אודי e-tron מזנק במיידיות ובמהירות באופן שממש קשה לדמיין אותו מכלי כל-כך גדול וכבד. רכב הפנאי החשמלי הזה מאיץ מעמידה בעוצמה, בשקט, ללא גרגור מנוע וללא חריכת צמיגים. לאודי e-tron יש 2 מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור להנעה כפולה – אחרי הכל הוא "קוואטרו" – ואלה מייצרים 408 כ"ס, מביאים אותו ל-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות, ומערכת ההנעה מורידה את התפוקה לכביש באופן אופטימלי.
 
המבחן האולטימטיבי
אחרי ההודעה הרשמית במחצית נובמבר על תחילת שיווק בסוף 2018 ומסירות במרץ השנה, מגיע רכב הפנאי הכל-חשמלי החדש לישראל, ואודי הזמינה אותנו להתרשמות ראשונית. התרשמות זאת תיערך במסלול שהפך למבחן החשמלי האולטימטיבי בישראל – נסיעה מהמרכז לאילת.
 
ישראל היא אחד השווקים הראשונים אליהם מגיע הרכב החשמלי הראשון של אודי, וניב אורון, ראש חטיבת אודי ישראל, מדווח לנו שיש כרגע 400 הזמנות לדגם החדש, ואלה יסופקו השנה. אורון מוסיף ואומר שניתן היה למכור אפילו פי שלושה מכך, אם ניתן היה לקבל מכוניות מהיצרן.

אודי e-tron – מבחן דרכים (נהיגה ראשונה)

 
אחרי הכל, בכל הקשור לממדים, e-טרון נמצא בין Q5 ל-Q7 (וקרוב יותר לדגם הגדול יותר) – ונהנה מהטבות מיסוי מפליגות, החלות גם על האבזור, בגלל היותו חשמלי.
 
נראה טוב
מבחוץ הוא נראה כמו רכב פנאי אופייני של אודי – מזכיר מעט את Q8 רק פחות אגרסיבי ויותר עדין – ומכריז על תרומתו לסביבה דרך השבכה החצי-אטומה. אבל אודי לא הגזימה עם המסר הסביבתי בעיצוב, הרכב הגדול אינו נראה מגושם והופעתו אלגנטית. מראות הצד – כלומר, המצלמות שהחליפו אותן (חלק מחבילת 'פרמיום') – מעניקות לו נופך עתידני משהו.
 
כניסה פנימה מפגישה אותי עם סביבת נהג נאה הכוללת צמד צגים במרכז ומחוונים מוקרנים – כמו בדור החדש של דגמי אודי הגדולים. העיצוב מאוד נעים לעין, אך דווקא החלק הרוחבי-מרכזי עשוי מפלסטיק קשיח, וזה בולט ליד החלקים האיכותיים יותר.

אודי e-tron – מבחן דרכים (נהיגה ראשונה)

 
כמובן שאת העין לוכדים מיד תחליפי המראות, כלומר אותם צגים הנמצאים בצדי פנים הרכב. אותם צגים ממוקמים נמוך מדי ודורשים כנראה הסתגלות ארוכה מזו שחוויתי. הדבר משמעותי במיוחד בצג השמאלי, שמחייב ממש הטיית מבט למטה, והוא קשה יותר לצפייה כאשר אור השמש חזק. לא ממש התלהבתי ממבנה הבורר ותפעולו.
 
טווחים ורשמים
מובן ששאלת השאלות ברכב חשמלי היא הטווח. אודי מדברת על כ-400 ק"מ, אבל כבר ביציאה מחוף הצוק, המחוונים אומרים 330 ק"מ. כאשר אנחנו עוצרים לטעינה בצוקים (כ- 110 ק"מ מאילת), מכריזה התצוגה כי הטווח שנותר הוא רק 65 ק"מ, וזאת לאחר שעברנו כבר 245 ק"מ; כלומר, הטווח בפועל הוא 310 ק"מ. כנראה שלא היינו מצליחים להגיע לאילת ללא תחנת הטעינה המהירה שהוקמה שם בשיתוף צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי.

 
אבל חייבים להודות שפה ושם נהגנו מהר מדי ביחס לנדרש בנהיגה חסכונית, כמו שהרכב הזה יכול ויודע, והיום החם חייב מיזוג בעצמה לא מבוטלת. המומנט המיידי של המנועים החשמליים מורגש ביותר, והשקט והרוגע שמעניקים מנועים אלה מוחשיים מאוד. לפחות בדרך הבין-עירונית שאפיינה את המסע הראשון עם e-טרון, הנסיעה הייתה נעימה, גם אם פגמים בינוניים בכביש הורגשו מעט יותר מהצפוי.
 
התחלה ומחירים
זוהי רק התרשמות ראשונית מאודי e-tron, אבל ההבטחה גדולה, בייחוד לאור האבזור המפנק והמחיר התחרותי – 392,000 שקלים מחיר בסיס, תוספת של 30,000 שקלים לחבילת 'פרמיום' שהייתה במכוניות. אנחנו מבטיחים לבחון לעומק את אודי e-tron, הרכב החשמלי החדש של אודי, כבר בקרוב.

*פורסם ב-30.5.19 (נוסף וידאו)

אודי e-tron – מבחן דרכים (נהיגה ראשונה)