יונדאי i20 - אוטו

יונדאי i20 מידע כללי

קטגוריה: סופרמיני
גירסה מומלצת:
17.5 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2020

יונדאי i20 יתרונות וחסרונות

יתרונות יצוב, התנהגות כביש, שימושיות, גרסת N ספורטיבית
חסרונות נוחות נסיעה, בידוד רעשים, איכות חומרים
בשורה התחתונה שימושית ומרווחת

יונדאי i20 2023 חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    הדור השלישי של יונדאי i20, מכונית הסופרמיני (סגמנט B) של היצרנית, נחשף לראשונה בפברואר 2020 והוא מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי.

    הממדים החיצוניים של יונדאי i20 החדשה לא השתנו באופן משמעותי, אך בזכות ממד הרוחב שצמח ב-4 ס"מ והגובה שירד ב-2 ס"מ הפרופרציות נאות ודינמיות יותר. לאלה הוסיפה יונדאי הופעה בולטת ומעניינת.

    היצע המנועים של יונדאי i20 בעולם רחב למדי, אך בארץ המנוע העיקרי הוא 1.0 ל', טורבו, 3 ציל' המפיק 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ. מדובר במנוע המוכר מהדור היוצא שעבר שורה ארוכה של שינויים. מנוע זה משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.

    בראש ההיצע מוצעת גרסת ה-N הספורטיבית, לזו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' המפיק 204 כ"ס, תיבה ידנית, הנעה קדמית ו-6.2 שניות ל-100 קמ"ש.

    השיווק בישראל החל באפריל 2021.

  • עיצוב ונוכחות

    כיול מתלים נוקשה וצמיגים עם חתך נמוך הביאו לנוחות נסיעה בינונית בלבד. מחוץ לעיר המצב משתפר מעט. מנגד, הכיול הנוקשה מביא לריסון טוב של תנודות המרכב על פני גלי אספלט.

     

    רעשי הכביש והרוח בולטים למדי.

     

    בפיתולים, למרות הגה קל ודוושת בלם ספוגית, יונדאי i20 מציגה יכולת דינאמית גבוהה, אפילו מהנה.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג של יונדאי i20 נאה ומודרנית למראה, אך הרושם הראשוני המוצלח נפגם מעט בגלל שימוש נרחב בחומרים נוקשים ובגוונים קודרים.

     

    המרווח מלפנים בהחלט טוב, מושב הנהג לעומת זאת, לא נוח במיוחד.

     

    המרחב לנוסעים מאחור נדיב ביחס לסגמנט, למעט מרווח הראש. תא המטען גדול מאוד (352 ל') והוא שימושי ונוח להטענה.

  • מנוע וביצועים

    מנוע הטורבו הקטן – 1.0 ל', 100 כ"ס – מציג ביצועים טובים בעיר, אך מחוץ לעיר הוא בעל אופי פחות נמרץ מהצפוי. הביצועים מספקים אך לא הרבה מעבר לכך. השילוב עם תיבת ההילוכים הדו-מצמדית לא תמיד מוצלח או חלק במיוחד.

    לגרסת ה-N החזקה – 1.6 ל', 204 כ"ס – ביצועים טובים מאוד ובטווח סל"ד רחב – מאזור 2,000 סל"ד המשיכה חזקה והחלטית וגם הצליל חביב. לתיבת ההילוכים הידנית מהלך בורר קצר ומוצלח.

     

  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים נוקשה ונוחות הנסיעה בינונית למדי. זה מורגש יותר בעיר מאשר מחוץ לעיר אולם שם בולטים רעשי הרוח והכביש. לחיוב ריסון המרכב טוב.

    התנהגות הכביש טובה והיכולת הדינאמית גבוהה.

    לגרסת ה-N הספורטיבית כמובן כיול מתלים נוקשה יותר ונוחות נסיעה טובה פחות, אולם זה מתאזן עם התנהגות כביש משובחת ומהנה במיוחד.

     

  • תמורה למחיר

    המחיר נופל בדיוק למרכז הקטגוריה והתמורה ראויה.

  • גרסאות ורמות גימור

    יונדאי i20 2023 החדשה מוצעת בישראל בשתי גרסאות – 1.0 ל', 100 כ"ס או N ספורטיבית עם 204 כ"ס – ובמגוון רמות גימור.

