אודי A4 - מבחן דרכים (מתיחת פנים, TFSI45) - אוטו

מספר המשפחתיות הגדולות הנמכרות — בעולם וגם בישראל — יורד באופן רצוף בגלל שדגמי הפנאי, בפשטות, תופסים את מקומן. בארץ, סונטה לא מתקרבת למספרים של טוסון, פיג‘ו 508 רחוקה מההצלחה של 3008 ועל כל סופרב אחת נמסרו השנה יותר מארבעה קודיאקים. 

לא כך אצל מותגי היוקרה
גם במותגים אלה דגמי הפנאי מצליחים מאוד, אבל משפחתיות גדולות מפגינות שם נוכחות חזקה; המשפחתיות הגדולות היוקרתיות תפשו את מקומות 5-9 בטבלת המסירות של הקטגוריה בישראל 2019. את המקום השישי אכלסה אודי A4, עם לא פחות מ־361 מסירות, יותר מ־10% מכלל מסירות מותג אודי בישראל ב־2019. 

1627779
צילום: איתמר רותם

הוצגה, התרעננה
הדור הנוכחי (חמישי) של אודי A4 הוצג בשנת 2015, ועבר מתיחת פנים במחצית 2019. במסגרת העדכון טופלו כל האזורים המקובלים; גם לפני העדכון A4 הייתה מכונית נאה מאוד בזכות פרופורציות מצוינות, וכעת לאחר ריענון מקובל — יחידות תאורה, פגושים ועוד — התוצאה אפילו נאה מעט יותר, יוצרת הופעה אתלטית. 

גם סביבת הנהג עודכנה, וגם כאן התוצאה מוצלחת ומשופרת מקודמתה. מסך המולטימדיה וממשק ה-MMI החולפו במסך ובממשק חדשים, כמו בשאר דגמי אודי, וכוללים קישור לאפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו. מופע הפנים של A4 יוצר רושם מודרני והייטקי, אבל אנחנו כבר יודעים שהמתחרות, ובעיקר אודי בעצמה (A7, A6 ואפילו Q3), מסוגלות למופע דיגיטלי מרשים יותר. עם זאת, החומרים משובחים לרוב וההרכבה מצוינת ותוספת המתגים עושה את כל העסק לקצת יותר טבעי וקל לתפעול.

1627783
צילום: איתמר רותם 

מעבר לכך זו אותה A4 מוכרת. קל למצוא תנוחת נהיגה, המושבים מוצלחים למדי והראות החוצה מספקת. המרחב מאחור טוב, ורק מנהרת ההינע הגבוהה והרחבה מפריעה במרכז. נפח תא המטען קצת פחות מהמקובל (480 ל‘), אך פתח ההטענה רחב יחסית לסדאן. הערה בדבר האבזור; במכונית שמחירה 320,000 שקלים חסרו לנו פריטים כמו למשל גג שמש פנורמי ואוורור מושבים.

מניעים
למבחן קיבלנו את גרסת 45 הבכירה שבהיצע. למנוע המוגדש בנפח 2.0 ליטר נתונים נאים מאוד: 252 כ“ס (5000-6500 סל“ד) ו־37.7 קג“מ הזמינים כבר מ־1600 סל“ד (ועד 4300 סל“ד), התיבה דו־מצמדית 7 הילוכים וההנעה כפולה. 

1627795
צילום: איתמר רותם

עם נתונים כאלה זה לא פלא שהתחושה הנוצרת עם הלחיצה על המצערת לא רק נהדרת אלא גם ממכרת; כוח לא חסר, וזה תמיד מרגיע את הנשמה, שלי לפחות. ליטוף קל של הדוושה והסדאן הזו אצה קדימה בקלילות, מוסיפה קמ“שים בקצב מהיר בלוח המחוונים הדיגיטלי. ואם מאיזו סיבה שבעולם הכוח לא יספק אתכם, או שאתם צריכים את כל התפוקה במיידי, תמיד ניתן למעוך את הדוושה, לשעטה מרשימה קדימה. במצב זה, נתון של 5.8 שניות ל־100 קמ“ש יסתדר בצורה מושלמת עם מה שתחוו, ורק טיפונת אופי וצליל למנוע הזה היו מוסיפים לחוויה, עושים אותה לאירוע משמח בהרבה.

