סיטרואן ברלינגו - מבחן דרכים - אוטו

לרוב במערכת אוטו לא בדיוק נלחמים בחירוף נפש על מפתחות של מסחריות, אבל סיטרואן ברלינגו היא מקרה יוצא דופן. המסחרית הקומפקטית הוצגה בתערוכת פאריז בשנת 1996 ושינתה את מה שחשבנו על מסחריות, עם תפיסה חכמה ושימושית. היא זכתה להצלחה אדירה באירופה וגם בישראל - ומובילה את המכירות בקטגוריה מאז 2004.
 
הדור השלישי, שהוצג לפני שנה, מבוסס על הפלטפורמה הקומפקטית העכשווית של קבוצת PSA, וכעת מוביל משפחה מרובת אחים: התאום של פיג'ו שמכונה ריפטר (Rifter) בגרסת הנוסעים או פרטנר (Partner) במסחרית, התאום של אופל שמכונה קומבו (Combo) בגרסה המסחרית וקומבו לייף (Life) בנוסעים. ואם זה לא מספיק - טויוטה פרואייס סיטי (Proace City) שמיוצרת על אותו בסיס.   
 
הברלינגו מגיעה אלינו במרכב באורך בינוני (440 ס"מ, בסיס גלגלים של 278 ס"מ) ועם חמישה או שבעה מושבים. יש גם גרסה ארוכה (475 ס"מ ובסיס גלגלים של 297 ס"מ) עם שבעה מושבים.

1623562

 
המסחרית מוצעת ברמות הגימור "לייב" (Live) הבסיסית או "שיין" (Shine) המהודרת יותר, ומוצע עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר בשלוש רמות הספק: 75, 100 ו-130 כ"ס. המחירים מתחילים מ-144 אלף שקל לגרסה ידנית, אבל אנחנו בחרנו בגרסת 130 כ"ס עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. היא מוצעת ברמת גימור שיין ועולה 152 אלף שקל.        
 
עיצוב ונראות
מלפנים סיטרואן ברלינגו נראית מסוגננת ביחס למתחרות, בזכות סבכה נאה שמשלבת את סמל סיטרואן, כמו בדגמי הנוסעים החדשים. גם כאן משולבות מסגרות לבנות סביב פנסי הערפל ועל פסי המגן בצד.
 
ככל שהמבט נודד לאחור, כך הברלינגו נראה שגרתי יותר. בכך אשם גם השילוב הנפוץ בתחום של מרכב לבן עם פגושים שחורים. חבל שהיבואנית בחרה לדבוק בשילוב הזה לרכב ההדגמה במקום באחד הצבעים הנועזים יותר. 

1623579

 
פנים הרכב
מסחרית לא חייבת להיות יפה אבל כן להיות שימושית, וזו התחושה כשנכנסים לרכב ההדגמה. הברלינגו התייצבה בגרסה N1 המכוונת יותר כרכב עבודה (יש גם דגם M1 דו-שימושי). הבדל בולט - רשת סורג מברזל מפרידה משיקולי בטיחות בין תא הנוסעים לתא המטען. זו מאפשרת משקל כללי מורשה של 2,365 ק"ג מול 2,150 בדו-שימושית ויתרון משוקלל של 185 ק"ג בכושר ההעמסה.
 
לאווירה מהודרת בתא הנוסעים היא תורמת פחות. הסורגים מפריעים לראות לאחור וגורמים למשענת המושבים האחוריים להיות זקופה מדי - מה שהופך את המושב לממש לא נוח. בנוסף, חלק מהשימושיות אובד כשאין אפשרות לקיפול המושבים. ב-M1 זווית המשענת נכונה יותר ואם ברצונכם להסיע נוסעים בתדירות גבוהה - בחרו בה.

1623576

 
סביבת הנהג פשוטה מבגרסאות נוסעים מהודרות שפגשנו באירופה. ועדיין, זה אזור בו הברלינגו רושמת קפיצת דרך משמעותית ויתרון על המתחרות. החומרים אמנם נוקשים, אבל העיצוב נעים גם בזכות שימוש בשני גוונים לדיפון.
 
במרכז סביבת הנהג מסך מולטימדיה שמביא אווירה מודרנית וגם בלוח המחוונים מערך מידע נאה. מאידך, מערכת המיזוג פשוטה למראה עם פקדים קטנים, מוסתרים ולא קריאים. פתח האוורור האחורי שפגשנו באירופה לא עשה עלייה לישראל, וחבל.

1623574

 
בורר הילוכים בצורת חוגה משך תשומת לב מסקרנים, אבל לעיתים קשה להבין באיזה מצב נמצאים וקל לשגות ולשלב להילוך אחורי (R) במקום חניה (P). מצד שני יש אפשרות לא שגרתית לתפעול ידני, עם מנופים מאחורי ההגה. לברלינגו שפע תאי אחסון - כולל שלושה תאי כפפות ותא בתקרה.
 
