הדור השלישי של מאזדה 2 (השני שנמכר בישראל), שהוצג ב-2014 ועבר רענון משמעותי יחסית בסוף 2019, מוסיף להיות מהדגמים המצליחים מסוגו כאן. מכונית הסופרמיני היפנית שמרה גם במתיחת הפנים האחרונה על קווי העיצוב הכלליים, ואפילו עם סבכה קדמית חדשה, פגושים שונים ושלל שינויים קלים, ספק כמה מעוברי האורח ישימו לב לשינויים שעברה מאזדה 2 2020.
 
בחניה
אז עיצוב החוץ כאמור לא השתנה באופן דרמטית, ואלו לאו דווקא חדשות ראות. נכון, ה-2 נראתה במקור ונראית גם היום קטנה יחסית לסוגה, אבל העיצוב העגלגל ודינמי נראה צעיר ומזוהה כמאזדה גם כיום.

מאזדה 2 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו
 
גם בתא הנוסעים לא תמצאו מהפכות, אבל כן שיפור מורגש כאשר ברענון האחרון הוחלפו לוח המחוונים וגלגל ההגה בחלקים נאים יותר, מושבי העור ברמת הגימור הבכירה שודרגו ומציעים נוחות עדיפה ויש קישוטים נאים בקונסולה שמשווים לה מראה יוקרתי, יחסית כמובן לגודל ולמחיר.
 
לאורך חיי ה-2 התרגלנו לצפות לאבזור עשיר, וגם כיום מול מתחרות מודרניות היא עדיין נדיבה, כולל מערכת מולטימדיה נוחה לתפעול, מערכת שמע באיכות גבוהה, תצוגת מידע עילית ועוד מערכות שברמות הגימור הגבוהות נחשבות לנדירות בקטגוריה.
 
מה שגם נדיר ב-2 וחבל, הוא מרחב: גם גבוהים יוכלו לשבת בה, אבל התחושה מעט קלסטרופובית מלפנים ומאחור, או לחלופין "אינטימית" אם אתם מהמעטים שאוהבים את המכונית שלכם קטנה ככל האפשר. תא המטען מציע נפח סביר אבל פתח ההטענה שלו צר וגבוה מהרצוי.
 
אבזור הבטיחות שהרשים מאוד בהשקה כיום כבר נחשב מיושן: בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב והתרעת רכב בשטח מת. לא פלא שה-2 עדיין מחויבת בהתקנת מובילאיי מקומית.
 
מאזדה 2 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

בתנועה
מתחת למכסה המנוע לא היו שינויים דרמטיים לאורך השנים, וה-2 מוצעת עם מנוע אחד - 1.5 ליטר עם 111 כ"ס (בנזין) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. זה לא נשמע מאוד חזק וזה גם לא כזה על הכביש - אבל ה-2 מצליחה לפצות בתחושה נמרצת ואופי "חי", בלי יותר מדי רעש במיוחד במהירויות נמוכות. תצרוכת הדלק אינה מן המרשימות ביחס לגודל ולשנת 2020.
 
לאורך השנים מאזדה הבטיחה שיפור לנוחות ובידוד הרעשים, ולפחות חלקית גם קיימה. עם הרענון הקוסמטי שופר גם כיול המתלים, שעדיין מציב את ה-2 בצד הנוקשה של הקטגוריה, וגם הבידוד טוב יותר. בשני התחומים היא עדיין לא מהמצטיינות. מנגד, היא גם כיום מהמהנות לנהיגה בכביש מפותל מסוגה תודות לניהוג משובח - היגוי, תגובות מרכב ואחיזת כביש.
 
תמורה 
מאזדה 2 זכתה לתדמית אמינות וסחירות מכובד בשוק המשומשות, וגם להצלחה מסחרית נאה כחדשה - גם אם היא כבר לא רבת המכר שהייתה בדור הקודם. גם לאחר מתיחת הפנים זו אותה 2 מוכרת, אם אהבתם אותה לפני - ועם אבזור חריג לטובה לעיתים - תאהבו אותה גם בגילה המתקדם.

מאזדה 2 2020: מחירון, כל הגרסאות
מאזדה 2 אוט', 1.5 ליטר, דינמיק - 107,000 שקל
מאזדה 2 אוט', 1.5 ליטר, ספורט - 113,500 שקל
מאזדה 2 אוט', 1.5 ליטר, פיור ווייט - 115,500 שקל

מאזדה 2 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו