סיטרואן ברלינגו 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
סיטרואן ברלינגו נחשבת ממציאת קטגוריית המסחריות הקטנות, ובצעד בוטח מובילה את הקטגוריה. כבר בדור הקודם סיטרואן ניסתה להציג כלי דו-שימושי – גם מסחרית פרקטית וגם תחליף למשפחתית מאוד מרווחת. דגמי הנוסעים זכו לשמות אחרים ובעיקר קוסמטיקה שונה ועוד אבזור. הפעם, בדור השלישי, סיטרואן הלכה רחוק יותר ודגמי הנוסעים גם מציעים מתלים שונים שיוצרים מרווח גחון גבוהה יותר במטרה לנתב אותם לכיוון הפנאי.
הדור השלישי הוצג בפברואר 2018 ולצידו עוד שלושה אחים תאומים: פיג'ו פרטנר (מסחרית), ו'ריפטר' (נוסעים), אופל קומבו וקומבו לייף, וטויוטה פרואייס סיטי (מסחרית בלבד). גרסת הנוסעים של ברלינגו נקראת ספייסטורר.
ברלינגו הזו מבוססת על פלטפורמת EMP2, ודומה במידותיה לדור היוצא. כבעבר היא מוצעת בשתי אורכי מרכב: קצרה עם חמישה מושבים, וארוכה עם 7 מושבים.
הפלטפורמה החדשה עבור המסחרית, גם מסייעת להטמעת טכנולוגיות בטיחות מתקדמות וכל הדגמים ורמות האבזור שנמכרים בארץ כוללים: בלימת חירום אוטונומית (במהירות עירונית), התרעה ותיקון סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים. בחו"ל נמצא גם בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ועוד.
לישראל עלתה במאי 2019 תחילה בגרסה הקצרה וברמת אבזור אחת, כשחודשיים אח"כ הצטרפה הגרסה הארוכה ונוספה עוד רמת אבזור גבוהה יותר שמוצעת גם בגרסה הקצרה.
רק מנוע הטורבו-דיזל החדש בנפח 1.5 ליטר משווק בארץ, ובשלושה הספקים: 75 או 100 כ"ס עם תיבת ידנית (חמישה הילוכים), או 130 כ"ס עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. הגרסה הארוכה מוצעת רק עם תיבה אוטומטית ו-130 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
שימוש בפלטפורמת EMP2 שתוכננה בעיקרה למכוניות נוסעים, אפשרה לקצר את החרטום ולהסיט את השמשה הקדמית לפנים. יחד עם החזית הגדולה והמאוד מרשימה (ולא רק בהשוואה למקובל בקטגוריה), החלק הקדמי מקבל פרופורציות אחרות והמון נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
החומרים בסביבת הנהג נוקשים, אבל העיצוב נעים לעין, והשימוש בשני גוונים לדיפון רק מוסיף. יחד עם שפע תאי אחסון (כולל תא מקורר) והמון אבזור, ברלינגו רושמת שיפור משמעותי ביחס לקודמתה ויתרון על המתחרות.
הסטת השמשה לפנים גם הגדילה את המרחב הפנימי. הישיבה גבוהה, ושדה הראיה לפנים מצוין. מערך המיזוג אינו מוצלח עם פקדים ראשיים קטנים, מוסתרים שגם אינם קריאים. בנוסף גם פתחי האוורור קטנים ולמושב האחורי אין פתחי מיזוג בכלל. המושבים מאחור נוחים בגרסת M1 ופחות בגרסת N1, המסחריות יותר, שגם מוסיפה סורגים חוצצים בין תא המטען לתא הנוסעים. את דלתות תא המטען ניתן לקבע על 90 ו-180 מעלות כשהתא עצמו גדול, מאוד שימושי וכולל מדף שניתן למיקום בשני גבהים.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-130 כ"ס האוטומטית מציעה ביצועים זריזים מאוד ביחס למסחריות אחרות, שגם מושגים ללא מאמץ. המנוע נשמע בנסיעה איטית כשבהאצות הצליל נעים. פעולת התיבה חלקה לרוב, אך במהירויות זחילה שילוב ההילוכים מורגש מדי. בורר ההילוכים הייחודי בצורת חוגה, פחות נוח לתפעול. קל לשגות ולשלב להילוך אחורי במקום ל-P. יש תפעול ידני להילוכים באמצעות פקדים מאחורי ההגה – לא שגרתי במסחרית.
צריכת הדלק טובה, ונעה בין 13.8 ק"מ/לליטר ביום מבחן ל-15.8 ק"מ/לליטר בשיוט.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים מעט קשיח, וללא מטען ברלינגו אינו נוח בעיר, במיוחד על חספוסי כביש, ושברים בינוניים. מחוץ לעיר הסימפטומים דומים, אך נוכחותם קטנה באופן משמעותי. כשעולה המהירות מצטרפים גם רעשי צמיגים ורוח.
הכיול הקשיח גם מונע רכינה בפניות כך שהיציבות הכיוונית נשמרת והיכולת הדינמית טובה. משקל ההגה קל במהירויות נמוכות – טוב בתנועה עירונית ובתמרון – ועולה יחד עם המהירות, מה שעוזר גם לאותה יציבות כיוונית.
 
-
תמורה למחיר
ברלינגו היא מסחרית מצוינת הטובה גם לשימוש משפחתי, בזכות מרחב פנים מעולה ותכנון מצוין, אבזור עדכני, יחידת כוח יעילה ומפרט בטיחות מכובד ביותר. התמורה מצוינת.
-
סיכום
רכב עם יכולות לשלב כישורי עבודה במהלך השבוע, ופעילות משפחתית בסופה.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.