קיה סורנטו - מבחן דרכים (דיזל, מתיחת פנים) - אוטו

קיה סורנטו הוא רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) המציע שבעה מקומות. הדגם הוצג ב-2002, דור שלישי הושק ב-2014 ומתיחת פנים הוכרזה בסוף 2017.
 
עם השקת המהדורה המחודשת, הוסיף היבואן למבחר גרסת V6 בנפח 3.5 ליטר אותה כבר בחנו; הפעם יצאנו לבדוק את גרסת ה-2.2 ליטר דיזל, שצוידה בתיבה אוטומטית חדשה עם 8 הילוכים. לגרסה זו הנעה כפולה והיא מוצעת רק ברמת הגימור המהודרת 'פרמיום', הכוללת כעת אבזור רב ועשיר יותר מאשר לפני חידוש הדגם. מחירו של קיה סורנטו דיזל 'פרמיום' הוא 276,000 שקלים.
 
עיצוב ונראות
כבר במבט ראשון הסורנטו נראה גדול ובעל נוכחות בולטת. הוא מרשים גם בזכות מרכיבי עיצוב נכונים בחזית – שבכה עדכנית, תאורת ערפל במבנה "קוביות קרח", קווים נאים לפנסי הלד – וגם חישוקי "19 נאים תורמים לכך שהופעתו אינה מגושמת.
 
פנים הרכב
סביבת הנהג נראית חסונה, אך עיצובה שמרני בהשוואה לדגמים חדשים יותר של קיה; חלק מהלחצנים, הצגים והמחוונים נראים מעט מיושנים וכך גם דיפון הדלתות, אבל איכשהו זה לא ממש מפריע. הסורנטו שופע תאי אחסון שימושיים וחיבורי USB, ומערך המולטימדיה החדש – התקנה ייחודית לשוק הישראלי כבר בפס הייצור – דובר עברית וכולל מצלמה והטמעת וויז. למרות השפה, תפעולו אינו נוח. תנוחת הנהיגה גבוהה, שדה הראייה טוב והתחושה הנוצרת היא של ישיבה ברכב שטח חסון.
 
רשימת האבזור ארוכה וכוללת לד אדפטיבי, גג זכוכית נאה שתפעולו מסורבל, מפתח חכם, תאורה במפתנים, בלם חנייה חשמלי, ריפוד עור במושבים, תפעול חשמלי למושב הנהג וזיכרונות גם למראות ועוד.
 
1598104


שורת המושבים המרכזית מעט נמוכה, מרווח הרגליים גדול, מרווח הראש טוב, נוסע שלישי במרכז ימצא כי המקום אינו נוח לו – וכל הנוסעים שם ייהנו משלוחת מיזוג. ההבדל הבולט בין סורנטו לרכבי פנאי קומפקטיים עם שבעה מקומות בולט בשורה השלישית. הכניסה מימין נוחה יחסית (אבל לא משמאל), ויצוינו לחיוב שליטה נפרדת במיזוג עם מפוח נפרד, וגם דיפון נעים לעין. עדיין, המושבים קרובים מדי לרצפה, מרווח הראש אינו אדיר – אבל אפילו מבוגר במידות צנועות ימצא מקום סביר לשבת בו.
 
נפח תא המטען, כאשר כל המושבים בשירות אינו גדול (320 ליטר), אך גדול מאוד כאשר זו מקופלת (1077), וניתן לקפל בקלות רבה מושב אחד מהשניים בשורה השלישית. קיפול שתי השורות ייצור נפח הטענה ענק (2066 ליטר).
 
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה בעיר רק סבירה, והסורנטו נוקשה גם עם מלוא הנוסעים על הסיפון; הוא אינו "מתרסק" על שיבושים, אך הפגמים הקטנים באספלט מורגשים מדי בתוך הרכב. מחוץ לעיר המצב משתפר, אך כאן, לעיתים, דווקא השיבושים הגדולים הם שמורגשים. רעשי הכביש והרוח אינם חזקים אך מפגינים נוכחות.

1598102

 
בשבילים נוצרת קופצנות, בייחוד בנסיעה איטית, וגם כאן, כאשר הקצב עולה, נוחות הנסיעה משתפרת. הסורנטו יוצר תחושה של רכב חסון, והדבר משפר את התחושה בנסיעת שבילים.
 
