מאזדה CX-30 - מבחן דרכים (השקה מקומית) - אוטו

מאזדה CX-30 - מבחן דרכים (השקה מקומית)

אחרי תהליך של בניית ציפיות, רכב הפנאי החדש של מאזדה מושק בישראל. יצאנו לנהיגה ראשונה ברכב שעל כתפיו מאזדה אמורה לחזור למרכז הבמה

"ה-CX-30 מסמן כניסה שלנו לפלח הצומח ביותר בשוק ונותן לנו את היכולת להכניס הרבה יותר לקוחות לאולם התצוגה", כך מסביר שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס, בפתח אירוע השקת מאזדה CX-30 החדש.

מאזדה CX-30 2020 החדש - חוות דעת מלאה
 
מבחינת מידות ומחיר ה-CX-30 נמצא בין ה-CX-3 ל-CX-5, כאשר זה האחרון הפך בשנים האחרונות ליקר מכדי להתמודד במרכז השוק. הוא מכונה "30" כי למאזדה כבר יש CX-4 בסין.
 
נכתב עליו רבות, כך שאתם ודאי כבר יכולים לדקלם שה-CX-30 חולק בסיס ומרכיבים עם מאזדה 3 החדשה. בסיס הגלגלים קצר יותר ועומד על 265.5 ס"מ וכך גם האורך הכללי - 440 ס"מ. הרכב החדש מוצע בארץ עם שני מנועים מסדרת סקאייאקטיב: 2.0 ליטר עם 165 כ"ס ו-2.5 ליטר עם 195 כ"ס.

1629374
צילום: איתמר רותם
 
ל-CX-30 שלוש רמות גימור: "קומפורט", "אקזקיוטיב" ו"פרמיום", כשהמחיר נע בין 152 אלף ל-182 אלף שקל. לכל הגרסאות תאורת לד וחישוקי "18, רמת הביניים (אקזקיוטיב, 160 אלף שקל) מוסיפה חלון גג, תאורת חזית משודרגת ומפתח חכם. בפרמיום (170 אלף שקל ל-2.0 ליטר ו-182 אלף ל-2.5 ליטר) תמצאו גם דלת אחורית חשמלית, מושבי עור חשמליים ותצוגה עילית.
 
עיצוב ונראות
במפגש על הכביש ברור שהרכב נאה מבתמונות. החזית המחודדת עם פנסי הלד השקועים, הסבכה וחלקים נוספים, מראים דמיון ל-3 החדשה, שחולקת עם ה-CX-30 את שפת העיצוב המחודשת של מאזדה. גם חישוקי ה-"18 נראים טוב. הרושם הכללי הוא יותר של קרוסאובר ספורטיבי וקליל מאשר יורד שבילים קלאסי. ביחס לחלק מהמתחרים הוא נראה קטן ונמוך, ובפירוש פחות קשוח.    
 
תא הנוסעים דומה לזה שפגשנו ב-3, עם אותו מראה מינימליסטי ייחודי וחומרים איכותיים. חלקה העליון של סביבת הנהג עוטה דמוי-עור כחלחל, וכדי ליצור תחושה מרגיעה על חלק מהמתגים אין כיתוב - כדי שיהיו כמעט בלתי נראים. כך גם חלק מהלחצנים על גלגל ההגה הנאה, שביום קשה תחילה להבין את תפקידיהם (בלילה נראה חיווי ברור יותר).

1629383
צילום: איתמר רותם
 
לוח המחוונים, שבמרכזו מסך, לא מציע תצוגות רעשניות, שופעות פרטים ונתונים. יש רק את מה שצריך ואווירה מאוד קלאסית. מערך מולטימדיה חדש עם מסך "8.8 ניצב מעל סביבת הנהג באופן אלגנטי. הוא לא נשלט במגע אלא על-ידי חוגה בסגנון ב.מ.וו (שאף היא כבר פוזלת למסכי מגע). גם בו תמצאו תצוגות ברורות ופשוטות.
 
פתחי האוורור שמשרתים את הנהג צמודים ממש למחוונים, בעוד אלה שלרשות הנוסע כמעט מוסתרים מתחת לחלק הרוחבי.
 
אם הבנתם שאהבנו את האווירה המיוחדת, לא טעיתם; ובכל זאת היינו שמחים לתאורת אווירה בלילה שתוסיף קצת צבע, וחיווי ברור יותר לחלק מהמתגים.  
 
ממושב הנהג הנוח ושופע הכיוונים (חסר כיוון קושי מסעד) התחושה אינה של רכב פנאי גדול. הישיבה נמוכה ביחס לחלק מהמתחרים וזה נותן תחושה כמעט קומפקטית, אך גם פחות מגושמת. גם מאחור ה-CX-30 אינו גדול במיוחד: המרחב לרגליים ולראש נאות אבל אינו עצום. לתא המטען מבנה שימושי ונפח של 430 ליטר.
 
