טויוטה קורולה 2020 החדשה - חוות דעת - אוטו

טויוטה קורולה 2020 החדשה - חוות דעת

הדור ה-12 של טויוטה קורולה מהווה שיפור משמעותי לעומת הדגם היוצא, ומציע מגוון תצורות מרכב ועם מנועי בנזין או היברידיים

מקומה של טויוטה קורולה החדשה 2020 בשוק הישראלי ברור. היא, כנראה, המכונית החשובה של היצרנית בישראל, ועל כך תעיד העובדה שהיא נחשפה בפני העיתונות המקומית לפני הצגתה הבין לאומית בסוף 2018. הדור הנוכחי (ה-12) לשושלת המפורסמת הביא מספר בשורות, בהן איחוד כל גרסאות המרכב תחת השם קורולה ואפשרות לקבל חטיבת כוח היברידית בגרסת הסדאן (בעבר רק עם אוריס במרכב 5 דלתות). 

הקורולה פותחה על בסיס פלטפורמת ה-TNGA החדשה ותחת הסיסמא שהציג אקיו טויודה, יושב ראש החברה, "לא עוד מכוניות משעממות". השוק המקומי קיבל את טויוטהקורולה החדשה באהבה וב-2019 היא הפכה למכונית הנמכרת ביותר בישראל. 

טויוטה קורולה סדאן מוצעת בישראל גם בגרסת 1.6 ליטר בנזין עם 132 כ"ס ותיבה רציפה אבל הגרסה הפופולארית היא ההיברידית ובפער ניכר. 

1613997
צילום: עמית אגרונוב

בחניה 
טויוטה קורולה מרשימה למראה עם שילוב של מבנה מאורך אך לא גבוה. כל זה משולב עם חרטום נמוך וקווים אופקיים לשבכה שיוצרים תחושת רוחב ומראה דינאמי. גם יחידות התאורה הנאות מאחור תורמות לרושם. 

סביבת הנהג מודרנית ו"נקיה", בייחוד כאשר משולב בה גוון בהיר, והקווים האופקיים יוצרים תחושת רוחב. איכות הפלסטיקה אינה אחידה כאשר רוב החלקים העליונים, עוטים פלסטיק רך, אבל לא כולם. המחוונים המוקרנים בגרסאות המצוידות צבעוניים ונאים מאלה שברמת הגימור הבסיסית (’סאן') אך פחות ברורים — התצוגה מעט עמוסה. צג המולטימדיה הגדול ("9) אינו מקורי במת הגימור הבסיסית ואינו נוח לתפעול. המסך המקורי שב'לימיטד' היקרה נוח יותר משמעותית. האבזור טוב — הן בצד המפנק והן בתחום הבטיחותי עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית (ל‘לימיטד' גם ניטור שטחים מתים). 

1614015
צילום: עמית אגרונוב

תנוחת הנהיגה נעימה, והמרחב מאחור טוב לרגליים אך פחות לראש. לתא המטען נפח נאה אך גימורו פשוט.

בתנועה 
חטיבת הכוח ההיברידית המוכרת של טויוטה עם מנוע בנפח 1.8 ליטר מייצרת 122 כ"ס משולבים והתיבה היא דמוי רציפה. נתון ההאצה ל-100 קמ"ש עומד על 11 שניות בדיוק.  

חטיבת הכוח נעימה בשיוט רגוע אבל בהאצה, גם מתונה יחסית, המנוע מטפס לסל"ד גבוה ומרעיש. הדבר מייצר תחושה מאומצת ופחות מעודדת בעקיפות. חבל שאין אפשרות לתפעול ידני. צריכת הדלק, כצפוי, טובה עם כ-19 ק"מ/ל' במבחן הדרכים.

1614006
צילום: עמית אגרונוב

נוחות הנסיעה בקורולה נאותה בעיר ומחוצה לה. בידוד הרעשים לעומת זאת אינו מרשים. 

בזכות הפלטפורמה החדשה ההתנהגות טובה, האופי צפוי והתחושה בטוחה. כרגיל בכלים היברידיים הבלמים חסרים בתחושה ובדיוק. 

תמורה 
מחירי טויוטה קורולה 2020 סדאן התייקרו בשיעור שנע בין 4000 ל-5000 שקלים לקראת 2020. כעת מחירי טויוטה קורולה החדשה 2020 נעים בין 138,000 שקלים (רמת גימור 'סאן') ל-144,000 שקלים ללימיטד כאשר באמצע נמצאת רמת הגימור ה'סנס' שמצוידת היטב (140,000 שקלים). ביחס לתחום ההיברידי מדובר בחבילה טובה שבגרסאות המצוידות יותר גם מציעה אבזור נאה.

1614007
צילום: עמית אגרונוב
 

שווה לשקול גם:

מחיר
137900
החל מ- 1,368 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2920
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
463
רוחב
178
גובה
144
משקל
1310
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
471
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
55

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/55/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1798
סוג מנוע
היברידי (חשמלי + בנזין)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
122
סל"ד להספק מירבי
5200
מומנט מירבי (קג"מ)
14.5
סל"ד למומנט מירבי
3600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.0
מהירות מרבית (קמ"ש)
180
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
28.6
צריכת דלק - עירונית
32.2
צריכת דלק - ממוצעת
29.4
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
25.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, חיישני חגורות בטיחות, בלם יד חשמלי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
פנסי ערפל אחוריים, בורר מצבי נהיגה - Eco/Sport/Normal
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
התקנה מקומית
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש כוללת WAZE
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב

24 1

דגם טויוטה קורולה
גרסה קורולה סדאן 1.8 ל' היברידי, SUN
מחיר 137900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.0
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 29.4
נפח תא מטען (ליטר) 471
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 4. טויוטה בהיברדיות מובילה מעל כולם עם ותק של 20 שנה

    נהג ותיק 2 אפריל 2020, 19:15

  2. 3. טיוטה זה הרכב היחיד במדינה שהוא רכב

    כל השאר פחים נעים 2 אפריל 2020, 19:13