כמעט מאז תחילת השיווק שלה ב-1999, טויוטה יאריס היא ממכוניות הסופרמיני הפופולריות ביותר בישראל - הן כחדשה והן כמשומשת. הדור הנוכחי, שהוצג עוד בסוף 2010 ביפן והגיע לארץ ב-2011, עבר לאורך שנות חייו שורת מתיחות פנים אבל למרות גילו עדיין נהנה מהצלחה מרשימה אצלנו. מחליפה מודרנית הוצגה בסוף שנת 2019 אך עדיין לא הושקה בישראל.

למרות עיצוב שמרני בחוץ ובעיקר בפנים, היאריס הצליחה לקסום לקהל המקומי וכל אחת ממתיחות הפנים הביאה איתה שדרוג לאבזור ולעיצוב ורק חיזקה את המעמד. אחרונת המתיחות הייתה ב-2017 וכללה עיצוב אגרסיבי יותר עם יחידות תאורה גדולות וסבכה קדמית חדשה וגם אבזור הבטיחות שודרג לאורך השנים ומציע חבילת הגנה מקיפה למדי.

כמו לאורך מרבית חיי הדור הנוכחי, היאריס מוצעת כיום בישראל בשתי גרסאות הנעה עיקריות - בנזין (1.5 ליטר) וכלאיים (בנזין-חשמל).

טויוטה יאריס 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מנהל

בחניה
עיצוב היאריס השתנה כאמור לאורך העשור בו היא חיה, ומתיחת הפנים האחרונה הזריקה לא מעט אופי למי שהייתה סופרמיני מעט יבשושית בתחילת הדרך. למרכב מבנה האצ'בק חמש דלתות עם גג גבוה יחסית, לטובת מרווח ראש מכובד בתא הנוסעים שבאופן כללי מציע מרחב מכובד - למרות מידות חיצוניות ממוצעות.

לסביבת הנהג נוספו במתיחת הפנים פריטי אבזור שונים אך הוא נותרה, בגדול, דומה מאוד לזו איתה היאריס יצאה לדרך בסוף 2010. זה אומר שלמרות שיפור מסוים באיכות החומרים ובצבעים, מערכת מולטימדיה משודרגת ועוד תופינים, הרושם בתא מעט מיושן ופשוט. לחיוב זה אומר שאם נהגתם ביאריס מתישהו מאז 2011, תמצאו כל מה שאתם מחפשים במינימום הסתגלות.

טויוטה יאריס 2020 החדש - חוות דעת


אבזור הבטיחות, מערך ה-TSS (ראשי תיבות של Toyota Safety Sense), מכובד וכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, התרעת שמירת מרחק ועמעום אורות אוטומטי, לצד מערכת לזיהוי תמרורים. 

בתנועה
היאריס מוצעת כאמור בשתי גרסאות 1.5 ליטר, עם ובלי סיוע חשמלי. דינמית למכונית היגוי קל ולא מדויק מספיק, אבל השלדה מגיבה לפקודותיו במיידיות עליזה, וממשיכה עם תגובות ברורות וצפויות והתנהגות כביש מהנה. 

היאריס קיבלה ברענון האחרון מנוע 1.5 ליטר חדש וחזק מה-1.3 ליטר היוצא, שמציע 111 כ"ס לעומת 99 כ"ס. ההאצה למאה קמ"ש שופרה מ-12.3 שניות ל-11.2 ותוספת הכוח מורגשת מיד, בעיקר במהירויות נמוכות. המנוע פחות מתאמץ, השילוב עם התיבה הרציפה טוב יותר - גם אם זו האחרונה לא תמיד מהירה מספיק להגיב. 

טויוטה יאריס 2020 החדש - חוות דעת

 
התלונה העיקרית לחטיבת הכוח: הרעש, שפחות בולט בשיוט אך נוכח מהרצוי בהאצה. תצרוכת הדלק טובה ועוד יותר מכך בגרסת הכלאיים, שהסיוע החשמלי בה גם משפר (אך לא מעלים) את התלונות על רעש מערכת ההנעה.

תמורה
השיפור שטויוטה יאריס עברה לאורך השנים מורגש, ולמרות גילה גם כיום היא בהחלט תחרותית לסוגה. תוסיפו לכך תדמית נטולת פגמים בישראל וגרסת כלאיים חסכונית במיוחד, ואפשר להבין מדוע עד כה הישראלים מאוהבים.

טויוטה יאריס 2020: מחירון, רשימת גרסאות
 טויוטה יאריס 1.5 ל', אוט', סול - 104,000 שקל
 טויוטה יאריס 1.5 ל', אוט', סטייל - 106,000 שקל
 טויוטה יאריס 1.5 ל', אוט', בלאק טופ - 110,000 שקל
 טויוטה יאריס 1.5 ל' היברידי, אוט', אקו - 110,000 שקל
 טויוטה יאריס 1.5 ל' היברידי, אוט', סטייל 113,000 שקל

טויוטה יאריס 2020 החדש - חוות דעת