ניסאן ג'וק 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
הדור השני של ניסאן ג'וק הוצג בספטמבר 2019 ומבוסס על פלטפורמה חדשה אותה הוא חולק עם מספר דגמי רנו.
ניסאן ג'וק החדש גדול מקודמו בכל ממד, כאשר השינוי הבולט ביותר הוא בבסיס הגלגלים שצמח בלא פחות מ-11 ס"מ. גם תא המטען גדול מבעבר ונפחו כיום עומד על 422 ליטר בגרסת הבנזין.
ניסאן ג'וק 2022 מוצע בישראל עם מנוע 1.0 ל' טורבו (3 ציל') המפיק 114 כ"ס המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל') או בגרסה היברידית.
הגרסה ההיברידית ייחודית בסידור ההנעה המתקדם שלה: בבסיס ישנו מנוע בנזין בנפח 1.6 ל' הפועל יחדיו עם שני מנועים חשמליים להשגת הספק משולב של 143 כ"ס ולתיבת ההילוכים יחסי העברה ייעודיים להנעה חשמלית ולמנוע הבנזין והעברת ההילוכים עצמה מתבצעת בעזרת אחד מהמנועים החשמליים.
השיווק של ניסאן ג'וק החדש בישראל החל בחודש מרץ 2020, ובנומבר 2022 החל שיווק הגרסה ההיברידית.
-
עיצוב ונוכחות
ניסאן ג‘וק המחודש מציג אבולוציה לעיצוב של הדור היוצא. הוא פחות מיוחד ממנו, אך עדיין מדובר ברכב שונה בנוף, ובאחד מהכלים הנאים בקטגוריה.
-
תא נוסעים ומטען
גם כאן ההופעה מיוחדת מותנה לטובת מראה שגרתי יותר ותפעול נוח יותר.
איכות החומרים וההרכבה טובה. מושב הנהג בינוני, אך תנוחת הנהיגה נוחה.
מאחור הג‘וק החדש מרווח משמעותית מקודמו, ויש מקום מספק לשני נוסעים.
תא המטען שימושי, בעל פתח הטענה רחב, רצפה כפולה ופתרונות עגינה. לגרסה ההיברידית תא מטען קטן ב-68 ל'.
-
מנוע וביצועים
לגרסת הבנזין – 1.0 ל', 3 ציל', 117 כ"ס – ביצועים מספקים ביום-יום אך לא מדובר ברכב זריז במיוחד. המנוע פועל בתיאום טוב עם תיבת ההילוכים.
לגרסה ההיברידית – 1.6 ל', 4 ציל', 143 כ"ס – ביצועים טובים יותר, לא רק בזכות יתרון הכוח אלא גם בזכות העובדה שהוא מגיע באופן מיידי ומדויק יותר. לחובתה של היחידה ההיברידית פעולה רועשת ולא תמיד מעודנת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בהרבה משל הדגם היוצא וטובה באופן כללי. בידוד הרעשים, לעומת זאת, לא מצטיין.
היכולת הדינאמית מרשימה בכביש המפותל, והבלמים טובים.
-
תמורה למחיר
גרסת הבנזין של ג'וק מתומחרת באופן מקובל בסגמנט אך יחידת ההנעה אינה מרשימה. לגרסה ההיברידית בעיית תמורה קלה, אך הביצועים עדיפים.
-
גרסאות ורמות גימור
ניסאן ג'וק 2024 מוצע בישראל בשתי גרסאות – טורבו-בנזין, 114 כ"ס או היבירידית, 143 כ"ס – ובשתי רמות גימור.
מלבד השינוי ביחידת ההנעה, לגרסה ההיברידית הופעה שונה הכוללת סבכה אטומה בחלקה, תגים שונים, חישוקים ייחודיים והיא מתהדרת בלוגו החדש של היצרנית.
רמת 'אסנטה טק' כוללת חישוקי 17 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה, ריפוד בד משולב עור, חיישני חניה היקפיים ומצלמת נסיעה לאחור ועוד.
רמת 'אסנטה טק TT' מוסיפה חישוקי 19 אינץ', צביעה דו-גוונית למרכב ופנסי ערפל.
-
בטיחות
ניסאן ג'וק 2024 נבדק ביורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציון של 94% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-81% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות דל יחסית למקובל כיום וכולל: מערכת בלימה אוטונומית ומערכת תיקון סטייה מנתיב הנסיעה.
-
צריכת דלק
לגרסת הבנזין צריכת דלק ממוצעת במבחן הדרכים של 11 ק"מ לליטר.
הגרסה ההיברידית רשמה 16 ק"מ לליטר במבחן דרכים, נתון טוב בהרבה משל גרסת הבנזין אך פחות מרשים ביחס למתחרים ההיברידיים.
-
מה חדש בניסאן ג'וק 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
שומר על ההופעה המיוחדת וטיפל ברוב המגרעות של הדגם היוצא.