1627802
צילום: איתמר רותם

התיבה פועלת באופן חלק, מסייעת גם בייצור החוויה, אבל לעיתים נרשמת מעין השהיה קצרצרה, כמו בשאר דגמי קבוצת פולקסווגן עם תיבה זו. עם זאת, במהירויות זחילה ה“אופי“ הרובוטי שלה עשוי לצוץ וזה קצת פחות נעים. צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 9.3 ק“מ לליטר, ובשיוט נרשמה צריכה של 13.5 ק“מ לליטר.

עם יחידת הנעה כזו, עיצוב ספורט־סדאן מגרה ותגי S הפזורים כחלק מרמת הגימור ('S־ליין'), הציפייה לקראת החלק המפותל של המבחן עולה. לאודי הזו אחיזה גבוהה, ההתנהגות ניטראלית, להגה משקל סביר והיא מאפשרת להדק קלות את קו הפנייה עם הזנב. הבלמים עשו עבודה נהדרת, עם מהלך טוב של דוושת הבלם ועוצמת בלימה חזקה. בקיצור, מכונת קצב סלחנית ומרשימה עם יכולת גבוהה, אבל מרגשת פחות מיכולתה, בעיקר בגלל ההגה העקר בתחושה. 

1627801
צילום: איתמר רותם

המחיר
לכל היכולת הזו יש מחיר מסוים, והוא מוצא ביטוי בנוחות הנסיעה. רכב המבחן עטה צמיגים במידות מעט מופרכות, 245/40R19 — וזו אפילו לא גרסת S החצי־ספורטיבית, כן? ואין כאן בולמים אקטיביים או שאר קסמים טכנולוגיים שיעזרו להתמודד עם האספלט המקומי, ומנגד כיול הבולמים נוקשה מעט.

כך, ובאופן לא ממש מפתיע, נוחות הנסיעה ואיכותה די בינונית בכבישי ארצנו. מחוץ לעיר המצב סביר, שם שמים לב בעיקר לרעשי הכביש הבולטים מדי. בעיר או בתנועה איטית, נוחות הנסיעה של ה־A4 מרשימה פחות; היא מתמודדת היטב עם שיבושים שטוחים, ואפילו מטפלת טוב בפסי האטה, אבל שברים בכביש ופתחי ביוב יורגשו מדי.

1627800
צילום: איתמר רותם

למה מחכים?
אודי A4 המחודשת היא מכונית מוצלחת מאוד. היא נאה מאוד מבחוץ, בעלת יחידת הנעה שמציעה יכולת גבוהה והכישורים הדינמיים שלה טובים מאוד. העניין הוא שמאז שהוצגה, אודי עצמה ביצעה קפיצה משמעותית במבנה סביבת הנהג ובעיצובה עם מופע טכנולוגי עתיר מסכים, וגם המתחרות של A4 עצמה לא שקטו על השמרים. כך יצא שמוקדם מהצפוי גילה של A4 מאוד מורגש, והמחיר, שאינו נמוך ואף גבוה ממתחרות מודרניות יותר, לא עוזר.

1627798
צילום: איתמר רותם

שווה לשקול גם:

מחיר
255000
החל מ- 2,530 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
6324
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

אורך
476
רוחב
185
גובה
134
משקל
1530
בסיס גלגלים
283
נפח תא מטען (ליטר)
480
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
54

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/50/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1984
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
3900
מומנט מירבי (קג"מ)
27.5
סל"ד למומנט מירבי
1350
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.9
מהירות מרבית (קמ"ש)
200
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
19.6
צריכת דלק - עירונית
13.3
צריכת דלק - ממוצעת
16.7
דרגת זיהום אוויר
8
צריכת דלק - אמיתית
13.5
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
יש
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי - מלפנים
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
פקדי העברת הילוכים מההגה, מערכת שמע עם 8 רמקולים, מחשב דרך צבעוני, מסך מגע "10.1, תמיכת גב חשמלית למושבים הקדמיים, שמשות מבודדות חום, שמשות אחריות כהות, מראה פנימית מתכהה וללא מסגרת, מראות חיצוניות מתכהות עם חימום וזכרונות
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם אודי A4
גרסה A4 35, אוט', 2.0 ל' טורבו, Advanced
מחיר 255000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.9
מהירות מרבית (קמ"ש) 200
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.7
נפח תא מטען (ליטר) 480
דרגת זיהום אוויר 8

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 2. בדיחה. רכב אפרורי. תכלס סקודה במחיר 320 אלף.

    רם 24 מרץ 2020, 13:14