בנובמבר 2017 הכריזה לקסוס על גרסה חדשה – ומוארכת – לרכב הפנאי הבינוני שלה, RX. גרסה זו, לקסוס RX L, מיועדת לשבעה נוסעים, היא ראשונה מסוגה בדגמי הפנאי של לקסוס, ונועדה להתחרות בכלים דומים מתוצרת אירופה. ולא שלמותג היוקרה הזה אין כלים לשבעה – לגרסאות LX יש אופציה כזו, אבל זה רכב שטח גדול שמקורו בטויוטה (J200).
 
בכל מקרה, בשוק המקומי זו הפעם הראשונה שלקסוס מציעה באופן רשמי פתרון לשבעה נוסעים, וזו סיבה מספיק טובה כדי לקחת את ה-RX המוארך למבחן. RX L מוצע עם יחידת הנעה היברידית, ברמת גימור אחת ובמחיר של 498,000 שקלים.
 
מבחוץ ומבפנים
הגרסה המוארכת הינה נגזרת של ה-RX המוכר, וככזו מציגה הופעה זהה ונאה בחזית וממנה ועד קורה C. השינויים הוויזואליים נובעים ממרכב שהוארך (11 ס"מ; בסיס הגלגלים, 279 ס"מ, ללא שינוי) והוגבה (1.5 ס"מ), ובאים לידי ביטוי בחלון האחורי שנמתח וקו הגג שיורד מאוחר מזה של הגרסה הקצרה, לטובת מרווח הראש בשורה השלישית כמובן.

לקסוס  RX L – מבחן דרכים (RX450h, היברידי, 7 מקומות)

 
כמובן, סביבת הנהג זהה לזו של RX המוכר, וזה דבר חיובי. המראה נאה, החומרים איכותיים, ההרכבה הדוקה והאבזור עשיר: מושבי עור (תפעול חשמלי, קירור וחימום), מערכת שמע נהדרת בעלת 12 רמקולים, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, חישוקי  "20 ועוד. מושב הנהג שטוח, בעל בסיס קצר מהרצוי לגבוהים וחסר מעט תמיכה צידית, אך התגלה כנוח באופן מספק לאורך הקילומטרים הרבים במבחן. קל למצוא תנוחת נהיגה טובה, ושטח החלונות הגדול מאפשר שדה ראיה מצוין לפנים.
 
המרחב ליושבים בשורה השנייה נאות בכל כיוון, והטענה היחידה מתייחסת למרווח חסר באזור כפות הרגליים. הנוסעים שם ייהנו מפתחי מיזוג ומשענת אמצעית רחבה שמציעה תאי אחסון ושקעי USB. המושבים עצמם נוחים למדי וניתנים להזזה לפנים-אחור.

לקסוס  RX L – מבחן דרכים (RX450h, היברידי, 7 מקומות)

 
השורה השלישית נפתחת ומתקפלת חשמלית (נדרשת לחיצה רציפה), אך הכניסה אליה לא נוחה במיוחד. המרחב אינו מהמרשימים בכל ממד, והשורה זו בפירוש מיועדת לילדים, עדיף לא גדולים ולנסיעות לא ממש ארוכות. לחיוב נציין מערכת בקרת אקלים נפרדת וגם מחזיקי כוסות.
 
תא המטען נפתח חשמלית, בעל פתח מעט גבוה ורחב. כאשר השורה השלישית מקופלת הוא מציע משטח הטענה שטוח ונראה גדול בהרבה מהנתונים (474 ל'). כאשר כל המושבים בשימוש הוא כבר פחות מרשים. בתא המטען ווי תלייה נסתרים, שקע 12V, תאורה נאותה, וילון לכיסוי המטען והדיפונים נראים איכותיים. יפה.
 
