סובארו XV קרוסטרק - מבחן דרכים (2.0 ל') - אוטו

סובארו XV קרוסטרק - מבחן דרכים (2.0 ל')

רכב פנאי שבאמת מאפשר פעילות פנאי הרחק מעבר לאספלט הוא מחזה נדיר. XV של סובארו הוא כזה, ועכשיו יש מהדורה מעודכנת

סובארו XV, הנקרא בארה"ב "קרוסטרק" (Crosstrek), הוצג לראשונה כגרסה של אימפרזה (דור 4, 2011) אלא שממש בצמוד (2013) היה לדגם בפני עצמו, ודור שני ועכשווי שלו הוצג ב־2017, מבוסס על אימפרזה דור 5 (2016); זהו דגם פנאי קומפקטי שני של סובארו (נוסף לפורסטר). הדגם עצמו לא שונה, אבל כעת הוא מגיע לכאן בתקינה צפון־אמריקאית, הכוללת גם את הכינוי השגור שם; מעתה אמרו: "סובארו XV קרוסטרק". 

סובארו XV קרוסטראק 2020: חוות דעת

בין XV לקרוסטרק
עקרונית, כאמור, מדובר באותו XV מוכר שלא עבר כל עדכון או שינוי, אבל העובדה שהכלי מגיע כעת מצפון אמריקה גוררת מספר שינויים, ופנסי האיתות הכתומים הם הסממן החיצוני הבולט היחיד. בנוסף, ישנם גם הבדלי אבזור קלים: אין קיפול חשמלי למראות, יש חימום לגלגל ההגה, בלם החנייה החשמלי פינה מקומו לידני ו... זהו, בערך. עד לפני זמן קצר, ובגלל פערי תקינה בין כאן לשם, לא ניתן היה להתקין ל־XV קרוסטרק וו־גרירה, אלא שעניין זה הוסדר, וכעת הוא רשאי לגרור נגרר ללא־בלמים במשקל עד 750 ק“ג, וכזה עם בלמים במשקל עד 1400 ק“ג.

1622891


השאר דומה עד זהה. סביבת הנהג נאה אך לא מתבלטת. ברמת בגימור של רכב המבחן — ‘ספיישל אדישן‘, 164,000 שקלים — יש דיפוני עור רכים ותפירה כתומה שמוסיפים לאווירה. מצד שני, יש לא מעט פקדים ולחצנים פחות איכותיים לתחושה, לא מעט פלסטיק קשיח וגם כמה פספוסים בהרכבה. מבחינת מרחב מלפנים אין תלונות, וגם המושבים עצמם — ריפוד עור, תפעול חשמלי — מוצלחים, למרות שלטעמי היו מעט נוקשים לטעמי; אני מעדיף את אלה הרכים יותר המרופדים בבד המשרתים את רמת האבזור הנמוכה יותר. 

1622899


מאחור המרחב מפתיע ביחס לגודל הרכב, מרווח הברכיים מצוין, ויש המון מקום מתחת למושבים. מנהרת ההינע המפריעה לנוסע במרכז ומרווח הראש שהוא סביר בלבד לגבוהים פוגמים בתוצאה הסופית. בכל מקרה, גם כאן הדיפון בדלתות מושקע והמושבים עצמם נוחים. תא המטען נותר צנוע במיוחד, ונפחו 345 ליטר, הוא נתון אופייני לדגמי סופרמיני. 

1622908


בכבישים ובשבילים
מנוע הבוקסר — 2.0 ליטר, 4 צילינדרים, אטמוספרי — ללא שינוי, ורק נתון ההספק שונה במעט, 152 כ"ס במקום 156 כ"ס (תוצאה של ערכים שונים למושג "כוח סוס"). נתוני התאוצה ללא שינוי: 10.4 שניות ל־100 קמ“ש. הביצועים סבירים, אפילו מספקים — אבל לא הרבה מעבר לכך. כדי להעניק את מה שיש לו, המנוע צריך לפעול בסל“ד גבוה, ואז הוא רועש מאוד. התיבה רציפה, וגם היא אחראית לאופי הפעולה של המנוע ש"רץ" למעלה.

נוחות הנסיעה טובה ברוב הזמן. XV הצטיין בכך בעבר, קרוסטרק שומר על תכונה זו גם כיום. הוא מתמודד פחות טוב עם שברים חדים, ולא תמיד מרוסן מספיק בעומס גבוה, אבל בסיכומו של דבר כיול המתלים מאוזן ומוצלח. בידוד הרעשים לא מצטיין — יש המון רעשי רוח וכביש המופיעים כבר במהירות נמוכה.

1622905


כמו XV — למעשה כמעט בכל גרסאות סובארו למיניהן — גם לקרוסטרק הנעה כפולה קבועה ויעילה. לטובת התנועה בשטח מתווספים אליה מרווח גחון של 22 ס"מ, גדול ביחס למקובל, ומערכת ‘X-מוד‘, הכוללת בקרת ירידה במורד. בזכות אלה וכיול המתלים המוצלחת לתנועה בשטח, קרוסטרק צולח שבילים בצורה מרשימה. הנוחות טובה ומשתפרת ככל שעולה הקצב, הבולמים קשיחים דיים כדי למנוע שקיעת אף ונדנוד מיותר, ומרווח הגחון בהחלט טוב. 

קרוסטרק
הדברים שפחות אהבנו ב־XV עדיין איתנו בקרוסטרק: הביצועים סבירים בלבד, בידוד הרעשים לוקה ותא המטען קטן. אבל סובארו XV ו/או קרוסטראק, איך שלא תקראו לרכב הפנאי הקומפקטי הזה של סובארו, היה ונותר רכב מלא אופי ויכולת. זהו כלי משובח לטיולי משפחה — מרווח, נוח ובעל יכולת ראויה מאוד גם בשבילים לא ידידותיים, ונדירה מסוגה בין המתחרים.     

1622892

______________________________________
אבזור, בטיחות________________________
אבזור. תאורת לד מלאה מלפנים, גג שמש חשמלי, חיישני גשם ותאורה, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים ולגלגל ההגה, ריפוד עור למושבים, בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה ומסך "8. בטיחות. בלימה אוטונומית (כולל בנסיעה לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור סטייה מנתיב ותיקון, התרעה על רכב בשטח מת ועוד.

1622898

שווה לשקול גם:

מחיר
144990
החל מ- 1,438 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3596
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
446.5
רוחב
180
גובה
161.5
משקל
1424
בסיס גלגלים
266.5
נפח תא מטען (ליטר)
310
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
765
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
63

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/60/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1600
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
בוקסר
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
114
סל"ד להספק מירבי
6200
מומנט מירבי (קג"מ)
15.3
סל"ד למומנט מירבי
3600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
13.9
מהירות מרבית (קמ"ש)
175
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.8
צריכת דלק - עירונית
12.6
צריכת דלק - ממוצעת
15.6
דרגת זיהום אוויר
11
צריכת דלק - אמיתית
11.8
צריכת דלק - מבחן אוטו
11.5

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, בלם יד חשמלי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מערכת X-MODE לנהיגה בשטח, מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם סובארו XV
גרסה XV אוט', 1.6 ל', Classic, 4x4
מחיר 144990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 13.9
מהירות מרבית (קמ"ש) 175
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 15.6
נפח תא מטען (ליטר) 310
דרגת זיהום אוויר 11

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 9. שתיין לא נורמלי כל סובארו

    בני 3 דצמבר 2019, 13:29

  2. 3. כתבה על רכב 2.0 ליטר ונתונים על 1.6 ליטר, ממש מכובד

    דייב 2 דצמבר 2019, 17:09