ניסאן ג'וק 2020 החדש - חוות דעת - אוטו

לפני 10 שנים, כשהוצג ניסאן ג'וק דור ראשון, כמעט ולא הכרנו את המונח "רכב פנאי קטן". רכבי שטח ופנאי היו גדולים, יקרים ולרוב - מרובעים, מילולית ומטאפורית. הג'וק בעל העיצוב יוצא הדופן טרף את הקלפים, עורר קטגוריה כמעט-חדשה והפיח רוח צעירה בתחום כולו.

בשנה שעברה, דור שני לפורץ הדרך נחשף - עם פחות מהפכות בעיצוב ויותר צעדים קדימה באיכות, מרווח, טכנולוגיה ונוחות. כן, ה"מורד" של הקטגוריה התברגן, ואחרי נהיגה בו אפשר לומר שזה בעיקר לטובה. הנה חוות הדעת המלאה על ניסאן ג'וק 2020.

בחניה
אז כאמור אין מהפכה בעיצוב, עם אותם קווים כלליים מהדור הראשון. הג'וק עדיין מיוחד ביחס לקטגוריה ומזוהה מיד על-ידי חובבי רכב ועוברי אורח מזדמנים כאחד, אבל גם נותר נאמן למקור. לא אהבתם אותו אז? לא תאהבו גם כיום. אבל כנראה שתהיו במיעוט.

1631534
צילום: איתמר רותם

בתא הנוסעים חל מהפך - כאשר המרווח החסר והאיכות הלקויה הוחלפו בסביבת נהג ומרחב לנוסעים מזמינים הרבה, הרבה יותר. לכך תורם כמובן גם אבזור מודרני, אבל לא פחות מכך שימוש נרחב יותר בפלסטיקים איכותיים, צבעוניים לעיתים ומידות כלליות שצמחו וממעיטות את התחושה הקלאוסטרופובית בעבר.

המושבים עדיין אינם מהמצטיינים, למרות תנוחה טובה לנהג המושב עצמו לא תומך מספיק והכוונון שלו מסורבל. הנדסת האנוש מעבר לכך בתא טובה ואילו תא המטען צמח במידות והשתפר בנוחות השימוש.

1631539
צילום: איתמר רותם

כל רמות הגימור כוללות בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי ועמעום אורות אוטומטי. באירופה מוצעות גם בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת אקטיבית לניטור שטחים מתים.

בתנועה
לג'וק מנוע ותיבה מספקים. יחידת ה-1.0 ליטר טורבו צנועת הנפח (117 כ"ס) משפרת ביחס למנוע הבנזין האטמוספרי בעבר, התיבה פועלת באופן חלק אבל התגובה שלה איטית - במיוחד בקיק-דאון. שימוש בפקדי ההילוכים מאחורי ההגה מסייע לכך. תצרוכת הדלק עמדה על 11 ק"מ ללליטר במבחן כולו ועד ל-16 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.

נוחות הנסיעה טובה משמעותית מהדגם הקודם וטובה בכלל ביחס לרכב פנאי קטן, בכל מהירות.  
מנגד בידוד הרעשים סביר בלבד - במיוחד רעשי הרוח והכביש (במיוחד), אך גם המנוע בתנאי מאמץ.

1631544
צילום: איתמר רותם

היכולת הדינמית טובה מאוד, עם זוויות גלגול מצומצמות, התנהגות מאוזנת, אחיזה טובה והיגוי מהיר. גם מערכת הבלימה פועלת היטב.

תמורה
ניסאן ג'וק החדש שומר על הייחוד של קודמו (באופן נועז פחות), ומתקן את מרבית מגרעותיו. מרווח, איכות (וחבל שבידוד הרעשים לא הצטרף), נוחות ומערכות בטיחות. האבזור, ביצועים ותצרוכת דלק מכובדים והמחיר סביר.

ניסאן ג'וק 2020: מחירון, מבחר הגרסאות
ניסאן ג'וק 1.0 ל' טורבו, אוט', אסנטה-טק - 125,000 שקל
ניסאן ג'וק 1.0 ל' טורבו, אוט', N-דיזיין - 140,000 שקל

1631560
צילום: איתמר רותם

שווה לשקול גם:

}
מחיר מחירון
-
החל מ- 1,196 ₪
שנת דגם
2020
שווי שימוש רציף
אחריות
ללא
שנת השקת הדגם
2019

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
421
רוחב
180
גובה
160
משקל
1285
בסיס גלגלים
264
נפח תא מטען (ליטר)
422
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
925
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
46

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
215/60/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
999
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
117
סל"ד להספק מירבי
5250
מומנט מירבי (קג"מ)
18.3
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.1
מהירות מרבית (קמ"ש)
180
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
24.4
צריכת דלק - עירונית
16.9
צריכת דלק - ממוצעת
20.8
דרגת זיהום אוויר
10
צריכת דלק - אמיתית
16.8
צריכת דלק - מבחן אוטו
11.0

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת לניטור מרחק מהרכב לפנים, מערכת עזר לנסיעה בעלייה, מערכת עזר לבלם, בקרת יציבות דינאמית

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
6 רמקולים, מראה אחורית מתכהה אוטומטית למניעת סינוור, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בורר מצבי נהיגה: רגיל, ספורט ו- ECO, שמשות אחוריות כהות, ספויילר אחורי
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם

32 1

דגם ניסאן ג'וק
גרסה ג'וק 1.0 ל' טורבו, אוט', Acenta-Tech
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.1
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 20.8
נפח תא מטען (ליטר) 422
דרגת זיהום אוויר 10

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 3. הג'וק הקודם היה רכב אמין, נוח, גבוה, מאובזר, מעוצב, חסכוני. מעניין איך יהיה הדגם החדש

    רון 15 יוני 2020, 14:33