לקסוס  RX L – מבחן דרכים (RX450h, היברידי, 7 מקומות)


נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה כמעט בכל תוואי דרך. ל-RX L כיול מתלים רך – ולמעט נדנוד מיותר לאחר מעבר על שקעים גדולים או גלים בכביש, קשה למצוא שיבוש שיעיק על הנוסעים. לנוחות הנסיעה הטובה מוסיף הלקסוס המוארך איכות נסיעה מכובדת בזכות רעשי רוח, כביש ודרך נמוכים, והתוצאה היא נסיעה נינוחה מאוד.
 
היכולת הדינמית סבירה – ההתנהגות אומנם בטוחה ומערכת בקרת היציבות פעלתנית, אבל הכיול הרך מוביל לזוויות גלגול כבירות, ופיזור כללי כבר בעומס בינוני שמבהיר שנהיגה אגרסיבית בפיתולים אינה כוס התה שלו. ההגה קל והבלמים מציעים עוצמה ראויה. בקיצור, זהו רכב לנסיעה נינוחה; סעו קצת יותר לאט ותיהנו הרבה מהדרך.

לקסוס  RX L – מבחן דרכים (RX450h, היברידי, 7 מקומות)

 
גם בשביל נוחות הנסיעה טובה, אבל לא היינו מגזימים עם המהירות בגלל חישוקי הענק ונטיית האף לשקוע. נציין שבנסיעת שבילים הורגשה פתיחה חזקה של המתלים, רועשת ומהירה במעבר בין משטחים במפלס שונה.
 
בטיחות
לקסוס RX L מוצע באופן תקני עם בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ועוד. הגרסה הקצרה עברה את מבחני הריסוק של יורו NCAP עם ציון של 5 כוכבים ב-2015, הארוכה טרם נבחנה.

לקסוס  RX L – מבחן דרכים (RX450h, היברידי, 7 מקומות)

 
מנוע וביצועים
ה-RX בגרסתו הארוכה מוצע בארץ אך ורק עם יחידת ההנעה ההיברידית של היצרנית שכוללת מנוע בנזין אטמוספרי (V6 בנפח 3.5 ליטר) וצמד מנועים חשמליים, ואלה מעמידים לרשות הנהג הספק משולב של 313 כ"ס העוברים לכל הגלגלים דרך מפצל כוח. הביצועים על הנייר נאים לרכב גדול שכזה, עם 8 שניות ל-100 קמ"ש (7.7 בדגם הקצר) ו-200 קמ"ש מרביים.
 
בהתנהלות יום-יומית רגועה יותר יש די והותר כוח זמין ויחידת ההנעה הזו יודעת לייצר תחושה נעימה ונינוחה. אם תצמידו את הדוושה לרצפה, תגלו, לאחר השהייה קלה, שהלקסוס הזה מסוגל גם להאיץ קדימה בנחישות מרשימה, והוא מרשים במיוחד בהאצות ביניים. המנוע נשמע כבר בעומס בינוני, אך הרעש אינו מוגזם ובסך הכל מדובר בגרגור V6 חביב למדי.

לקסוס  RX L – מבחן דרכים (RX450h, היברידי, 7 מקומות)

 
צריכת הדלק במהלך ימי המבחן המאומצים עמדה על כ-7.8 ק"מ לליטר בלבד. בקטע נסיעה עירוני פקוק ולא ממש קצר אליו נכנסו עם מצברים מלאים בא לידי ביטוי יתרון המערכת ההיברידית, שם נרשם ממוצע של 15.9 ק"מ לליטר.
 
סיכום ותמורה

לקסוס RX L מביא עימו הצעה של מותג יוקרה לרכב פנאי עם מקום לשבעה נוסעים, ויחד עם אבזור עשיר מאוד, מערך בטיחותי מרשים, מנוע גיבור ונוחות נסיעה טובה, מדובר בהצעה עם תמורה  גבוהה למחיר.
בייחוד לאור תמחורו של ה RX-L , אשר הינו זול משמעותית מהמתחרות הגרמניות  אשר מגיעות בגרסאות הכניסה עם אבזור נוחות ואבזור בטיחותי חסר,