רנו טראפיק - מבחן דרכים (2.0 ל', מתיחת פנים) - אוטו

רנו טראפיק - מבחן דרכים (2.0 ל', מתיחת פנים)

רנו חידשה את המסחרית הבינונית שלה, רנו טראפיק, ואנחנו לקחנו את גרסת הנוסעים למסע התרשמות ארוך

רנו הציגה מסחרית בינונית בשם רנו טראפיק לפני ארבעה עשורים, ב־1981. הדור השני, שהוצג ב־2000 יצר מהפכה בבראנז'ה, מכיוון שאנשי רנו התייחסו מאוד ברצינות לעניין ההופעה — דבר שהיה ממש לא מקובל בעסק — ויצרו רכב מסחרי שעוצב באופן מבריק. לא פחות. 

ב־2014 הציגה רנו את הדור השלישי של טראפיק, וזו עברה מתיחת פנים ב־2019. שיווק המהדורה המחודשת בישראל החל בסוף אותה שנה, והרי היא כאן לפנינו. 

ממש כאן נציין כי טראפיק הייתה בדור הראשון שלה גם אופל ארנה ושברולט טראפיק, בשני אופל ויוארו וניסאן פרימסטאר, ובשלישי פרימסטאר וגם פיאט טלנטו. אכן, יש לה כישורים. 

1631860
צילום: יואל פלרמן

התמונה הרחבה
כמקובל במסחריות בינוניות מאז תחילת המילניום, גם טראפיק מוצעת בשפע מרשים ביותר של גרסאות מרכב ובגדלים שונים. ואכן, לטראפיק משאית־שלדה או טנדר עם ארגז מקורי, עם תא־נהג יחיד או כפול, רכב משלוח בשני גבהים, קומבי לסחורה ולנוסעים, מיניבוס ואפילו מיניוואן מפואר — והכל בשתי מידות של בסיס־גלגלים ואורך מרכב. 

במתיחות הפנים עודכן עיצוב החוץ ונעשה ריענון לעיצוב סביבת הנהג, כולל חומרי דיפון משופרים, בלימת חירום אוטונומית, ניטור שטחים מתים ובקרת יציבות עם מצב ייעודי לגרירה. ההספק המרבי עלה ל־170 כ"ס, ונוספה אופציה לתיבה אוטומטית.

בינתיים, בראשון לציון
לישראל מגיעה הטראפיק בגרסת משלוח בשתי רמות אורך: בסיס הגלגלים 310 ו־350 ס"מ; האורך 500 ו־540 ס"מ. בנוסף, מוצעת גם גרסה להולכת שמונה נוסעים (לא כולל הנהג), בשלוש שורות מושבים, וזו מוצעת במרכב הקצר בלבד.

1631856
צילום: יואל פלרמן

למבחן קיבלנו את טראפיק להולכת נוסעים, בגרסה החזקה והעדכנית, היחידה המשווקת בישראל — אותו מנוע 2.0 ליטר ו־170 כ"ס המשודך לתיבה דו־מצמדית עם 6 הילוכים — וזו מחליפה את השילוב הקודם הנחות בהרבה (1.6 ל', 125 כ"ס; תיבה ידנית). 

כאן יצוין כי טראפיק המחודשת מוצעת בישראל ללא כל מערבות בטיחות עדכניות. מחיר הגרסה הנבחנת הוא 245,000 שקלים (החל מ־233,000 שקלים לגרסאות הסגורות).

סיבוב בחוץ, גם בפנים 
טראפיק נראית מצוין מבחוץ, ולמרות שזה לא חשוב כמו צריכת דלק, נגיד, יש לכך יתרון לאדם העובד בה וגם לבעל החברה הרוכשת כאלה; נראות זה דבר חשוב. מתיחת הפנים הדגישה את הקשר לדגמי הנוסעים והפנאי של רנו, לא מעט דרך השבכה ותאורת הלד ליום. טראפיק המחדשת מצוידת גם בתאורת לד מלאה, וזה כן חשוב.

1631854
צילום: יואל פלרמן

חשוב אבל פחות מוצלח הוא עניין הכניסה למושב הנהג. משום מה, לטראפיק אין ידיות אחיזה מלפנים. לגמרי; מעבר לכך נוחות הכניסה סבירה. הקונסולה המרכזית עשויה פלסטיק סולידי, המרקם נראה נאה, אבל הוא אפור וחד־גוני מאוד ובעיקר נוקשה למגע. עיצוב סביבת הנהג נאה, אך מרכיבים בו נראים מיושנים, ויש לכך ביטוי במפתח, המבוסס על כרטיס ההתנעה של רנו מימים עברו. כראוי לרכב מסחרי, גם בטראפיק שפע תאי אחסון, והם גדולים ושימושיים.

המושב נוח גם לפרקי זמן ארוכים ותנוחת הנהיגה טובה מאוד. שדה הראייה לפנים משובח וכך זה המתקבל דרך מראות הצד, ואלה מוצלחות מאוד גם לתמרון. מיקום הבורר ראוי אף הוא לשבחים מכיוון שהוא ממש "נופל" מתחת ליד. האבזור לא; טראפיק בסיסי מאוד בתחום זה, ואין לו אפילו בקרת אקלים. לטראפיק מולטימדיה עכשווית עם מסך "7 ומצלמת נסיעה לאחור — אבל איכות הצג בינונית, אור שמש ישיר פוגם מאוד בקריאות שלו, גם בתמונת הנסיעה לאחור, וזו מצידה אינה חדה כנדרש. מושב הנוסעים לפנים טוב; המסעד מצוין, והבסיס בסדר (וקצר לאחדים). המרווח לנוסע במרכז סביר יחסית. 