נוחות, התנהגות
ביציאה ראשונה לכביש מהיר התחושה מרוסנת ונעימה וה-CX-30 מתמודד היטב עם החספוס. אבל כשמגיעים שיבושים גדולים הוא פחות מצטיין וזה מורגש אף יותר בעיר ובמיוחד בנסיעה איטית. כאן התחושה לעיתים קשוחה מדי והרכב מתקשה על פגמים גדולים ובינונים. רעשי הכביש נשמעים אבל באופן שאינו מוגזם וגם רעשי הרוח סבירים.

1626611

 
בשנים האחרונות מאזדה התאפיינה בניהוג דינאמי מהמתחרות גם ברכבי פנאי. ואכן, ה-CX-30 מייצר תחושה קלילה מהמקובל ומציע אחיזה גבוהה ויכולת צליחת פניות במהירות גבוהה. התגובות להפניית ההגה מדודות, ממש כמו רכינת המרכב בפנייה והרכב מהדק קו באופן נעים כשצריך. התחושה היא שהשלדה יכולה להתמודד עם הרבה יותר כוח, וגם אם ההגה חסר תקשור ולפרקים מעט קל (במצב רגיל), אופי הפעולה שלו מדויק. גם לבלמים פעולה מדודה. 
 
לכל הגרסאות מערך בטיחות מלא שכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אורות. לוקח זמן להתרגל לכך שההתראות לעיתים היסטריות ונשמעות כמו צלצול טלפון. ולמרות שיש מתג שמנתק את כל מערכות הבטיחות, ניתוק חלקי דורש נבירה נוחה פחות בתפריטים.

1629402
צילום: איתמר רותם
 
מנוע וביצועים
גרסת ה-2.0 ליטר, שכרגיל משודכת לתיבת שישה הילוכים אוטומטית, צפויה להיות הפופולארית בארץ ולכן התמקדנו בה. הביצועים על הנייר בהחלט נאותים: האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.7 ש' ו-196 קמ"ש מרביים. ועל הכביש? למנוע היפני אופי שונה מיחידות הטורבו הנפוצות כיום. הוא אוהב לטפס לסל"ד גבוה כדי לייצר את מירב הסוסים, עושה זאת באופן מהנה ועובד בהרמוניה עם תיבת ההילוכים הנעימה. התפעול הידני מההגה בגרסאות היקרות נוח.
 
אם יש בכל זאת בעיה היא קשורה לתחושה מעט מאומצת שנוצרת לעיתים, כולל רעש מנוע בולט שלא כולם יאהבו. מצב "ספורט" מחדד את העניינים אבל יוצר לעיתים תחושה מעייפת.

תצרוכת הדלק במסלול ההשקה המאומץ עמדה על 10.5 ק"מ לליטר. בשיוט רגוע ניתן להערכתנו לנוע סביב 15 ק"מ לליטר.
 
1626613


תמורה
ניתן להבין מדוע ביבואנית סבורים שזה הרכב שיחזיר את מאזדה לקדמת הבמה. נכון, עבור חלק מהלקוחות מאזדה CX-30 ייראה מעט קטן ולא מספיק "קשוח", אבל אחרים יאהבו את התחושה הקומפקטית, המראה הספורטיבי והאווירה האיכותית והמודרנית - שמסבירה מדוע היפנים מדברים על יוקרה.
 
התמחור מציב את ה-CX-30 במרכז השוק החשוב ורשימת האבזור טובה כבר בבסיס. מחיר הגרסאות היקרות יותר  דומה לזה של ה-CX-5 הגדול יותר (170 אלף שקל) ומעניין יהיה לראות כיצד זה ישפיע.

*פורסם במקור ב-05.12.19 (נוסף וידאו)

שווה לשקול גם:

מחיר
151900
החל מ- 1,507 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3767
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
439
רוחב
179
גובה
154
משקל
1521
בסיס גלגלים
265
נפח תא מטען (ליטר)
430
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
51

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/55/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1998
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
165
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
21.7
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
196
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.8
צריכת דלק - עירונית
13.0
צריכת דלק - ממוצעת
15.4
דרגת זיהום אוויר
11
צריכת דלק - אמיתית
11.7
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי עם Auto-Hold, חיישני חגורות בטיחות, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
הגה מתכוונן ל-4 כיוונים, מערכת שמע מקורית עם 8 רמקולים, צג מרכזי בגודל "8, הפעלה קולית, שמשות אחוריות כהות
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי
  • צילום: אלי שאולי

10 1

דגם מאזדה CX-30
גרסה CX-30 אוט', 2.0 ל', Comfort
מחיר 151900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 196
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 15.4
נפח תא מטען (ליטר) 430
דרגת זיהום אוויר 11

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 57. לא לקנות מטרייד מוביל - ניסיון רע ומר

    לימור 22 יולי 2020, 08:57

  2. 47. 14 צודק בהחלט כבעל מאזדה הם נפלו על הראש

    אלי 25 אפריל 2020, 12:23

  3. 45. רכב מכוער יקר וזולל דלק כמה שחור?

    דג 24 אפריל 2020, 15:15

  4. 33. מחיר של BMW סדרה 1

    חיים 8 דצמבר 2019, 11:53

  5. 11. 150000 שקל על מזדה? בדיחת השנה

    דן 5 דצמבר 2019, 21:19

  6. 3. לסיכום, רועש ולא נוח..

    ב 5 דצמבר 2019, 17:13