר.
בייחוד לאור תמחורו של ה RX-L , אשר הינו זול משמעותית מהמתחרות הגרמניות  אשר מגיעות בגרסאות הכניסה עם אבזור נוחות ואבזור בטיחותי חסר, 


 

שווה לשקול גם:

מחיר
479900
החל מ- 4,761 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
11402
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
7
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

אורך
500
רוחב
189
גובה
170
משקל
2205
בסיס גלגלים
279
נפח תא מטען (ליטר)
453
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
65

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
235/55/20

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
3456
סוג מנוע
היברידי (חשמלי + בנזין)
תצורת מנוע
V
מספר צילינדרים
6
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
313
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
48.4
סל"ד למומנט מירבי
4600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.0
מהירות מרבית (קמ"ש)
180
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
16.4
צריכת דלק - עירונית
15.8
צריכת דלק - ממוצעת
16.7
דרגת זיהום אוויר
13
צריכת דלק - אמיתית
14.1
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
10
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת עזר לזינוק בעליה, בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”, מערכת אזהרת התנגשות, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, מערכת לזיהוי מוקדם של מצבי חירום המכינה את הרכב להתנגשות, מערכת לזיהוי רכבים חוצים, התראה ובלימה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור (כולל שורה שלישית)
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים + אוורור
כוונון מושבים
חשמלי + זכרון
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, מסך מגע "12.3, מערכת שמע עם נגן CD קורא MP3 ו-12 רמקולים כולל סאב-וופר, מטען אלחוטי, מראה פנימית מתכהה אוטומטית נגד סינוור, שמשות אקוסטיות, תא מטען בעל פתיחה וסגירה חשמלית, מראות צד מתכהות ומפשירות אדים
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
יש

דגם לקסוס RX-L
גרסה RX-L 450h אוט', 3.5 ל' היברידי, Premium, 4x4
מחיר 479900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.0
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.7
נפח תא מטען (ליטר) 453
דרגת זיהום אוויר 13

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 1. סוף סוף 7 מקומות

    חי 19 יוני 2018, 11:15