1631858
צילום: יואל פלרמן

שורות שתיים ושלוש
דלתות ההזזה קלות מאוד לתפעול, הכניסה לנוסעים נוחה, ובאגף הזה יש ידיות אחיזה. המושבים מצוינים עם תמיכה מלאה לירכיים, ומרווחי הראש והברכיים נדיבים. בטראפיק שפע של פתחי מיזוג מאחור, והפיזור שלהם מצוין.

לשורה שלוש אפשר להיכנס רק מצד ימין, והכניסה אליה, כמו גם היציאה ממנה, נוחה למדי. גם כאן בסיס מושב טוב מאוד ומרווחים מצוינים. אגב, יש להקפיד על הכנסת חגורות שאינן בשימוש לגומחה שלהן; אם לא, הן נתקעות בין הדלת למשקוף, מונעות נעילה מלאה, אך אין לכך ביטוי בנוריות האזהרה של הנהג.

גם פתיחת הדלתות מאחור וסגירתן קלה מאוד; ניתן לקבוע אותן ב־90 מעלות ולפתוח עד 180 מעלות, אך ללא נעילה. נפח תא המטען גדול מאוד, הוא עשוי היטב, והמשטח העילי מסיבי כנדרש. אפשר להסיר את שורת המושבים השלישית (לא פשוט ומיידי), לקבלת נפח הטענה גדול של 5.4 מ"ק.

1631861
צילום: יואל פלרמן

משלבים ל־D
המנוע החדש והחזק מספק דיבידנדים מיד עם היציאה לדרך, והתיבה האוטומטית מגדילה את התשואה. הטראפיק נע בזריזות מרובה בתנועה העירונית, צובר מהירות בכביש הבין־עירוני, משייט היטב בכביש המהיר (ב־100 קמ"ש המנוע ב־2000 סל"ד), ושומר על קצב טוב גם במעלה הררי.

התיבה הדו־מצמדית פועלת חלק, ותגובתה לקיק דאון ממש בסדר. השילוב הזה מסדר גם כישורי עקיפה טובים בעומס סביר, וזה חשוב לבטיחות. עוד יתרון לשילוב הזה הוא בצריכת הדלק, וזו עמדה על 11.5 ק"מ/ל'. 

נוחות הנסיעה נעה בין טובה לטובה מאוד. מערכת המתלים של הטראפיק, סופגת היטב את רוב תחלואי האחזקה בערים, ורק שיבושים אכזריים במיוחד גורמים לחבטה. מחוץ לעיר הנוחות טובה אף יותר, וריסון יעיל מסדר מעבר נינוח על גלי כביש.

1631862
צילום: יואל פלרמן

המנוע אינו שקט לגמרי, אבל צליל הפעולה שלו אינו מציק מדי. רעשי הצמיגים סבירים על "אספלט שקט" (ונדיר), נשמעים על כל סוגי האספלט האחרים. רעשי רוח נוכחים אף הם, בייחוד בכביש בין־עירוני "פתוח" (כביש 1, למשל), פחות ב"סגור" (כביש 44, לדוגמא).

היכולת הדינמית של הטראפיק טובה, מאפשרת לו לנוע בבטחה גם בכבישים מפותלים. ההגה ארוך יחסית, 3.25 סיבובים מנעילה לנעילה, אבל הוא אינו מפריע בנהיגה, וכושר התמרון יעיל. הבלמים טובים, הן בעוצמה, הן בכישורי המינון.

1631859
צילום: יואל פלרמן

בסוף, בראשון לציון
רנו טראפיק, במהדורתה המחודשת ובגרסת הנוסעים שנבחנה, מביאה לסצנה מערך הסעה מוצלח, יחידת הנעה יעילה וחסכנית עם בונוס אוטומטי, ונוחות נסיעה טובה. לחובתה סביבת נהג לא עדכנית, אבזור בסיסי, נסיעה רועשת במתארים מסוימים — ומעל לכל ובעיקר: היעדרן של מערכות בטיחות עדכניות.

במחירה, טראפיק המחודשת היא הצעה הראויה לשיקולם החיובי של המסיע היחיד או בעל חברת ההיסעים. בעצם, סביר שגם עבור מי שמוביל סחורה, בגרסאות המשלוח למיניהן.     

1631855
צילום: יואל פלרמן

שווה לשקול גם:

מחיר
234990
החל מ- 2,331 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
5828
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
6
מספר דלתות
5
מרכב
מסחרית
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

אורך
500
רוחב
195
גובה
195
משקל
1837
בסיס גלגלים
310
נפח תא מטען (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
80

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/65/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1997
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
170
סל"ד להספק מירבי
3500
מומנט מירבי (קג"מ)
38.7
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
מהירות מרבית (קמ"ש)
176
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.5
צריכת דלק - עירונית
14.7
צריכת דלק - ממוצעת
16.4
דרגת זיהום אוויר
15
צריכת דלק - אמיתית
13.9
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
3 כוכבים
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
5
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
אין
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
אין
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
ניטור מרחק מלפנים, מערכת סיוע לבלימת חירום, מערכת עזר לזינוק בעלייה, מערכת MOBILEYE למניעת תאונות, זיהוי הולכי רגל ורכב דו-גלגלי

אבזור

חלונות חשמל
2
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסך מגע "7, שקע USB נוסף, מפשיר אדים לחלון אחורי, דלתות אחוריות עם חלונות בפתיחה 180°
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם רנו טראפיק
גרסה טראפיק - ואן סגור, 2.0 ל' דיזל, אוט', קצר נמוך L1H1
מחיר 234990
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
מהירות מרבית (קמ"ש) 176
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.4
נפח תא מטען (ליטר)
דרגת זיהום אוויר 15

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות