בסוף 2017 מונה אוליבר היילמר לתפקיד האחראי על העיצוב במותג מיני והחליף את אנדריאס וורמינג שעבר לבורגווארד. היילמר אינו פנים חדשות בקבוצת ב.מ.וו-מיני אליה הצטרף בשנת 2000 ובה היה, בין היתר, גם האחראי על עיצוב הפנים. 

"אני מכיר היטב את ההיסטוריה של המותג, אנחנו מאוד רגישים אליה, אבל מנסים להסתכל עליה ברמה אחרת" עונה היילמר לשאלתי עד כמה מיני יכולה להשתנות, "אנחנו רוצים לשמור על 'ההבעה הסימפטית' של הדגמים, ובודקים כמה ניתן למשוך את העיצוב מבלי לאבד את ההבעה הזו; המתח בין מודרניות למסורת חשוב לנו.  

"המיני 3 דלתות היא אייקון, ועימה אנחנו צריכים להיות יותר זהירים, אבל בקאנטרימן למשל אין פנסים עגולים. צריך לעשות את הדברים נכון, וזו אינה מגבלה אלא גישה שונה". 

בין הלב לראש / ראיון עם האחראי על העיצוב במיני
צילום: מיני

מה למדתם מהמיני החשמלית הראשונה? 
"מהדגם הראשון, שהיה סוג של 'פיילוט', קיבלנו משוב טוב מאוד, וכרגע יש ברכב הרבה יותר מרחב והטווח שלו גדול יותר. כאשר הצגנו את מכונית התצוגה ב-2017 ידענו שהבסיס יהיה הדגם של 3 הדלתות, וכי נצטרך לשנות שבכה, מראות וחישוקים. 

"למכונית תצוגה יש תמיד סיכוי 'לקפוץ' יותר קדימה, אבל היו גם הרבה דברים משותפים – החישוקים ה'סגורים', השבכה השונה ומראות הצד שהן כה טובות, ולכן יגיעו לכל הדגמים בגלל היתרון האווירודינאמי". 

האם לטעמך דגם חשמלי צריך להיראות שונה?
"מבחינתי אפשר לעצב באופן שונה, אם הדבר עוזר או משפר, וחייבת להיות לכך סיבה פרקטית; יגיע זמן בו לא נדבר על פריטי עיצוב שונים הקשורים להבדלים בין מנועים. בין דיזל לבנזין אין היום הבדל, אבל לפני 25 שנים היו הבדלים בכונסי אוויר ובמראה המפלטים, אז אני מצפה שזה יהיה פחות חשוב. גם סוללות למשל צריכות אוויר, אבל הן יכולות לקבל אותו באופן שונה". 

בין הלב לראש / ראיון עם האחראי על העיצוב במיני
צילום: מיני

כולם מוותרים על גרסאות ה-3 דלתות. זה טוב או רע לכם? 
"לנו זה טוב, כי המיני 3 דלתות היא אייקון שלנו, ואם האחרים יוצאים לנו נשאר מקום רב יותר לבלוט בו. אצלנו יש לדגם עם שלוש הדלתות תפקיד שונה מאשר אצל יצרנים אחרים". 

תחום רכבי הפנאי משגשג. האם יש מקום לדגם קטן מהקאנטרימן? 
"ברור שיש ביקוש גדול לכלי הפנאי, אבל יש עוד מגמות. כמה דגמי פנאי אנו צריכים? במיני התשובה חייבת להיות לפי צרכי הלקוחות; הקאנטרימן משלב בין צרכים אורבניים לסביבה בין-עירונית, והוא גדל לא בגלל שאנחנו רצינו, אלא הלקוחות הם שביקשו זאת בגלל אופן השימוש שלהם ברכב. אם נציג רכב קטן יותר זה צריך להיות מהלך ברור עם מטרה ממוקדת, וחשוב שנשמור על הכנות והאותנטיות של כל מוצר". 

בין הלב לראש / ראיון עם האחראי על העיצוב במיני
צילום: מיני

הסופרלגרה, מכונית התצוגה מ-2014, הצביעה על כיוון שנראה שונה. האם מיני יכולה ללכת לשם?
"אנחנו חושבים תמיד על תפישות שונות. הסופרלגרה הייתה מכונית יפהפייה עם אמירה נכונה על המותג, אבל הסגמנט של רכב דו-מושבי פתוח הולך וקטן, וכמעצבים יש לנו אחריות ליצור משהו שיש לו ערך עסקי. כאן זה קצת מסוכן – לא בגלל המכונית אלא בגלל הקטגוריה. לפעמים טוב להראות מכונית כזו, כי הדבר מרחיב את גבולות המותג ועוזר לנו ללמוד ולחוש מה הציבור אוהב. הזמנים משתנים, אז אולי נחשוב על משהו שונה בגישה שלנו". 

האם יש דגם מהעבר שנותן לך השראה? 
"למעשה, כל אחד מהדגמים שלנו מעניין החל בקופר הראשונה, כאשר המיני הייתה למכונית מהירה. הגישה הזו הייתה פנטסטית, ולא רק בגלל העיצוב, אלא גם בגלל הרעיון שהיה בבסיס הקופר, שהגיע מהמוסך ובא מהתחום של שיפור ביצועים. הגישה הזו מקסימה כי היא נוצרה לא בגלל מחקרי שווקים, והיה בה איזון נהדר בין לב לראש".

בין הלב לראש / ראיון עם האחראי על העיצוב במיני
צילום: מיני