קיה סורנטו 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
סורנטו דור שלישי הוצג ב-2014 - חמש שנים בלבד אחרי הדגם הקודם.
הדור הנוכחי גדול מקודמו - הן בבסיס הגלגלים והן באורך הכללי - וגדול משמעותית גם מיונדאי סנטה פה, עמו הוא חולק מכלולים.
בשנתיים וחצי הראשונות לשיווקו בישראל (מאז יולי 2015), הוצע סורנטו עם שני מנועים לבחירה - 2.4 ל' בנזין (188 כ"ס) או 2.2 ל' דיזל (200 כ"ס), בשני המקרים עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית; גרסת הבנזין הוצעה עם הנעה קדמית תקנית (הנעה כפולה - בתוספת תשלום) בעוד שגרסת הדיזל הוצעה עם הנעה כפולה תקנית (ועם מערכת "עצור-וסע").
בנובמבר 2017, עם התחלת שיווק הדגם המחודש של סורנטו, תיבת ההילוכים בגרסת הדיזל הוחלפה לאחת עם שמונה הילוכים, ומבחר מערכות ההנעה הורחב עם התווספות גרסת בנזין 3.5 ל' V6 עם 277 כ"ס, הנעה כפולה ותיבת שמונה הילוכים גם כאן.
הדגם המחודש כולל מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות באופן תקני.
-
עיצוב ונוכחות
הסורנטו הוא רכב נאה שממדיו נרחבים וקשה להתעלם מנוכחותו - אבל הרושם מתבסס בעיקר על ממדים ולא נובע מאמירה עיצובית.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים אוורירי מאוד לתחושה, איכות הבנייה והחומרים טובה והמרחב מצוין - כולל בשורה השלישית, שתתאים גם לבעלי קומה ממוצעת (1.70 מ').
כאשר כל המושבים בשימוש, תא המטען קיים - אך הוא קטן.
-
מנוע וביצועים
המנוע (2.4 ל', אוט', הנעה קדמית) מקבל את רוב כוחו בסל"ד גבוה וברוב המקרים תיבת ההילוכים נעימה. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-10 ק"מ.
-
נוחות והתנהגות
איכות הנסיעה הכוללת נעימה ונינוחה. יחידת ההנעה שקטה, רעשי הרוח זניחים ורק רעשי הכביש נוכחים למדי.
ההגה הקליל מתאים יותר לתמרוני חנייה עירוניים מאשר למעוף דרך פיתולים.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה מאוד. המחיר אמנם גבוה יחסית למובילי המכירות (אאוטלנדר, אקס טרייל) אבל סורנטו גדול וחזק מהם משמעותית.
-
סיכום
מוצלח מאוד.