לפני 10 שנים, כשהוצג ניסאן ג'וק דור ראשון, כמעט ולא הכרנו את המונח "רכב פנאי קטן". רכבי שטח ופנאי היו גדולים, יקרים ולרוב - מרובעים, מילולית ומטאפורית. הג'וק בעל העיצוב יוצא הדופן טרף את הקלפים, עורר קטגוריה כמעט-חדשה והפיח רוח צעירה בתחום כולו.

בשנה שעברה, דור שני לפורץ הדרך נחשף - עם פחות מהפכות בעיצוב ויותר צעדים קדימה באיכות, מרווח, טכנולוגיה ונוחות. כן, ה"מורד" של הקטגוריה התברגן, ואחרי נהיגה בו אפשר לומר שזה בעיקר לטובה. הנה חוות הדעת המלאה על ניסאן ג'וק 2020.

בחניה
אז כאמור אין מהפכה בעיצוב, עם אותם קווים כלליים מהדור הראשון. הג'וק עדיין מיוחד ביחס לקטגוריה ומזוהה מיד על-ידי חובבי רכב ועוברי אורח מזדמנים כאחד, אבל גם נותר נאמן למקור. לא אהבתם אותו אז? לא תאהבו גם כיום. אבל כנראה שתהיו במיעוט.

ניסאן ג'וק 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בתא הנוסעים חל מהפך - כאשר המרווח החסר והאיכות הלקויה הוחלפו בסביבת נהג ומרחב לנוסעים מזמינים הרבה, הרבה יותר. לכך תורם כמובן גם אבזור מודרני, אבל לא פחות מכך שימוש נרחב יותר בפלסטיקים איכותיים, צבעוניים לעיתים ומידות כלליות שצמחו וממעיטות את התחושה הקלאוסטרופובית בעבר.

המושבים עדיין אינם מהמצטיינים, למרות תנוחה טובה לנהג המושב עצמו לא תומך מספיק והכוונון שלו מסורבל. הנדסת האנוש מעבר לכך בתא טובה ואילו תא המטען צמח במידות והשתפר בנוחות השימוש.

ניסאן ג'וק 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

כל רמות הגימור כוללות בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי ועמעום אורות אוטומטי. באירופה מוצעות גם בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת אקטיבית לניטור שטחים מתים.

בתנועה
לג'וק מנוע ותיבה מספקים. יחידת ה-1.0 ליטר טורבו צנועת הנפח (117 כ"ס) משפרת ביחס למנוע הבנזין האטמוספרי בעבר, התיבה פועלת באופן חלק אבל התגובה שלה איטית - במיוחד בקיק-דאון. שימוש בפקדי ההילוכים מאחורי ההגה מסייע לכך. תצרוכת הדלק עמדה על 11 ק"מ ללליטר במבחן כולו ועד ל-16 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.

נוחות הנסיעה טובה משמעותית מהדגם הקודם וטובה בכלל ביחס לרכב פנאי קטן, בכל מהירות.  
מנגד בידוד הרעשים סביר בלבד - במיוחד רעשי הרוח והכביש (במיוחד), אך גם המנוע בתנאי מאמץ.

ניסאן ג'וק 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

היכולת הדינמית טובה מאוד, עם זוויות גלגול מצומצמות, התנהגות מאוזנת, אחיזה טובה והיגוי מהיר. גם מערכת הבלימה פועלת היטב.

תמורה
ניסאן ג'וק החדש שומר על הייחוד של קודמו (באופן נועז פחות), ומתקן את מרבית מגרעותיו. מרווח, איכות (וחבל שבידוד הרעשים לא הצטרף), נוחות ומערכות בטיחות. האבזור, ביצועים ותצרוכת דלק מכובדים והמחיר סביר.

ניסאן ג'וק 2020: מחירון, מבחר הגרסאות
ניסאן ג'וק 1.0 ל' טורבו, אוט', אסנטה-טק - 125,000 שקל
ניסאן ג'וק 1.0 ל' טורבו, אוט', N-דיזיין - 140,000 שקל

ניסאן ג'וק 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם