יונדאי i20 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
זהו הדור השלישי של יונדאי i20, מכונית הסופרמיני של היצרנית. דור זה נחשף לראשונה בפברואר 2020 והוא מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי (K2) המיועדת לכלים קטנים בקבוצת יונדאי-קיה.
הממדים החיצוניים של i20 החדשה לא השתנה מהותית (ארוכה ב-0.5 ס"מ, בסיס גלגלים ארך ב-1 ס"מ), אך בזכות ממד הרוחב שצמח ב-4 ס"מ והגובה שירד ב-2 ס"מ הפרופרציות נאות ודינמיות יותר. לאלה הוסיפה יונדאי הופעה בולטת ומעניינת.
היצע המנועים בעולם רחב למדי, אך בארץ ישנו בשלב זה מנוע אחד מסדרת 'סמארטסטרים' של היצרנית - 1.0 ל', טורבו, 3 ציל' המפיק 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ. מדובר במנוע המוכר מהדור היוצא שעבר שורה ארוכה של שינויים: ראש מנוע חדש עשוי מאלומיניום, מערכת הזרקה חדשה ועוד. מנוע זה משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
ברמת הגימור הבסיסית ('אינטנס') המיועדת לציי רכב ישנה מערכת התראה מקומית. בשאר רמות הגימור מוצעת i20 עם מערכות בטיחות מתקדמות ומרשימות יותר. I20 טרם נבדקה במבחני הריסוק של EuroNCAP.
השיווק בישראל החל באפריל 2021.
-
עיצוב ונוכחות
הופעתה החיצונית של i20 החדשה מרשימה מאוד - זו אינה מכונית המנסה להצטנע, להיפך. הקווים נאים והפרופורציות מעניקות לה הופעה דינאמית ומעניינת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ומודרנית למראה, אך הרושם הראשוני המוצלח נפגם מעט בגלל שימוש נרחב בחומרים נוקשים והצבע השחור הנוכח גם ברמות הגימור הגבוהות.
 
המרווח מלפנים בהחלט טוב, מושב הנהג לעומת זאת לא היה לנו נוח במיוחד.
 
המרחב לנוסעים מאחור נדיב ביחס לסגמנט, למעט מרווח הראש. תא המטען גדול מאוד (352 ל') והוא שימושי ונוח להטענה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו הקטן מציג ביצועים טובים בעיר, אך מחוץ לעיר הוא בעל אופי פחות נמרץ מהצפוי וזה בולט יותר ככל שהמהירות עולה. בקיצור, הביצועים מספקים אך לא הרבה מעבר לכך.
 
השילוב עם תיבת ההילוכים הדו-מצמדית לא תמיד מרשים - לרוב התיבה פועלת בצורה נעימה אך היא מעט איטית בתגובתה ולעיתים קשה לייצר איתה תנועה חלקה במהירויות נמוכות.
 
צריכת הדלק במהלך מבחן מאומץ עמדה על 11.7 ק"מ לליטר ובשיוט רגוע על 15.5 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים נוקשה וצמיגים עם חתך נמוך (45 ברכב המבחן) הביאו לנוחות נסיעה בינונית בלבד. בעיר מורגשים יותר מהרצוי שיבושים וטלאים מכל הסוגים, מחוץ לעיר המצב משתפר מעט. מנגד, הכיול הנוקשה מביא לריסון טוב של תנודות המרכב.
 
רעשי הכביש והרוח בולטים למדי.
 
למרות הגה קל ודוושת בלם שפחות אהבנו יונדאי i20 מציגה בסך הכל התנהגות הכביש טובה ויכולת דינאמית גבוהה, אפילו מהנה.
 
-
תמורה למחיר
המחיר נופל בדיוק למרכז הקטגוריה והתמורה בסך הכל ראויה.
-
מה חדש ביונדאי i20 2022
הפסקת שיווקה של רמת הגימור Intense.
-
סיכום
שיפור מורגש.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.