מאזדה CX-30 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / איכות, התנהגות כביש, אבזור, עיצוב

חסרונות / מרווח לנוסעים, בידוד רעשים, ממדים

בשורה התחתונה / שווה בדיקה

מאזדה CX-30 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    זהו הדור הראשון של מאזדה CX-30, רכב פנאי קומפקטי חדש לגמרי בקו הדגמים של היצרנית היפנית.

    ה-CX-30 נחשף לראשונה במסגרת תערוכת ז’נבה שנערכה בחודש מרץ 2019 והוא מבוסס על המכלולים של מאזדה 3 החדשה (דור רביעי).

    מבחינת מידות עם אורך של 439.5 ס”מ, רוחב של 179.5 ס”מ, וגובה של 154 ס”מ הוא מתמקם בדיוק בין מאזדה CX-3 הקטן ל-CX-5 הקומפקטי. באופן מעניין למרות שהוא מבוסס על מאזדה 3 בסיס הגלגלים קצר משמעותית מהמשפחתית - 265 ס”מ לעומת 270 ס”מ אצל ה-3.

    העיצוב החיצוני נאמן לשפת העיצוב של ה-3 החדשה, וכך גם תא הנוסעים שמציג זהות כמעט מוחלטת. במאזדה מספרים על שימוש בחומרים איכותיים ותחושת פרימיום.

    מאזדה CX-30 ישווק בעולם עם מגוון יחידות הנעה עם מערכת היברידית מתונה שתאפשר כיבוי המנוע לזמן ממושך בזמן עמידה. המנועים הרלוונטים לישראל הם מנועי “סקייאקטיב-G” שעברו שדרוג בנפחים 2.0 ל’ ו-2.5 ל’ (165 כ”ס ו-195 כ”ס בהתאמה). שניהם משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה.

    בראש ההיצע יעמוד מנוע הסקייאקטיב-X החדש והחדשני (2.0 ל’, 180 כ”ס) שמבטיח חסכון משמעותי בצריכת הדלק, אך לפחות בשלב התחלתי מנוע זה לא צפוי להגיע לישראל.

    הפלטפורמה החדשה מאפשרת שילוב מערכות בטיחות מתקדמות דוגמת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניטור שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב ועוד.

    שיווק מאזדה CX-30 בישראל מתוכנן לראשית חודש דצמבר 2019.

  • עיצוב ונוכחות

    מאזדה CX-30 נראה טוב במפגש פנים אל פנים. הוא פחות גבוה ו”קשוח” מחלק ממתחריו, ההופעה שלו יותר דינאמית וקלילה. תאורת הלד המלאה מוסיפה מאוד לרושם.

     

    תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג דומה מאוד לזו שפגשנו במאזדה 3 החדשה. המראה נקי ומינימליסטי, החומרים רכים ואיכותיים והתחושה מאוד נעימה ומרגיעה. מושב הנהג נוח. תנוחת הנהיגה נמוכה ביחס לחלק מהמתחרים.

     

    לעיתים הנדסת האנוש מפספסת — היינו שמחים לתאורה עשירה יותר בלילה ופקדים ברורים יותר. גם תפעול מערכת המולטימדיה באמצעות חוגה דורש הסתגלות.

     

    המרחב מלפנים ומאחור מספק אך יש מתחרים מרווחים ממנו. גם תא המטען (430 ל’) יספיק למשפחה אך הוא רחוק מלהיות הגדול בקבוצה

     

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג דומה מאוד לזו שפגשנו במאזדה 3 החדשה. המראה נקי ומינימליסטי, החומרים רכים ואיכותיים והתחושה מאוד נעימה ומרגיעה. מושב הנהג נוח. תנוחת הנהיגה נמוכה ביחס לחלק מהמתחרים.

     

    לעיתים הנדסת האנוש מפספסת — היינו שמחים לתאורה עשירה יותר בלילה ופקדים ברורים יותר. גם תפעול מערכת המולטימדיה באמצעות חוגה דורש הסתגלות.

     

    המרחב מלפנים ומאחור מספק אך יש מתחרים מרווחים ממנו. גם תא המטען (430 ל’) יספיק למשפחה אך הוא רחוק מלהיות הגדול בקבוצה.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-2.0 ל’ האטמוספרי (165 כ”ס) מספק ביצועים נאותים בהחלט. האופי שונה מיחידות המוגדשות של המתחרים, צריך לא פעם לאמץ אותו ולהעלות אותו בסל”ד כדי להפיק את הביצועים — אך הוא עושה זאת בשמחה. התיבה מתפקדת היטב.

     

    צריכת הדלק במהלך מבחן מאומץ עמדה על 10.5 ק”מ לליטר. בשיוט ניתן לראות 15 ק”מ לליטר.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה ש-CX-30 מספק נאותה. בעיר ומחוצה לה הוא יתמודד היטב עם שיבושים קטנים וחספוסי אספלט, קצת פחות טוב עם שיבושים גדולים ובינוניים.

     

    בידוד הרעשים סביר — רעשי הרוח והכביש נוכחים אך ברמה מקובלת.

     

    התנהגות הכביש טובה מאוד, בטח ביחס לקטגוריה. האחיזה גבוהה, זוויות הגלגול מתונות ו-CX-30 מסוגל לצלוח פניות במהירות ובביטחון.

     

  • תמורה למחיר

    האווירה איכותית ומודרנית מהמקובל, רשימת האבזור טובה כבר בגרסת הבסיס, המנוע חזק ואבזור הבטיחות העשיר מספקים תמורה טובה

  • סיכום

    מאזדה חזרה למשחק

מאזדה CX-30 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג מאזדה CX-30
מאזדה CX-30 גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1998
165
1,614
152,900
1998
165
1,699
160,900
2488
195
1,804
170,900
1998
165
1,846
174,900
2488
195
1,931
182,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך מאזדה CX-30?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים מאזדה CX-30

מאזדה CX-30 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

5
מאזדה CX-30 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
13.1 טרם נבחן טרם נבחן 10.0 12
13.1 טרם נבחן טרם נבחן 10.0 12
13.1 טרם נבחן טרם נבחן 10.0 12
13.5 טרם נבחן טרם נבחן 10.2 12
13.5 טרם נבחן טרם נבחן 10.2 12
7
10.0