הדור הראשון של יונדאי i20 (שנים 2008-2014) הוביל במכירות בקטגורית הסופרמיני בישראל. עם זאת הדור השני, שהושק לפני שש שנים, התקשה לשחזר את ההצלחה; מחיר גבוה ללקוח הפרטי וחטיבת כוח מאכזבת היו הסיבות העיקריות לכך. ב-2018 הגיעה גרסה מחודשת בה הוחלף מנוע ה-1.4 ליטר במנוע 1.0 ליטר טורבו. בנוסף, התמחור שופר והדגם צויד במערכות בטיחות מתקדמות. שינויים אלה הביאו לכך שב-2019 הייתה i20 שוב לסופרמיני הנמכרת בישראל.  

לאחרונה שינה היבואן את רמות הגימור של הדגם, ומחיר הכניסה שלו נמוך יותר. המחיר מתחיל כעת ב-88,000 שקלים ב'אינטנס' הבסיסית החדשה, ומגיע עד ל-109,000 שקלים ב'סופרים פלוס'.

לקחנו למבחן את יונדאי i20 2020 המחודשת ברמת הגימור 'סופרים' שמחירה 107,000 שקלים.

1618402
צילום: עמית אגרונוב

בחניה 
עיצוב הדור הנוכחי של ה-i20 מוצלח למדי, גם בזכות קורה אחורית שחורה, ומתיחת הפנים שיפרה את ההופעה. החזית המעודכנת נראית טוב, והשינוי הגדול הוא מאחור, עם תאורה עכשווית ודלת חדשה. ב'סופרים' גם חישוקי "16, ואלה מוסיפים אף הם למופע המוצלח. 

סביבת הנהג דומה לזו שלפני מתיחת הפנים, ובכל זאת עיצוב חדש למחוונים יוצר רושם מכובד יותר. צג המידע ומערך המולטימדיה המקומי מוסיפים גם הם למראה ונוחים לתפעול. איכות החומרים סבירה, אבל מערך הגוונים כהה מדי. רשימת האבזור נאותה ביחס למקובל בקטגוריה, וב'סופרים' המהודרת גם בקרת אקלים. למעט ברמת הגימור 'אינטנס', במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.

1618424
צילום: עמית אגרונוב

תנוחת הנהיגה טובה והמושב מציע נוחות סבירה. המרחב מאחור נאות, ויספק שני נוסעים מבוגרים. תא המטען יעיל ונפח ההטענה שלו סביר בהחלט (301 ליטרים). 

בתנועה 
ל-i20 מנוע טורבו-בנזין 3 צילינדרים, וזה מייצר 100 כ"ס כמו לפני חידוש הדגם – אבל התיבה האוטומטית עושה הבדל גדול; תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים מחליפה את האוטומטית המיושנת עם 4 הילוכים. שילוב זה מסדר לרכב האצה של 11.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. 

1618427
צילום: עמית אגרונוב

למנוע אופי נמרץ וצליל כמעט ספורטיבי, הוא אוהב לטפס לסל"ד גבוה ונושם היטב שם – אבל כדי לקבל ביצועים נאים הוא לא חייב בכך. במצב 'ספורט' פעולת חטיבת הכוח נמרצת משמעותית, לעיתים מדי. הצליל מעט נוכח בעמידה, פעולת התיבה לא תמיד מדויקת בזחילה ומערך הדימום/התנעה פעלתן מדי. צריכת הדלק במבחן הייתה 13.4 ק"מ/ ל'. 

נוחות הנסיעה טובה רוב הזמן, והמכונית מסתדרת היטב עם שיבושים עירוניים גדולים ואינה רועשת. היכולת הדינמית טובה, והסופרמיני הזאת יציבה ומעניקה לנהג תחושת ביטחון. להיגוי משקל ופעולה נכונים.  

1618416
צילום: עמית אגרונוב

תמורה 
כיום, הסופרמיני המחודשת עלולה להתקשות מול מובילות הקבוצה, בייחוד כאשר הדור החדש כבר נחשף באירופה. עם זאת i20 המחודשת מביאה חבילה טובה משמעותית מאשר קודם, דבר שהתבטא, כאמור, בהובלת המכירות בתחום הסופרמיני ב-2019.

יונדאי i20 2020 החדשה — מחירון, רשימת גרסאות
יונדאי i20, טורבו 1.0 ל', 'אינטנס' – 88,000 שקלים
יונדאי i20, טורבו 1.0 ל', 'פרסטיג'' – 103,000 שקלים
יונדאי i20, טורבו 1.0 ל', 'סופרים' – 107,000 שקלים
יונדאי i20, טורבו 1.0 ל', 'סופרים פלוס' – 109,000 שקלים

1618403
צילום: עמית אגרונוב