יונדאי i20 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
הדור השני של יונדאי i20, שהוצג באמצע 2014, מבוסס על רצפה חדשה עם בסיס גלגלים ומרכב גדולים יותר.
עם תחילת השיווק בישראל בפברואר 2015 (גרסת 'קרוס' – ממאי 2016) הוצעה i20 עם שתי מערכות הנעה (בנזין, אטמוספרי) לבחירה – 1.2 ליטר עם תיבה ידנית (5 היל') או 1.4 ליטר עם תיבה אוטומטית-פלנטרית (4 היל').
מערכות בטיחות מתקדמות לא הוצעו בישראל כלל, כך שציון הבטיחות של 4 כוכבים) לא היה תקף בישראל.
מנובמבר 2018 מוצעת i20 מעודכנת, שונה מעט בעיצוב, במערכת ההנעה (1.0 ל' טורבו, תיבה דו-מצמדית עם 7 היל') ולראשונה עם מערכות בטיחות מתקדמות ברוב רמות הגימור (למעט רמת הגימור 'פריים').
-
עיצוב ונוכחות
ל-i20 הופעה מוצלחת ואלגנטית, והיא נראית טוב גם שנים אחרי הצגתה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בנויה היטב, אך מורכבת ממתגים ודיפונים פשוטים למגע. חלל הפנים נדיב יחסית, הן לנוסעים והן למטען.
-
מנוע וביצועים
מערכות ההנעה המקוריות – 1.2 ל' עם תיבה ידנית, 1.4 ל' עם תיבה אוטומטית – חלשות; צריכת הדלק טובה (15.5 ק"מ/ל' בידנית, 13 ק"מ/ל' באוטומטית).
גרסת 1.0 ל' טורבו מוצלחת בהרבה – חזקה בהרבה ואפילו קצת יותר חסכונית (13.4 ק"מ/ל'), אולם התיבה הדו-מצמדית לא חלקה בתנועה עירונית/פקוקה, כמקובל בתיבות מסוג כזה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה ברוב מתארי הנסיעה. כושר ספיגת השיבושים מפתיע לטובה, בעיקר במעבר על שיבושים גדולים. למרות רעשי הכביש המורגשים, בידוד הרעשים מוצלח ביחס למקובל בקטגוריה.
למרות רכינה מורגשת של המרכב בפניות, ההתנהגות טובה ולנהג מתקבלת תחושה בטוחה ויציבה.
-
תמורה למחיר
אחרי מתיחת הפנים, התמורה למחיר טובה משמעותית מבעבר. כדאי לבחור באחת מרמות האבזור הגבוהות עם מערכות הבטיחות המתקדמות – תוספת המחיר קטנה.
-
סיכום
כבר לא תהיה מובילת הקטגוריה, אבל עדיין קנייה מוצלחת.