מרצדס GLE - מבחן דרכים (350d, דיזל, 7 מקומות) - אוטו

עם ה-ML המקורי, מרצדס הייתה ב-1997 ראשונה בין מותגי היוקרה להיכנס לתחום רכבי הפנאי ועמו חנכה את המפעל באלבמה, ארה"ב, שמייצר עד היום את הדגם ששינה שם ב-2015 ל-GLE.
 
בסוף 2018 הוצג מרצדס GLE חדש ומתקדם מבעבר - החל ממבחר המנועים, דרך מערך המתלים וכלה בממשק ה-MBUX. כמקובל, חלק מהמערכות בתוספת תשלום לא קטנה - מתלים אדפטיביים למשל יעלו לכם 60 אלף שקל, עבור חבילת שטח תשלמו 21 אלף.
 
ה-GLE החדש ארוך ב-10 ס"מ מקודמו (492 ס"מ), בסיס הגלגלים גדל בשמונה (299.5 ס"מ), הרוחב ב-1.5 ס"מ (192.5 ס"מ) ורק הגובה התכווץ (ב-2.4 ס"מ ל-174). הצמיחה אפשרה הצגת גרסת שבעה מושבים, שהיא זו שנבחנת כאן.
 
במהדורת ה"פרמיום" המהודרת ל-350d, יש תפעול חשמלי לשורת המושבים השנייה, בקרת אקלים מפוצלת מאחור ותג-מחיר של 695 אלף שקל (מחיר ה-GLE מתחיל בישראל מ-605 אלף שקל).

1625205


עיצוב ותא נוסעים
כבר במבט ראשון ברור שמדובר ב-GLE, בייחוד בגלל מבנה הקורה האחורית, והיחסים שבין מכסה המנוע לשמשה הקדמית. אבל הוא מרשים יותר וכנראה הנאה בסדרה מאז הוצגה. החזית והאחוריים מיישרים קו עם שפת העיצוב החדשה כדי ליצור רכב שנראה בולט ודינמי יותר. ולמרות שגדל הוא אינו נראה מגושם.
 
בתא הנוסעים חומרים איכותיים ונאים, יחד עם צמד מסכים ברזולוציה גבוהה ותאורת אווירה, יוצרים מראה מודרני ומזמין. לא כל החומרים רכים אבל הרוב מקרין חוסן, כאשר רצועת העץ שנמתחת לרוחב סביבת הנהג וממשיכה לדופן מסייעת לתחושת הגודל. כך גם הקונסולה הרחבה בין המושבים, עם ידיות האחיזה שתורמות לתחושת הפנאי (חבל רק שתאורת האווירה שעליהן עלולה להשתקף בלילה על השמשות).
 
הצגים הצבעוניים נאים ובהחלט יכולים לספק תעסוקה בפקקים, עם שפע אפשרויות והרבה דרכי שליטה (צג מגע, פקדי מגע מההגה, משטח שליטה מרכזי ופקדי קיצורי דרך סביבו). לעיתים נדרשת  חפירה בתפריטים כדי להגיע לפרטים פשוטים, אבל לרוב זה סביר אחרי תהליך הסתגלות. גם עם שפע המתגים שעל ההגה לומדים להסתדר. עם זאת, קורה שנגיעה מקרית בפקדי המגע שעל ההגה או משטח השליטה מחליפה תפקוד באחד המסכים.

1625209

 
האבזור בגרסה זו עשיר ביותר: החל מתאורת לד, חישוקי "20, תפעול חשמלי לדלת האחורית, חלון גג ענק (עם כיסוי דקיק מדי), סגירה רכה לדלתות, מושבים חשמליים מלפנים ומאחור, מפתח חכם, מצלמות היקפיות ועוד. מה חסר? אוורור למושבים הקדמיים.
 
ממושב הנהג התחושה היא של רכב גדול והראות לאחור מעט מוגבלת (טוב שיש שפע מצלמות). מאחור המרחב מעולה והאווירה נעימה ונעזרת גם במערכת אקלים שופעת פתחים. המושבים יודעים לזוז כדי לסייע בכניסה לאחור, או להתקפל בלחיצת מתג מתא המטען (במקרים אלה גם המושב הקדמי נע כדי לסייע). חבל שזווית בסיס המושב האחורי קצת מוזרה.
 
נוחות הכניסה לשורה השלישית סבירה לקטני מידות והיא תתאים בעיקר לילדים (או נמוכים כמוני). המרחב מספק, אך המושב מאוד נמוך וכפות הרגליים חייבות להידחק בדיוק למקום שמותירים המושבים. לתא המטען נפח גדול, שנע בין ל-860-630 ליטר בהתאם לכיוון המושבים במרכז.