התנהגות ובטיחות
לסורנטו ניהוג נאות, ויחסית לגודלו הוא יציב ומרוסן. הוא מגיב נכון להפניית ההגה, ובמהירות גבוהה היציבות הכיוונית טובה. התחושה דומה לרכב עם הנעה קדמית, אך בזכות ההנעה הכפולה, לרוב אין בעיה להעביר את מלוא המומנט לכביש ללא דרמות.  
 
במסגרת מקצה השיפורים צויד הסורנטו במערכות בטיחות מתקדמות עם התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, וברמת הגימור 'פרמיום' גם עמעום תאורה אוטומטי וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור. במבחן הריסוק של יורו NCAP שנערך לדור החדש עם הצגתו (2014), קיבל הסורנטו 5 כוכבי בטיחות ו-90% למבוגרים, 83% לילדים, 67% להולכי רגל, 71% למערכות בטיחות. כאן יצוין כי במבחן שנערך בארה"ב לשמונה דגמי פנאי על-ידי IIHS, גוף המחקר של איגוד חברות הביטוח האמריקאיות, היה סורנטו ראשון – והיחיד שזכה לציון הגבוה ביותר "בחירת בטיחות מרבית פלוס".
 
1598105


מנוע ביצועים
מנוע ה-2.2 ל' דיזל (200 כ"ס) אותו פגשנו כבר בדגם זה, משודך כאמור לתיבה אוטומטית חדשה עם 8 הילוכים – והתוצאה טובה. זוהי חטיבת כוח יעילה ונעימה שמתגלה בפועל כחזקה ממה שעולה מנתוני ההאצה, 10.2 שניות ל-100 קמ"ש. המנוע מתעורר בטרטור דיזלי שנשמע בייחוד כאשר עומדים, אך נעלם בנסיעה.
 
בהאצות ביניים מסל"ד נמוך נוצרת לעיתים השהייה מסוימת, אבל רוב הזמן הרכב מייצר קצב נאה והתיבה פועלת באופן נעים. אין כאן תחושה תזזיתית, אבל הסורנטו מגיע למהירויות גבוהות באופן מעודן ונטול מאמץ – ולדעתי זו חטיבת הכוח העדיפה במבחר של הסורנטו. צריכת הדלק נעה בין 11.3 ק"מ/ל' ביום מבחן שכלל קטעים מאומצים לבין 12.9 ק"מ/ל' בקצב רגוע.

1598104

 
תמורה
ב-276,000 שקלים, קיה סורנטו שנבחן – דיזל, 8 הילוכים, 4x4, 'פרמיום' – אינו זול, בייחוד ביחס לגרסה הבסיסית (בנזין, 6 הילוכים, 4x2, 'אורבן') שמחירה 200,000 שקלים, וגם היא מציעה אותם שבעה מקומות. לכן, סביר כי רבים ימצאו שפער המחיר (38%) גדול מדי ביחס לתמורה שנותנת גרסת הדיזל.  
 
מאידך, גרסה זו מעניקה חבילה כוללת שהיא שלמה ומגובשת מזו שמציעות גרסאות הבנזין, וזו תפנה למי שמעריך את איכות חטיבת הכוח ויעריך את התוספות ברשימת האבזור. אבל הדבר הטוב בגרסה זו הוא שהיא יוצרת תחושה של רכב איכותי שמצדיק את מחירו, וזו מחמאה גם למותג.

שווה לשקול גם:

מחיר
214900
החל מ- 2,132 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
5330
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
7
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

אורך
480
רוחב
189
גובה
169
משקל
1804
בסיס גלגלים
278
נפח תא מטען (ליטר)
320
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
2066
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
1077
נפח מיכל דלק
71

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
235/65/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
2359
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
188
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
24.6
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
203
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
14.3
צריכת דלק - עירונית
8.3
צריכת דלק - ממוצעת
11.3
דרגת זיהום אוויר
15
צריכת דלק - אמיתית
8.6
צריכת דלק - מבחן אוטו
10.0

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת למניעת התהפכות, בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB + SD
נגן DVD
אין

דגם קיה סורנטו
גרסה סורנטו 2.4 ל', אוט', Urban
מחיר 214900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 203
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 11.3
נפח תא מטען (ליטר) 320
דרגת זיהום אוויר 15

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 2. יקרררררר

    חי 4 יולי 2018, 18:11