    רמת 'פריים' דלה באבזור וכוללת בעיקר מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ'. 'פריים' מוסיפה בעיקר במערכות בטיחות ו'פריים פלוס' מוסיפה גג שחור.

    רמת 'פרסטיג' כבר מיועדת יותר ללקוחות פרטיים ומוסיפה חישוקים קלים בגודל 16 אינץ' ושינויים לעיצוב החיצוני.

    רמת 'סופרים' מוסיפה חישוקי 17 אינץ', תאורת לד מלאה, תאורת אווירה, לוח מחוונים מוקרן, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים ומפרט בטיחות משופר. 'סופרים פלוס' מוסיפה להופעה ולמפרט הבטיחות מגוון פריטים.

    רמת N הספורטיבית כוללת הופעה חיצונית ופנימית ספורטיבית כמו גם מושבי ספורט משולבי בד-עור.

     

  • בטיחות

    יונדאי i20 2023 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבלה דירוג של 4 כוכבים. הציונים הם: 76% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-67% במערכות בטיחות.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כסטנדרט דל יחסית למקובל כיום: 'אינטנס' מוצעת עם מערכת התראה בהתקנה מקומית בלבד.

    'פריים' מוסיפה מערכת בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב. ברמת 'סופרים' יש גם מערכת שמירה על מרכז הנתיב וברמת 'סופרים פלוס' ניטור היקפי אקטיבי לשטחים מתים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

     

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק של גרסת ה-1.0 ל' (100 כ"ס) עמדה על 11.7 ק"מ לליטר בממוצע במבחן הדרכים של 'אוטו' וכ-15.5 ק"מ לליטר בשיוט.

    לגרסת N הספורטיבית צריכת דלק מפתיעה לטובה – 11 ק"מ לליטר בממוצע.

     

  • מה חדש ביונדאי i20 2023

    ביולי 2023 החל שיווק גרסת N הספורטיבית. לגרסה זו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' המפיק 204 כ"ס, כיול מתלים ספורטיבי, דיפ' מוגבל החלקה, בלמים מוגדלים, התאמת סל"ד בהורדת הילוך, צמיגים ספורטיביים ועוד.

    בנובמבר 2023 החל שיווק של יונדאי i20 לאחר שזו עברה מתיחת פנים.

    במהלך העדכון עודכנו החזית והאחוריים וזכו לעיצוב אגרסיבי וספורטיבי יותר, התווספו חישוקים קלים בעיצוב עדכני, ולהיצע נוספו גוונים חדשים.

    מערכת הבלימה האוטונומית מזהה כעת גם רוכבי אופניים ונוספה יכולת לשמירת מרכז נתיב. בשתי רמות האבזור הגבוהות ביותר, 'סופרים' ו'סופרים פלוס', שיפור במערכות להימנעות מתאונה, ניטור היקפי אקטיבי של שטחים מתים, בלימה אוטונומית לאחור ובקרת שיוט אדפטיבית.

    רמות הגימור עודכנו קלות, ברמות הגבוהות תאורת אווירה חדשה,

    ונוספו פריטים ברמת האבזור 'פרסטיג'':

    רמת האבזור 'פריים' כוללת צג "8; 'פריים פלוס' כוללת בנוסף גג שחור.

    'פרסטיג'' מופנית ללקוחות פרטיים, כוללת תאורת לד יום, חישוקי "16, פנסי איתות במראות ומפתח חכם.

    ב'סופרים' תאורת לד, חישוקי "17, בקרת אקלים, מחוונים מוקרנים וגם תאורת אווירה צבעונית.

    'סופרים פלוס' כוללת בנוסף גג שחור ותאורת לד אחורית.

    אין שינויים במנוע ובהילוכים. המחירים התייקרו בשיעור של כ-5%.

  • סיכום

    מכונית יעילה, אבל ה-N מטריפה.

יונדאי i20 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי i20

כתבות ומבחני דרכים יונדאי i20

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי i20?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

2
  • שיר דדון

    האוטו שלי

    יונדאי i20, אוט', 1.0 ל' טורבו, Prime
    מודל: 2023 - 2023

    תאריך: 07.06.2023

    קטנה זריזה חסכונית וצעירה

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

  • ליאור

    האוטו שלי

    יונדאי i20 N, ידנית, 1.6 ל' טורבו
    מודל: 2023 - 2023

    תאריך: 23.07.2023

    סופסוף גרסת הN הגיעה ארצה, מכונת נהיגה

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

יונדאי i20 מתחרים