המושבים הקדמיים נוחים ותנוחת נהיגה גבוהה ומניבה ראות מצוינת קדימה. מאחור המושבים נראים כמו שלושה נפרדים (מעט צרים), אך בעצם מפוצלים בצורה רגילה ל שליש ושני שליש. המרחב מצוין, אך לחלונות האחוריים רק פתיחת חרך הצידה. תא המטען גדול (597 ליטר), וניתן למקם מדף בשני גבהים.

1623570

 
נוחות נסיעה
כיול המתלים מעט נוקשה, מן הסתם כדי להתאים למטען כבד. זה אומר כי כשהמסחרית לא עמוסה ובייחוד בעיר, חספוס הכביש ושברים בינוניים מורגשים מדי ולעיתים בולט גם רעש מתלים.
 
מחוץ לעיר המצב משתפר ומינון הרעידות והקשיחות יורד משמעותית. זו האחרונה גם תורמת לריסון טוב של תנודות המרכב בפניות במהירויות גבוהות. ועדיין, גם כאן רעשי הרוח והכביש בולטים מהרצוי.  
 
התנהגות ובטיחות
הברלינגו משרה ביטחון, ומציגה התנהגות כביש מצוינת למסחרית מסוגה. כבישים מפותלים עוברים בקצב מהיר והיציבות הכיוונית טובה מאוד. להגה משקל קל מדי תחילה, אך הוא משתפר ככל שעולה המהירות. גם יכולת התמרון בעיר מצוינת.
 
1623575


מבחינת בטיחות הברילנגו מבצעת צעד חשוב לעומת הרמה הנמוכה המקובלת בתחום. ביבואנית מציעים את הדגם עם מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות: בלימת חירום אוטונומית, התרעת שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי וזיהוי תמרורים, בין היתר. ראוי לציון ובהחלט לא מובן מאליו.
 
מנוע ביצועים
גם חטיבת הכוח יוצאת דופן, כאשר בגרסה האוטומטית יש תיבת שמונה הילוכים חריגה (דומה לדגמי הנוסעים של פיג'ו וסיטרואן). המנוע עצמו הוא יחידת ה-1.5 ליטר טורבו-דיזל - מנוע חדש שמוצע אף הוא בדגמי הנוסעים ומפיק 130 כ"ס.
 
המנוע אינו שקט ומשמיע גרגור "דיזלי" כבר בהתנעה. הרעש מורגש גם בנסיעה איטית. עם זאת, בהאצות במהירויות גבוהות יותר מתפתח צליל חביב שלרוב נעים לאוזן.
 
1623577


מבחינת ביצועים היכולת גבוהה: הברלינגו זריזה לא רק ביחס למתחרות והביצועים מושגים ללא מאמץ. התגובה למצערת אינה חדה, אבל קל לשמור על קצב גבוה בכל תנאי. התיבה החדשה נעימה, אך לעיתים במהירויות זחילה היא קצת פעלתנית מדי. תצרוכת הדלק בתנאי המבחן הייתה טובה ונעה בין 13.8 ק"מ לליטר ביום מבחן מאתגר ל-15.8 בשיוט רגוע יותר.
 
תמורה
באירופה יש לברלינגו גרסאות נוסעים מפנקות, אך סיטרואן ברלינגו שבחנו כאן היא בבירור יותר מסחרית - לטוב ולרע. כמיניוואן, אלטרנטיבות מסורתיות כמו סיטרואן C4 ספייסטורר עדיפות. אבל בקטגוריה המסחרית מדובר באחת ההצעות הטובות ביותר בזכות אבזור בטיחות חריג, ביצועים ויכולת דינמית ברמה גבוהה - גם אם המחיר בהתאם.

1623561

שווה לשקול גם:

מחיר
143990
החל מ- 1,428 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3571
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2008

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
מיקרוואן
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
440
רוחב
185
גובה
188
משקל
1398
בסיס גלגלים
278
נפח תא מטען (ליטר)
597
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
3000
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/60/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1499
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
75
סל"ד להספק מירבי
3500
מומנט מירבי (קג"מ)
23.4
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
16.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
152
תיבת הילוכים
ידנית
מספר הילוכים
5

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
25.0
צריכת דלק - עירונית
19.6
צריכת דלק - ממוצעת
22.7
דרגת זיהום אוויר
12
צריכת דלק - אמיתית
19.3
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
אין
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת עזר לזינוק בעליה

אבזור

חלונות חשמל
2
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
אין
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
דלת צד אחורית אחת
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם סיטרואן ברלינגו
גרסה ברלינגו 1.5 ל' דיזל (75 כ"ס), ידני, Live
מחיר 143990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 16.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 152
תיבת הילוכים ידנית
צריכת דלק - ממוצעת 22.7
נפח תא מטען (ליטר) 597
דרגת זיהום אוויר 12

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 7. ל-6 הברלינגו הרבה יותר אמין מהקנגו.

    דרעי 11 אוקטובר 2019, 21:26

  2. 4. מתי יהיה מבחן לגירסה הידנית שנפוצה הרבה יותר

    דודו 10 אוקטובר 2019, 15:12

  3. 3. מתפלא ? ממון אולי ?

    מבחן-2 10 אוקטובר 2019, 09:52