1625213

 
נוחות נסיעה
למרות שימוש בקפיצי אוויר (אך לא במערך אקטיבי), נוחות הנסיעה אינה אחידה. רוב הזמן התחושה נעימה אך על שיבושים מסוימים, בייחוד במהירויות איטיות, נוצרת תחושה עסוקה. מערך המתלים יודע לשנות קשיחות וגובה בהתאם לתנאים (מנמיך ב-15 מ"מ ב"ספורט", מגביה ב-60 מ"מ ב"שטח"). לרוב זה יותר נשמע ממורגש ועדיין גיהוץ שיבושים בינוניים וגדולים אינו אחיד.
 
בשבילים מפולסים הוא סופג היטב ומאפשר נסיעה מהירה, אבל לעיתים בורות יגררו חבטה מאחור (גם בכביש). בשבילים משובשים  יותר הוא פחות נעים. רעשי הכביש בולטים, אבל במהירויות רגילות התחושה נעימה ומעודנת.
 
התנהגות ובטיחות  
גם בתנועה ה-GLE לא מסתיר את גודלו - זה אינו כלי רכב ש"מתכווץ" סביב הנהג בפניות. אבל למרות שהוא רוכן בעיקול ולא תמיד מאוד מרוסן, עדיין ניתן לצלוח פיתולים במהירות וביכולת מרשימה, תוך שהרכב מגיב נכון להעברות משקל. ההיגוי, שנראה תחילה קל מדי, מקבל משקל נכון יותר במצב "ספורט". חבל רק שלבלמים חסרה עוצמה.

1625222

 
ה-GLE שופע מערכות בטיחות מאוד מתקדמות, אבל חלקן היסטרי מדי בהתרעות קרבה או בתגובה מבהילה (תיקון הסטייה או ניטור אקטיבי של שטחים מתים). היינו שמחים לפעולה קצת יותר מדודה ולאפשרות ניתוק מידית יותר.
 
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל שישה צילינדרים מהסדרה החדשה של מרצדס פשוט מצוין. למרות שזו הגרסה החלשה יותר שלו (272 כ"ס ו-61.2 קג"מ ב-1,200 סל"ד), התחושה מצוינת.
 
בעיר המנוע אינו חרישי, אבל מייצר צליל גברי שהופך נעים יותר כשהסל"ד עולה. בניגוד להרבה מנועי דיזל, התחושה היא שהוא שמח לטפס בסל"ד. מדובר במנוע חזק וזורם (6.6 שניות ל-100 קמ"ש), שמאפשר תנועה נטולת מאמץ בסל"ד נמוך, כאשר רק המחוונים רומזים שאתם בעצם במהירות האוטובאן הגרמני. תיבת התשעה הילוכים זורמת רוב הזמן ופועלת היטב.

1625186

 
העובדה שלאורך המבחן הרכב הכבד הציג תצרוכת דלק של 9.1 ק"מ לליטר ובשיוט 12.7, בהחלט מרשימה.
 
תמורה
ניתן להבין מדוע במרצדס אומרים שה-GLE החדש הוא הטוב בהיסטורית הדגם. גם אם הוא פחות מרשים ללא מערך המתלים האקטיבי שפגשנו בהשקה, הצעד שעושה הדור החדש גדול. מדובר ברכב שמשלב אווירה עשירה ומודרנית עם מרחב וביצועים טובים ולמרות התחושה המגודלת גם היכולת גבוהה. המחיר אינו זול, אבל כאשר משווים למתחרים וזוכרים שמדובר בגרסת שבעה מושבים מהודרת, התמורה נראית הוגנת.

*פורסם ב-17.11.19 (נוסף וידאו)

1625178

שווה לשקול גם:

מחיר
609000
החל מ- 6,041 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
15103
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

אורך
492
רוחב
195
גובה
177
משקל
2235
בסיס גלגלים
300
נפח תא מטען (ליטר)
630
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
85

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
255/50/19

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
2925
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
6
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
272
סל"ד להספק מירבי
3400
מומנט מירבי (קג"מ)
61.1
סל"ד למומנט מירבי
1200
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
6.6
מהירות מרבית (קמ"ש)
230
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
9

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
16.9
צריכת דלק - עירונית
11.9
צריכת דלק - ממוצעת
14.3
דרגת זיהום אוויר
15
צריכת דלק - אמיתית
12.1
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת למניעת התנגשות, מערכת PRE-SAFE המכינה את הרכב להתנגשות, זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, אורות בלימה אדפטיביים

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי - מלפנים
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
מראות מתכהות נגד סינוור, סגירת ואקום לדלתות, חלונות אחוריים כהים, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען, בורר מצבי נהיגה
אבזור נוסף בתשלום
מצלמות היקפיות 360°, 7 מק', רמות גימור Premium ו- AMG

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם מרצדס GLE
גרסה GLE 350d אוט', 3.0 ל' דיזל, Exclusive, 4x4
מחיר 609000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 6.6
מהירות מרבית (קמ"ש) 230
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 14.3
נפח תא מטען (ליטר) 630
דרגת זיהום אוויר 15

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 4. מדהים שבשנת 2020 אנשים לא יודעים שהמס בישראל הוא 83%+17% מעמ על רכב

    מדינה ביזיון 3 דצמבר 2019, 08:29