קיה סורנטו - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב, צריכת דלק (היברידי), נוחות נסיעה, מרחב לנוסעים, שורה שלישית

חסרונות / תא מטען כשכל המושבים בשימוש, אבזור, מושבים

בשורה התחתונה / רכב פנאי מצוין

קיה סורנטו 2022 חוות דעת

  • רקע כללי

    הדור הרביעי של קיה סורנטו נחשף רשמית בפברואר 2020 על בסיס פלטפורמה חדשה לגמרי (N3 של קיה-יונדאי).

    מידותיו החיצוניות כמעט ולא השתנו ביחס לדור הקודם, אך בסיס הגלגלים צמח ב-3.5 ס“מ ל-281.5 ס“מ בסך הכל, כך שבפועל מתקבל רכב בעל סרחי עודף קצרים מבעבר ופרופורציות נאות. העיצוב הכללי רבוע וקשוח מזה של הדור היוצא.

    הפלטפורמה החדשה תוכננה כך שתתאים למגוון יחידות הנעה. לגרסת הבסיס מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ל‘ המפיק 180 כ“ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 היל‘. סורנטו מוצע גם עם מנוע דיזל בנפח 2.2 ל‘ המפיק 202 כ“ס המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 8 היל‘, יחידה זהה לזו של סנטה-פה לבית יונדאי.

    בראש ההיצע עומדות כיום שתי יחידת הנעה היברידיות — אחת ”רגילה“ ואחת נטענת משקע (PHEV). לשתיהן מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל‘ המפיק 180 כ“ס ומנוע חשמלי המעבירים את כוחם לגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית עם 6 היל‘. להיברידית ה“רגילה“ הספק של 230 כ“ס והנעה קדמית. לגרסה הנטענת הספק מירבי של 265 כ“ס והנעה כפולה.

    סורנטו מוצע גם עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5 ל‘ בהספק של מעל 280 כ“ס, אך בשלב זה הוא אינו משווק בישראל.

    בשנת 2021 הדגם נבדק ביורו NCAP וזכה בחמישה כוכבי בטיחות.

    סורנטו החדש הגיע לישראל במרץ 2021

  • עיצוב ונוכחות

    עיצובו של סורנטו החדש בולט ומוחצן. מי שאין לו בעיה להתבלט יאהב את סורנטו החדש, הוא נראה למרחוק, ונראה מצוין.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מציגה הופעה מודרנית ועדכנית כנדרש. איכות החומרים וההרכבה ברמה גבוה. מסך המולטימדיה ולוח המחוונים הגדולים (12.3 אינץ‘ כל אחד) איכותיים מאוד.

     

    המרחב מלפנים טוב מאוד. את מושב הנהג אהבנו פחות.

     

    המרחב בשורה השניה מצוין אך גם כאן המושב פחות מוצלח למבוגרים. ישנם פתחי מיזוג יעילים.

     

    הכניסה לשורה השלישית סבירה. יש שם מקום ראוי לילדים ובני נוער לא גדולים, מבוגרים יעדיפו את השורות מלפנים.

     

    תא המטען ענק ממש כאשר השורה השלישית מקופלת (813 ל‘) וקטן מאוד כשהיא בשימוש (179 ל‘).

     

  • מנוע וביצועים

    בגרסה היברידית שנבחנה (1.6 ל‘ טורבו, מנוע חשמלי, 230 כ“ס) הביצועים טובים למדי. לעיתים היינו רוצים תגובה מוחצת ומהירה יותר אבל בסך הכל מדובר ברכב חזק למדי המבצע היטב. צריכת הדלק טובה מאוד בהתחשב במימדים ובביצועים — 12.3 ק“מ לליטר במהלך מבחן דרכים.

    גרסת הדיזל (2.2 ל', טורבו, 202 כ"ס) מציגה ביצועים טובים מאוד, עם המון מומנט זמין, רזרבות כוח ואופי פעולה חלק ונעים. צריכת הדלק מצוינת — 13.7 ק"מ לליטר במבחן דרכים ויותר מ-15 ק"מ לליטר בנהיגה נינוחה.

     

  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים נוטה לצד הרך, וזה בא לידי ביטוי בנוחות נסיעה טובה כמעט תמיד. לכך מוסיף סורנטו בידוד רעשים טוב למדי ליצירת נסיעה נינוחה ונעימה.

     

    התנהגות הכביש טובה ובטוחה.

     

    בשבילים סורנטו ממשיך להפגין נוחות נסיעה טובה, אך עם מרווח גחון של 17.4 ס“מ בלבד לא היינו מאתגרים אותו בשטח.

     

  • תמורה למחיר

    מחירו אינו נמוך והאבזור אינו עשיר, אך מדובר ברכב איכותי המבצע היטב את מטלות הנהיגה.

  • חדש בדגם

    באוקטובר 2021 החל שיווק רמת גימור EX עם מנוע הבנזין. ביחס ל'אורבן' הבסיסית ה-EX מוסיפה ריפודי עור וגג שמש חשמלי ומחירה 240,000 שקלים.

  • סיכום

    רכב פנאי שכדאי לבדוק.

קיה סורנטו גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קיה סורנטו
קיה סורנטו גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
2497
180
2,480
234,900
2497
180
2,532
239,900
2151
202
2,585
244,900
1598
230
2,744
259,900
1598
265
3,060
289,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך קיה סורנטו?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים קיה סורנטו

קיה סורנטו צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

5
קיה סורנטו צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
11.5 טרם נבחן טרם נבחן 8.7 14
11.5 טרם נבחן טרם נבחן 8.7 14
15.1 טרם נבחן טרם נבחן 12.8 7
16.1 טרם נבחן טרם נבחן 13.7 14
62.5 טרם נבחן טרם נבחן 53.1 2
5
8.7